Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. októbra 2010

ŠESTÁK: Zastavenie PPP bolo politické rozhodnutie



Predseda predstavenstva spoločnosti Doprastav, a.s. Ivan Šesták považuje za politické rozhodnutie ministerstva dopravy o zastavení prvého balíka PPP na ...



Zdieľať
ivan sestak Ivan Šesták

Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) - Predseda predstavenstva spoločnosti Doprastav, a.s. Ivan Šesták považuje za politické rozhodnutie ministerstva dopravy o zastavení prvého balíka PPP na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Rezort dopravy totiž neprijal ponuku na zníženie ceny projektu od koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s., ktorej členmi sú popri Doprastave aj žilinský Váhostav či francúzsky Bouygues. Šesták to uviedol v rozhovore pre piatkové vydanie denníka SME.

"Dnes je úplne jasné, že to bolo politické rozhodnutie. Bol som dopredu upozornený, že sa môžeme s týmto projektom rozlúčiť. A tak sa aj stalo," povedal Šesták. Po každých voľbách je podľa neho na Slovensku boj, pomsta, revanš. "Niekto sa tu šiel pomstiť nejakému inému podnikateľovi alebo inej politickej strane. Žiaľ, pomstili sa 5 000 ľuďom, ktorí prišli o prácu," tvrdí zástupca Doprastavu.

Zaujímavé je podľa Šestáka to, že zľava, ktorú dalo združenie Slovenské diaľnice vo výške zhruba 30 % z celkovej ceny prvého balíka PPP, bola zmetená zo stola. A zľava od koncesionárskej spoločnosti Žilinská diaľnica, s.r.o., ktorá má zabezpečiť tretí balík PPP na D1 pri Žiline, sa údajne pohybuje od 22 do 30 % a považuje sa za veľký úspech ministerstva dopravy. "Tretí balík je 24,5 kilometra diaľnice a 4,5 kilometra privádzača. Je zhruba v cene, za ktorú naše združenie ponúkalo 75 kilometrov diaľnic. Čo je viac, 75 kilometrov alebo 24,5 kilometra za takmer rovnakú cenu?" spýtal sa Šesták.

Terén je podľa šéfa predstavenstva Doprastavu porovnateľný. "Na našom úseku bolo osem kilometrov tunelov, v treťom balíku je jedenásť kilometrov. Na našom úseku bolo pritom oveľa viac mostov a ťažkých mostov. V tom nie je žiadny rozdiel," poznamenal Šesták. Za paradoxné pritom označil, že nemecká firma Hochtief, ktorá je vedúcim členom koncesionárskej spoločnosti Žilinská diaľnica, čelí nepriateľskému prevzatiu zo strany španielskej konkurencie. "Žiada o pomoc vysokých vládnych činiteľov v Nemecku. A Slovensko ide sanovať Hochtief namiesto svojich nezamestnaných," dodal predstaviteľ Doprastavu.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
British Airways po dvoch rokoch opäť dosiahla zisk
<< predchádzajúci článok
Pre Egypt je vyriešenie únosu Adama dôležité