Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Radíme

05. decembra 2012

Šesť pravidiel vianočnej korešpondencie



Predvianočné obdobie je vhodné na oživenie obchodných kontaktov a pripomenutie sa obchodným partnerom. Pekným pozdravom zároveň môžete zákazníkom a spolupracovníkom poďakovať za príjemnú spoluprácu. Poradíme vám preto, čo je ...



Zdieľať
darceky vianoce jablko zdravie Predvianočné obdobie je vhodné na oživenie obchodných kontaktov a pripomenutie sa obchodným partnerom. Pekným pozdravom zároveň môžete zákazníkom a spolupracovníkom poďakovať za príjemnú spoluprácu. Poradíme vám preto, čo je dôležité pri ich výbere alebo tvorbe.


Vianočný alebo novoročný email - áno či nie ?
Prečo posielať staromódne papierové želania, keď dnešný svet sa točí okolo tabletov, notebookov, a smartfónov? Výhody virtuálnej komunikácie predsa pozná každý. Pozor však, ak sa takto chcete pripomenúť obchodným partnerom. Ak rozpošlete štandardné emaily, váš zámer by mohol pôsobiť kontraproduktívne. Ak sa už rozhodnete pre virtuálny spôsob komunikácie, dajte si záležať na celkovom vzhľade a dojme. Inak vaše dobre mienené novoročné želanie skončí ako spam.

Napíšte pár riadkov vlastnoručne

Buďte kreatívni a originálni. Nespoliehajte sa na najlacnejšie pohľadnice s predtlačeným textom, ktoré len podpíšete. Vyhráva individualita. Napíšte pár riadkov vlastnou rukou. Základom je kvalitný papier a plniace pero. 
 

Použite verše, vinše, citáty

Vyjadrite svoje pocity vinšami. Vianoce a záver roka sú obdobím bilancovania celého roka a jeho výsledkov. Citátmi a hlbokými múdrymi myšlienkami podnietite adresáta k zamysleniu sa. Veselými veršíkmi navodíte príjemnú atmosféru a rozveselíte ho.  
 

Vďaka patrí všetkým

Myslíte v prvom rade na riaditeľa vášho dodávateľa? Je on ten jediný, kto s vami počas celého roka spolupracoval? Odlíšte sa od množstva korešpondentov. Pošlite pozdrav pred koncom roka aj ďalším jeho kolegom, s ktorými ste spolupracovali! Aj sekretárka je dôležitá a určite sa poteší... . 
 

Využite minulosť v prospech budúcnosti

Krátky pohľad naspäť a poďakovanie za spoločné úspechy vám dovolí zlepšiť vzťahy do budúcnosti. Využite túto príležitosť, avšak buďte pritom nadmieru opatrný. Vianočná korešpondencia nie je žiadna reklamná kampaň. Bombardovať klientov s cenovými ponukami platnými od budúceho roka je neprimerané. Skúste to len takou formou, ktorá vášho obchodného partnera pozitívne naladí. 
 

Predvianočný zhon obráťte v svoj prospech

Nestihli ste v rušnom predvianočnom období rozposlať žiadne želania? Ostaňte bez obáv. Chopte sa šance a zmeňte porážku na víťazstvo! Rozošlite novoročné pozdravy v januári. V tomto prípade môžete napríklad obchodným partnerom zaželať veľa chuti do práce. 

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Skupina Atoms for Peace zverejnila detaily debutového albumu
<< predchádzajúci článok
Peter Cmorik a Mirka Partlová naspievali vianočnú pieseň