|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. marca 2013
Seriál pretekov F1 pokračuje na okruhu v Sepangu
Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 sa po minulotýždňovom úvode sezóny 2013 presunie z austrálskeho Melbourne do Sepangu, kde sa v nedeľu uskutoční Veľká Cena Malajzie. Obhajcom ...
Zdieľať
SEPANG 21. marca (WEBNOVINY) - Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 sa po minulotýždňovom úvode sezóny 2013 presunie z austrálskeho Melbourne do Sepangu, kde sa v nedeľu uskutoční Veľká Cena Malajzie.
Obhajcom vlaňajšieho prvenstva bude na okruhu v Sepangu Španiel Fernando Alonso z tímu Ferrari.
Jeho víťazstvo v upršaných pretekoch bolo z kategórie prekvapujúcich, keďže stajňa z Maranella nemala v úvode ročníka 2012 konkurencieschopný monopost a v kvalifikácii pred prvými pretekmi zaostávala za vedúcimi tímami o minimálne jednu sekundu.
Tento rok je všetko inak, Ferrari sa podarilo v Melbourne dosiahnuť druhé a štvrté miesto a atmosféra je o niečo uvoľnenejšia. "Máme lepšie auto, v Austrálii nám všetko fungovalo celkom dobre. Na druhej strane je pravda, že okruh v Melbourne je veľmi zvláštny a neobyčajný. V Sepangu potrebujeme potvrdiť pozitívne výsledky zo zimných testov a Austrálie, monopost je na dobrej úrovni. Bude to pre nás znovu skutočný test," povedal Alonso pre webovú stránku Autosportu.
Video: Okruh v Sepangu
Tohtoročné prvé podujatie v Austrálii najlepšie zvládol Fín Kimi Räikkönen, jeho Lotus predviedol vysokú rýchlosť a tiež veľkú šetrnosť k pneumatikám.
Podľa charizmatického pilota z "krajiny tisícich jazier" sa nemení nič vzhľadom na to, že vyhral prvé preteky a necíti sa byť v Malajzii favoritom. "Nebudeme nič meniť v súvislosti s minulotýždňovým podujatím alebo s tým z minulej sezóny. To, že som lídrom poradia, neovplyvní našu prácu počas tohto víkendu ani počas akéhokoľvek iného. Pokúsime sa o čo najlepšie preteky dúfajúc, že získame slušný počet bodov," povedal Räikkönen pre autosport.com.
Meteorológovia predpovedajú počas súťažného víkendu na VC Malajzie polojasné počasie s možnosťou búrok a dažďov 50:50. Teploty by sa mali pohybovať v rozmedzí od 26 °C do 36 °C a najvyššia vlhkosť vzduchu by mala dosiahnuť 88 percent. "Nemám rád teplo a vlhko, ktoré sú v tejto oblasti, ale trať je veľmi dobrá. Vieme, ako to tu chodí. Obyčajne sa tu odjazdí slušná Veľká cena a to je najdôležitejšie," dodal fínsky majster sveta z roku 2007.
Mierne sklamanie zažili v Melbourne jazdci majstrovského Red Bullu, keď po víťaznej kvalifikácii dokázali obsadiť "len" tretie, resp. šieste miesto. Solídnu formu previedol Mercedes v kokpite s Lewisom Hamiltonom, ten sa umiestnil na piatej priečke. Výrazným sklamaním v úvode novej sezóny sú výkony tímu McLaren, Jenson Button skončil v Austrálii na deviatom mieste, Sérgio Pérez bol jedenásty.
Sepang je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V kurze okruhu sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkal vždy dramatické preteky, najmä vďaka rýchlo sa meniacemu počasiu. Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 9.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.
Veľká cena Malajzie
Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Minuloročný víťaz: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Kuriozity: V roku 2009 prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button.
Prehľad víťazov VC Malajzie:
2012 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2011 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2010 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 - Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP
2008 - Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2007 - Fernando Alonso (Šp.) McLaren-Mercedes
2006 - Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes
2002 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 - Eddie Irvine (Ír.) Ferrari
Obhajcom vlaňajšieho prvenstva bude na okruhu v Sepangu Španiel Fernando Alonso z tímu Ferrari.
Jeho víťazstvo v upršaných pretekoch bolo z kategórie prekvapujúcich, keďže stajňa z Maranella nemala v úvode ročníka 2012 konkurencieschopný monopost a v kvalifikácii pred prvými pretekmi zaostávala za vedúcimi tímami o minimálne jednu sekundu.
Tento rok je všetko inak, Ferrari sa podarilo v Melbourne dosiahnuť druhé a štvrté miesto a atmosféra je o niečo uvoľnenejšia. "Máme lepšie auto, v Austrálii nám všetko fungovalo celkom dobre. Na druhej strane je pravda, že okruh v Melbourne je veľmi zvláštny a neobyčajný. V Sepangu potrebujeme potvrdiť pozitívne výsledky zo zimných testov a Austrálie, monopost je na dobrej úrovni. Bude to pre nás znovu skutočný test," povedal Alonso pre webovú stránku Autosportu.
Video: Okruh v Sepangu
Tohtoročné prvé podujatie v Austrálii najlepšie zvládol Fín Kimi Räikkönen, jeho Lotus predviedol vysokú rýchlosť a tiež veľkú šetrnosť k pneumatikám.
Podľa charizmatického pilota z "krajiny tisícich jazier" sa nemení nič vzhľadom na to, že vyhral prvé preteky a necíti sa byť v Malajzii favoritom. "Nebudeme nič meniť v súvislosti s minulotýždňovým podujatím alebo s tým z minulej sezóny. To, že som lídrom poradia, neovplyvní našu prácu počas tohto víkendu ani počas akéhokoľvek iného. Pokúsime sa o čo najlepšie preteky dúfajúc, že získame slušný počet bodov," povedal Räikkönen pre autosport.com.
Meteorológovia predpovedajú počas súťažného víkendu na VC Malajzie polojasné počasie s možnosťou búrok a dažďov 50:50. Teploty by sa mali pohybovať v rozmedzí od 26 °C do 36 °C a najvyššia vlhkosť vzduchu by mala dosiahnuť 88 percent. "Nemám rád teplo a vlhko, ktoré sú v tejto oblasti, ale trať je veľmi dobrá. Vieme, ako to tu chodí. Obyčajne sa tu odjazdí slušná Veľká cena a to je najdôležitejšie," dodal fínsky majster sveta z roku 2007.
Mierne sklamanie zažili v Melbourne jazdci majstrovského Red Bullu, keď po víťaznej kvalifikácii dokázali obsadiť "len" tretie, resp. šieste miesto. Solídnu formu previedol Mercedes v kokpite s Lewisom Hamiltonom, ten sa umiestnil na piatej priečke. Výrazným sklamaním v úvode novej sezóny sú výkony tímu McLaren, Jenson Button skončil v Austrálii na deviatom mieste, Sérgio Pérez bol jedenásty.
Sepang je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V kurze okruhu sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkal vždy dramatické preteky, najmä vďaka rýchlo sa meniacemu počasiu. Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 9.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.
Veľká cena Malajzie
Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Minuloročný víťaz: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Kuriozity: V roku 2009 prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button.
Prehľad víťazov VC Malajzie:
2012 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2011 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2010 - Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 - Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP
2008 - Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2007 - Fernando Alonso (Šp.) McLaren-Mercedes
2006 - Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes
2002 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 - Eddie Irvine (Ír.) Ferrari