|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2013
Seniori minú na internete viac, ako priemerný Slovák
Seniori nad 61 rokov tvoria približne 5 % slovenskej populácie nakupujúcej na internete. Hoci v internetových obchodoch nakupujú aj preto, aby ušetrili, oproti priemernému Slovákovi minú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) - Seniori nad 61 rokov tvoria približne 5 % slovenskej populácie nakupujúcej na internete.
Hoci v internetových obchodoch nakupujú aj preto, aby ušetrili, oproti priemernému Slovákovi minú ročne v e-shopoch viac peňazí. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke 2,2 tis. respondentov nakupujúcich online urobil portál Heureka.sk s výskumnou agentúrou NMS Market Research.
"Od 201 do 800 eur ročne minie cez internet 53 % seniorov nakupujúcich online, teda o 9 % viac ako je celkový slovenský priemer. Nad 800 eur ročne zaplatí v e-shopoch zhruba 15 % seniorov, čo predstavuje i celkový slovenský priemer," uviedol projektový manažér Heuréky Kamil Demuth.
"Nižšia cena je hlavným dôvodom nákupu cez internet až pre 40 % celkovej populácie, ale len pre 26 % seniorov, ktorí ocenia najmä úsporu času, ale aj širší sortiment a lepšiu prezentáciu tovaru," dodal riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Podľa Heuréky kupujú seniori najmä bielu techniku, televízory a potreby pre dom a záhradu. "Medzi obľúbený tovar patria hľadače kľúčov, špeciálne telefóny, vychádzkové palice či lupy," uviedla Irma Chmelová z e-shopu Prosenior.eu. Ako dodala, v zime registrovali enormný záujem o protišmykové mačky na topánky.
Okrem tovarov seniori nakupujú online aj služby. "Boli to práve bratislavskí seniori, ktorí si vyžiadali možnosť objednať a zaplatiť kurz angličtiny cez internet, aby ušetrili čas," uzatvorila Klaudia Bednárová z jazykového centra the Bridge.
Hoci v internetových obchodoch nakupujú aj preto, aby ušetrili, oproti priemernému Slovákovi minú ročne v e-shopoch viac peňazí. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke 2,2 tis. respondentov nakupujúcich online urobil portál Heureka.sk s výskumnou agentúrou NMS Market Research.
"Od 201 do 800 eur ročne minie cez internet 53 % seniorov nakupujúcich online, teda o 9 % viac ako je celkový slovenský priemer. Nad 800 eur ročne zaplatí v e-shopoch zhruba 15 % seniorov, čo predstavuje i celkový slovenský priemer," uviedol projektový manažér Heuréky Kamil Demuth.
"Nižšia cena je hlavným dôvodom nákupu cez internet až pre 40 % celkovej populácie, ale len pre 26 % seniorov, ktorí ocenia najmä úsporu času, ale aj širší sortiment a lepšiu prezentáciu tovaru," dodal riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Podľa Heuréky kupujú seniori najmä bielu techniku, televízory a potreby pre dom a záhradu. "Medzi obľúbený tovar patria hľadače kľúčov, špeciálne telefóny, vychádzkové palice či lupy," uviedla Irma Chmelová z e-shopu Prosenior.eu. Ako dodala, v zime registrovali enormný záujem o protišmykové mačky na topánky.
Okrem tovarov seniori nakupujú online aj služby. "Boli to práve bratislavskí seniori, ktorí si vyžiadali možnosť objednať a zaplatiť kurz angličtiny cez internet, aby ušetrili čas," uzatvorila Klaudia Bednárová z jazykového centra the Bridge.