|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. októbra 2016
SEMANČÍK: SR výrazne zaostáva v potravinovej sebestačnosti za susedmi
Na archívnej snímke šéf Slovenskej poľnohospodárskej a potravinovej komory Milan Semančík.
Zdieľať
Na archívnej snímke šéf Slovenskej poľnohospodárskej a potravinovej komory Milan Semančík. Foto: TASR/Adriána Hudecová
Bratislava 6. októbra (TASR) - Slovensko výrazne zaostáva v potravinovej sebestačnosti za okolitými krajinami. Uviedol to dnes v Bratislave predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Milan Semančík po skončení medzinárodnej konferencie Potraviny a obchod 2016 / Food & Trade 2016, ktorú SPPK organizovala spolu s Európskym hospodárskym a sociálnym výborom. Podľa neho je preto potrebné, aby sme urobili množstvo krokov. "Je potrebné vytvoriť podmienky pre to, aby poľnohospodárska prvovýroba mohla rásť a aby následne aj potravinársky priemysel mohol reagovať na potreby prvovýroby. K tomu potrebujeme, samozrejme, primerané správanie sa obchodu, aby nás postupne púšťal na pulty obchodných reťazcov, aby situácia nebola taká, ako ju poznáme teraz, keď na pultoch v SR máme 40-% podiel domácich potravín, kým naši susedia sú na tom výrazne lepšie," povedal.
Podiel domácich potravín na pultoch je napríklad v Maďarsku a ČR vyše 70-%, v Rakúsku vyše 85-% a v Poľsku dokonca viac ako 90-%. "Svoj sortiment dovozom susedia doslova len dopĺňajú produktmi, ktoré nevedia doma vyrobiť. K takejto situácii by sme sa chceli dostať aj my, cesta k tomu nebude ľahká, mali by sme ju však podstúpiť," podčiarkol predseda SPPK s tým, že túto snahu však ovplyvňuje veľa faktorov, nielen obchod.
Slovenský spotrebiteľ podľa jeho slov uprednostňuje pri potravinách aj cenový faktor. "Sú tu taktiež nevyvážené podmienky pre podnikanie medzi východnou a západnou časťou Európy. Je tiež potrebné, aby sme si spotrebiteľa získali na svoju stranu," dodal. Len takýmto spôsobom možno podľa neho otvárať cestu slovenským producentom pre väčšiu výrobu agrokomodít.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR