|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. marca 2015
Šefčovič propagoval výhody elektrických áut jazdou po Bruseli
Podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu Maroš Šefčovič sa dnes ocitol v úlohe šoféra, keď viacerých predstaviteľov médií odviezol spred budovy komisie k známej ...
Zdieľať
Maroš Šefčovič Foto: TASR/AP
Brusel 18. marca (TASR) - Podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu Maroš Šefčovič sa dnes ocitol v úlohe šoféra, keď viacerých predstaviteľov médií odviezol spred budovy komisie k známej bruselskej pamiatke Atómium a späť. Cieľom akcie bolo poukázať na výhody elektrických áut, ktorých koncepcia zapadá do širokej stratégie energetickej únie.Šefčovič v rozhovore pre TASR zdôraznil vhodné načasovanie jazdy, ktorá sa konala v predvečer dvojdňového summitu EÚ. Lídri 28 členských štátov budú na schôdzke po prvý raz diskutovať o podpore pre koncept energetickej únie.
"Chceme poukázať na to, akým vývojom prešli elektrické autá, že umožňujú bezproblémové jazdenie po meste, s nulovými emisiami a bez nákladov na nákup fosílnych palív. Chcem sa sám presvedčiť, ako sa v takomto aute jazdí a nakoľko je porovnateľné s bežnými autami," uviedol Šefčovič.
Slovenský eurokomisár zároveň pripomenul, že podpora EÚ pre autá na elektrický pohon je súčasťou stratégie energetickej únie, medzi ktorej ciele patrí aj postupná dekarbonizácia dopravy a elektrifikácia nielen hromadnej ale aj osobnej dopravy.
"Našou snahou je, aby sa pokrok, ktorý v poslednom čase dosiahli elektrické autá, lepšie zapísal do povedomia európskych občanov," povedal v závere Šefčovič.
Exekutíva EÚ už v roku 2010 upozornila, že v súčasnosti je doprava zodpovedná za asi štvrtinu emisií CO2 v krajinách EÚ a takisto významne prispieva k zníženej kvalite ovzdušia (tvorbou tuhých častíc, NOx, HC a CO). S tým priamo súvisia zdravotné problémy občanov, najmä v mestských oblastiach.
Predpokladá sa, že celkový počet automobilov na svete zaznamená do roku 2030 nárast z 800 miliónov na 1,6 miliardy vozidiel. Vzhľadom na cieľ znižovania emisií uhlíka v doprave si takéto zdvojnásobenie počtu automobilov na celom svete vyžaduje zmenu technológii. Vzhľadom na globálny trend smerovania k trvalo udržateľnej doprave si európsky automobilový priemysel môže svoju konkurencieschopnosť zachovať len vtedy, ak bude mať vedúce postavenie v oblasti ekologických technológií, kde patrí aj vývoj elektrických automobilov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR