|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/Andrej Galica
Brusel 24. septembra (TASR) - Názov Slovenska bol často skloňovaný na výročnej recepcii automobilky Hyundai za rok 2015, ktorá sa konala v stredu (23.9.) večer v Bruseli. Organizátori na podujatie pozvali podpredsedu Európskej komisie pre energetickú úniu Maroša Šefčoviča nielen ako zástupcu krajiny, kde automobilka úspešne vyvíja svoju činnosť, ale aj vďaka agende, ktorú v exekutíve EÚ presadzuje v oblasti dekarbonizácie dopravy.Šefčovič v rozhovore pre TASR uviedol, že Hyundai a Kia sú nielen kórejskou, ale aj významnou európskou firmou. A to z dôvodu, že od roku 2007, keď začali s výrobou áut na Slovensku, o rok neskôr v Českej republike a v Nemecku založili vývojové centrum, vytvorili až 78.000 pracovných miest. Slovenský eurokomisár pripomenul, že automobilka za posledný rok dosiahla hrubú pridanú hodnotu v hodnote 4,8 miliardy eur.
"Som veľmi rád, že tie pracovné miesta sú v Európe, a aj dane sa platia do európskych štátnych rozpočtov," uviedol Šefčovič.
Organizátori podujatia pripomenuli, že automobilka vyrobí ročne okolo osem miliónov vozidiel, z toho 650.000 v Európe.
Šefčovič okrem toho zdôraznil, že kórejská automobilka si uvedomuje veľký význam dekarbonizácie dopravy aj skutočnosť, že treba vyrábať nielen efektívne autá, ale aj vozidlá s nízkymi emisiami, čo je dôležité pre budúcnosť a čo je oblasť, kde sa EÚ snaží byť veľmi aktívna v celosvetovom meradle.
"EÚ už na budúci rok musí navrhnúť, akým spôsobom chce znižovať o 30 % emisie CO2 v oblasti dopravy, poľnohospodárstva či efektívnosti budov. Cestná doprava bude jeden zo sektorov, kde sú veľké očakávania a je dobré, že sa automobilky už dnes pripravujú na veľké dekarbonizačné výzvy budúcnosti," upozornil Šefčovič.
EÚ v roku 2011 uzavrela s Južnou Kóreou dohodu o voľnom obchode ako s prvou krajinou juhovýchodnej Ázie. Šefčovič v tejto súvislosti skonštatoval, že dohoda pomohla obchodným tokom medzi oboma regiónmi. Zdôraznil, že bol to práve európsky automobilový priemysel, ktorý v rámci diskusií o tejto dohode mal vyjadrovať obavy, či to negatívne neovplyvní vzájomný obchod.
"No a teraz zaznelo z kórejskej strany, že tohto roku sa prvýkrát ten jazýček exportov-importov preklopil v prospech európskych exportérov do Kórey," povedal v závere Šefčovič.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR