|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2011
Šéf ZSSK sa neobáva štrajku pre prepúšťanie
Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s. Pavel Kravec predpokladá, že odborári by nemali štrajkovať pre plánované prepúšťanie ...
Zdieľať
Pavel KravecFoto: SITA/Ján GrajciaríkBRATISLAVA 4. marca (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s. Pavel Kravec predpokladá, že odborári by nemali štrajkovať pre plánované prepúšťanie pracovníkov na železniciach. A to napriek tomu, že s týmto nepopulárnym opatrením prirodzene nesúhlasia. Odborári podľa neho tiež vidia, že železničný sektor je v nepriaznivej finančnej situácii a je potrebné prijať zásadné opatrenia na zlepšenie tohto stavu. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ očakáva od odborárov porozumenie a zodpovednosť pri realizácii revitalizačného programu železničných spoločností.
Osobný železničný prepravca, ktorý zamestnáva spolu okolo 5 tis. pracovníkov, podľa programu revitalizácie plánuje v tomto a ďalších dvoch rokoch uvoľniť spolu 621 ľudí. "To sú naprogramované čísla, je to naša predstava, ktorá sa bude prispôsobovať realite. V prípade, že bude schválený program revitalizácie, prvá etapa začne od 1. mája," povedal v piatok Kravec zástupcom médií na ministerstve dopravy. Spoločnosť chce v tomto roku prepustiť najprv sto technicko-hospodárskych pracovníkov a následne ďalších 131 ľudí v prevádzke. K začiatku ďalších troch rokov uvažuje aj o uvoľnení po 130 pracovníkoch.
ZSSK podľa Kravca zároveň aj vytvára nové pracovné miesta, napríklad pri prevádzke Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ), kde funguje uzavretý dopravný systém a samoobslužný výdajný systém cestovných lístkov. "Vrátime znovu vlakové čaty, pretože je predpoklad, že je tam dosť vysoký únik na cestovnom," uviedol v súvislosti s rozšíreným cestovaním bez lístkov na TEŽ.
Predpokladané úplné rušenie 374 vlakov a čiastočné rušenie 74 vlakov v určitom úseku jazdy nie sú podľa šéfa ZSSK ešte definitívne. "Vedieme ďalšie rokovania, takže konečné čísla budeme vedieť v polovici marca," povedal Kravec. Pokiaľ ide o plánované zvyšovanie cestovného v osobnej doprave na železnici, spoločnosť podľa neho pripravuje jeho úpravu. Zatiaľ sa k tomu nechcel konkrétnejšie vyjadrovať. Uviedol však, že cestovné by malo byť zaokrúhlené a odstránené má byť takzvané úsekové cestovné. Na diaľkových tratiach podľa neho možno očakávať zjednotenie ceny bez ohľadu na smer cesty. "Zatiaľ sa tieto zásady tvoria," dodal. "Určite nie," odvetil na otázku, či sa môže cestovné na železnici zvýšiť už od mája, kedy by mala začať platiť úprava grafikonu vlakovej dopravy. "Je to v zámeroch, úvahách, ale konkretizovať to zatiaľ nechcem," uzavrel Kravec. Generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v piatok na tlačovej besede s ministrom dopravy o revitalizačnom programe pre železnice povedal, že cestovné vzrastie už v tomto roku pri cestách vo vzdialenosti do 50 kilometrov.
Osobný železničný prepravca, ktorý zamestnáva spolu okolo 5 tis. pracovníkov, podľa programu revitalizácie plánuje v tomto a ďalších dvoch rokoch uvoľniť spolu 621 ľudí. "To sú naprogramované čísla, je to naša predstava, ktorá sa bude prispôsobovať realite. V prípade, že bude schválený program revitalizácie, prvá etapa začne od 1. mája," povedal v piatok Kravec zástupcom médií na ministerstve dopravy. Spoločnosť chce v tomto roku prepustiť najprv sto technicko-hospodárskych pracovníkov a následne ďalších 131 ľudí v prevádzke. K začiatku ďalších troch rokov uvažuje aj o uvoľnení po 130 pracovníkoch.
ZSSK podľa Kravca zároveň aj vytvára nové pracovné miesta, napríklad pri prevádzke Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ), kde funguje uzavretý dopravný systém a samoobslužný výdajný systém cestovných lístkov. "Vrátime znovu vlakové čaty, pretože je predpoklad, že je tam dosť vysoký únik na cestovnom," uviedol v súvislosti s rozšíreným cestovaním bez lístkov na TEŽ.
Predpokladané úplné rušenie 374 vlakov a čiastočné rušenie 74 vlakov v určitom úseku jazdy nie sú podľa šéfa ZSSK ešte definitívne. "Vedieme ďalšie rokovania, takže konečné čísla budeme vedieť v polovici marca," povedal Kravec. Pokiaľ ide o plánované zvyšovanie cestovného v osobnej doprave na železnici, spoločnosť podľa neho pripravuje jeho úpravu. Zatiaľ sa k tomu nechcel konkrétnejšie vyjadrovať. Uviedol však, že cestovné by malo byť zaokrúhlené a odstránené má byť takzvané úsekové cestovné. Na diaľkových tratiach podľa neho možno očakávať zjednotenie ceny bez ohľadu na smer cesty. "Zatiaľ sa tieto zásady tvoria," dodal. "Určite nie," odvetil na otázku, či sa môže cestovné na železnici zvýšiť už od mája, kedy by mala začať platiť úprava grafikonu vlakovej dopravy. "Je to v zámeroch, úvahách, ale konkretizovať to zatiaľ nechcem," uzavrel Kravec. Generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiří Kubáček v piatok na tlačovej besede s ministrom dopravy o revitalizačnom programe pre železnice povedal, že cestovné vzrastie už v tomto roku pri cestách vo vzdialenosti do 50 kilometrov.