|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. apríla 2007
Šéf Tour de France podporil preteky Okolo Slovenska
Organizátorov cyklistických pretekov Okolo Slovenska prišiel v ich úsilí o propagáciu tohto podujatia do Bratislavy podporiť aj generálny riaditeľ najslávnejšieho podujatia na cestách - Tour de ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. apríla (WEBNOVINY) - Organizátorov cyklistických pretekov Okolo Slovenska prišiel v ich úsilí o propagáciu tohto podujatia do Bratislavy podporiť aj generálny riaditeľ najslávnejšieho podujatia na cestách - Tour de France Christian Prudhomme. Štyridsaťšesťročný bývalý novinár, ktorý je od roku 2005 nástupcom Jean-Marie Leblanca na čele slávnej "starej dámy", pricestoval na Slovensko druhýkrát. Pred troma rokmi absolvoval v konvoji Okolo Slovenska dve etapy. "Vtedy som objavil nielen pohostinné Slovensko, ale aj zanietených organizátorov. Preteky Okolo Slovensko majú za sebou 50 ročníkov a ako povedal Picasso - všetko, čo má nad päťdesiat si zaslúži, aby pretrvalo. Vďaka cyklistike sa dá objaviť krása krajiny. Vďaka pretekom vo Francúzsku sa rozvíja cestovný ruch, vďaka turistom má zasa celosvetový úspech aj Tour de France," uviedol Christian Prudhomme.
Šéf Tour de France si naplno uvedomuje, že cyklistika a preteky sú výbornou reklamou pre región. Rovnako by to mohlo byť aj zásluhou Okolo Slovenska v krajine pod Tatrami. "Turistický ruch je pre regióny dôležitým prvkom. Aj podujatie Okolo Slovenska by sa mohlo stať vstupnou bránou pre rozvoj cestovného ruchu vo vašej krajine. Trasa Okolo Slovenska má približne 900 km a mestá v jej okolí čakajú na objavenie turistami," zdôraznil Christian Prudhomme. Za veľkú výhodu svojich pretekov považuje bývalý komentátor francúzskej televízie obrovskú podporu médií, ktorá organizátorom Okolo Slovenska zatiaľ chýba. Práve z predaja televíznych práv plynú najväčšie prostriedky do niekoľkomiliónového rozpočtu Tour de France. Organizátori z predaja pokryjú 60% svojich nákladov, ďalších 35% získavajú z marketingových a reklamných aktivít a zostávajúcimi piatimi percentami prispievajú samosprávy etapových miest. "Aj keby sa mestá a regióny podieľali len 0,01%, ich podiel a prínos je pre nás veľmi dôležitý," tvrdil Prudhomme, podľa ktorého Okolo Slovenska potrebujú, aby sa ich obraz vylepšil, aby boli skutočnou národnou Tour, ktorá má za sebou športovo-ekonomické pozadie. Preteky musia byť podľa jeho slov sviatkom a pre ľudí okolo trate zábavou.
O usporiadanie etapy Tour de France a prívlastok etapového mesta je vo Francúzsku každoročne veľký záujem. Štart, resp. cieľ populárneho podujatia vidia v každej sezóne maximálne v 35 mestách a obciach, o právo byť centrom Tour de France sa uchádza až 220 samospráv. Dvakrát počas päťročného cyklu štartuje TdF v zahraničí, aj medzi mestami mimo Francúzska je o TdF veľký záujem. Slovenské mesto zatiaľ záujem neprejavilo, aj keď v Poprade sa šepká, že by chceli organizovať jednu z etáp Tour alebo Giro d´Italia. "Už teraz sa nám do budúcnosti hlásia centrá z Holandska (Rotterdam, Utrecht), Nemecka (Düsseldorf), Belgicka (Liege), Švajčiarska (Lugano), Talianska (Florencia), Španielska (Bilbao) či najnovšie aj z Maďarska (Budapešť). O rok chceli úvod Tour organizovať v kanadskom Québecu. Mestá vidia v pretekoch nástroj na rozvoj turizmu," hovoril Prudhomme.
Generálny riaditeľ Tour de France si uvedomuje, že preteky sú pre jeho krajanov národným sviatkom. Podľa štatistík každý druhý televízny divák sleduje v čase pretekov priebeh etapy 4 až 5 hodín denne. Okolo trate sa každoročne tlačia milióny divákov, mnohí fanúšikovia cestujú za svojimi idolmi dlhé kilometre. Televízne prenosy idú do 185 krajín celého sveta a je o ne veľký záujem. "Tour de France je udalosť, ktorá spája ľudí bez rozdielu veku či národnosti. Je to aj romantická udalosť, ktorá vyvoláva v mnohých nádherné spomienky. V poslednom čase sa cyklistika dostala aj vplyvom dopingu do problémov. Na druhej strane si treba uvedomiť, že popri trati sú milióny ľudí a pojem ako chuligánstvo či výtržnosti u nás nepoznáme. Fanúšikovia na preteky neprichádzajú kvôli jednému pretekárovi, ale pre cyklistiku ako celok," dodal Prudhomme.
Organizátori Tour de France čelia v poslednom čase mnohým problémom, museli riešiť aj spor s Medzinárodnou cyklistickou úniou (UCI) o pozývaní tímov na preteky. Ako podujatie ProTour by mali pozvať všetky tímy elitnej kategórie. Organizátori odmietali pozvať švédsko-belgické zoskupenie Unibet.com, ktoré podporuje stávkarská spoločnosť, čo je podľa francúzskych zákonov zakázané. "Nechceme mať zápis v trestnom registri. Súd už podobný problém riešil vlani vo futbale a podľa neho aj keby tím štartoval pod iným menom, bol by to problém. Každý vie, že ide o toto zoskupenie. Dostali sme z ministerstiev obežník, že každý kto prekročí zákon, bude čeliť trestu. Aj preto chceme zákon striktne dodržiavať," vysvetlil Prudhomme.
SITA