|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2014
Šéf štátneho Tiposu platil firemnou kreditkou za luxus
Generálny riaditeľ Tiposu Ladislav Kriška platil za súkromný nákup v pražskom obchode s luxusnou obuvou takmer 5000 eur firemnou kartou. Informoval o tom denník SME, ktorému Tipos vysvetľoval platbu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Tiposu Ladislav Kriška platil za súkromný nákup v pražskom obchode s luxusnou obuvou takmer 5000 eur firemnou kartou. Informoval o tom denník SME, ktorému Tipos vysvetľoval platbu kartou zo začiatku októbra tohto roku tým, že limit na svojej súkromnej karte vyčerpal v ten istý deň, pretože platil operáciu dcéry. "Pri nákupe v Baldinini teda nemohol vysokú sumu zaplatiť z vlastného a použil kartu Tiposu," píše denník SME.
Tipos však tvrdí, že šéf spoločnosti žiadne predpisy neporušil. Interné nariadenie spoločnosti podľa nich umožňuje používať firemnú kartu, táto suma musí byť však uhradená najneskôr 15 dní po doručení papierového výpisu. SME tvrdí, že podľa jeho informácií Kriška firme dlžných 4847 eur vrátil po viac ako jednom mesiaci.
Kriška obviňuje denník z klamstva a zavádzania
Nákup v luxusnom obchode však nemá byť jediným problémom Tiposu. SME upozorňuje aj na kúpu manuálu krízovej komunikácie za 49 tisíc eur od reklamnej agentúry Jandl. "Konkurenčné agentúry neoficiálne potvrdili, že suma za podobný projekt býva oveľa nižšia," píše sa v denníku.
Tipos však hovorí, že nejde len o samotný manuál, ale aj o individuálne mediálne tréningy a workshopy. Obhajuje sa aj 20-percentnou zľavou, ktorú od agentúry lotériová spoločnosť dostala.
Šéfovi Tiposu sa však podanie denníka SME nevidí a tvrdí, že ten účelovo klamal a zavádzal. "Je veľmi smutné, že skúsení redaktori sa nechali zneužiť a oklamať prapodivným anonymom, ktorý dostali do redakcie a hneď začali konať účelovým spôsobom," píše vo svojom prehlásení Kriška.
Článok môže mať podľa neho súvislosť aj s blížiacimi sa komunálnymi voľbami. "Preto mám z pozície generálneho riaditeľa spoločnosti Tipos právo sa domnievať, že denník SME bol použitý len ako nástroj na diskreditáciu mojej osoby," tvrdí v prehlásení Kriška.
Predpisy údajne porušené neboli
Ako zopakoval na stredajšej tlačovej konferencii, pri použití kreditnej karty neporušil žiadne predpisy. "V mojom prípade môžem povedať, že išlo o ojedinelý prípad. Preto má aj táto situácia manažérsky a ľudsky mrzí, ale nemôžem ju považovať za nejaké osobné zlyhanie, pretože nebola protizákonná či protispoločenská," hovorí.
Čo sa týka manuálu krízovej komunikácie, Kriška hovorí, že jeho obstaranie súvisí so snahou spoločnosti zúčastňovať sa na organizácii medzinárodných lotériových hier.
Umožniť mu to má aj nedávno parlamentom schválená novela zákona o dani z príjmov. Účasť v medzinárodných lotériách si však podľa neho vyžaduje aj určité štandardy, ktorých súčasťou je aj manažment komunikácie. Obstarávaný manuál a jeho rozsah tak podľa neho vyplýva z odporúčaní Svetovej lotériovej asociácie.
Tipos však tvrdí, že šéf spoločnosti žiadne predpisy neporušil. Interné nariadenie spoločnosti podľa nich umožňuje používať firemnú kartu, táto suma musí byť však uhradená najneskôr 15 dní po doručení papierového výpisu. SME tvrdí, že podľa jeho informácií Kriška firme dlžných 4847 eur vrátil po viac ako jednom mesiaci.
Kriška obviňuje denník z klamstva a zavádzania
Nákup v luxusnom obchode však nemá byť jediným problémom Tiposu. SME upozorňuje aj na kúpu manuálu krízovej komunikácie za 49 tisíc eur od reklamnej agentúry Jandl. "Konkurenčné agentúry neoficiálne potvrdili, že suma za podobný projekt býva oveľa nižšia," píše sa v denníku.
Tipos však hovorí, že nejde len o samotný manuál, ale aj o individuálne mediálne tréningy a workshopy. Obhajuje sa aj 20-percentnou zľavou, ktorú od agentúry lotériová spoločnosť dostala.
Šéfovi Tiposu sa však podanie denníka SME nevidí a tvrdí, že ten účelovo klamal a zavádzal. "Je veľmi smutné, že skúsení redaktori sa nechali zneužiť a oklamať prapodivným anonymom, ktorý dostali do redakcie a hneď začali konať účelovým spôsobom," píše vo svojom prehlásení Kriška.
Článok môže mať podľa neho súvislosť aj s blížiacimi sa komunálnymi voľbami. "Preto mám z pozície generálneho riaditeľa spoločnosti Tipos právo sa domnievať, že denník SME bol použitý len ako nástroj na diskreditáciu mojej osoby," tvrdí v prehlásení Kriška.
Predpisy údajne porušené neboli
Ako zopakoval na stredajšej tlačovej konferencii, pri použití kreditnej karty neporušil žiadne predpisy. "V mojom prípade môžem povedať, že išlo o ojedinelý prípad. Preto má aj táto situácia manažérsky a ľudsky mrzí, ale nemôžem ju považovať za nejaké osobné zlyhanie, pretože nebola protizákonná či protispoločenská," hovorí.
Čo sa týka manuálu krízovej komunikácie, Kriška hovorí, že jeho obstaranie súvisí so snahou spoločnosti zúčastňovať sa na organizácii medzinárodných lotériových hier.
Umožniť mu to má aj nedávno parlamentom schválená novela zákona o dani z príjmov. Účasť v medzinárodných lotériách si však podľa neho vyžaduje aj určité štandardy, ktorých súčasťou je aj manažment komunikácie. Obstarávaný manuál a jeho rozsah tak podľa neho vyplýva z odporúčaní Svetovej lotériovej asociácie.