|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. januára 2010
Šéf SkyTollu je s mýtnym systémom spokojný
Generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli je s fungovaním mýtneho systému spokojný. "Som presvedčený, že mýtny systém tak, ako je nastavený, je nastavený dobre. Ja som nikdy ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli je s fungovaním mýtneho systému spokojný. "Som presvedčený, že mýtny systém tak, ako je nastavený, je nastavený dobre. Ja som nikdy nepovedal, že systém funguje ideálne, určite existujú nedostatky, ktoré ale priebežne riešime," povedal na stretnutí s novinármi Okáli. Najväčší nápor registrácie mýtneho systému zo strany zahraničných autodopravcov očakáva šéf SkyTollu začiatkom budúceho týždňa. Spoločnosť SkyToll do utorka 15. hodiny vyzbierala na mýtnom systéme viac ako 650 tis. eur, ktoré putovali do štátnej kasy.
Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. Napríklad na česko-slovenskom hraničnom priechode Mosty u Jablunkova prispôsobili jazdné pruhy, keďže sa tam stále tvorí kolóna kamiónov, ktorých vodiči si vybavujú palubné jednotky slovenského mýtneho systému. "Je to jeden z problémov, ktorý sme zaznamenali. Rady sme avizovali. Samozrejme tieto rady sú spôsobené primárne zahraničnými autodopravcami, ktorí sa registrujú," povedal Okáli. Podľa neho spoločnosť tento problém rieši rôznymi spôsobmi. "Riešime to od posilnenia pracovísk na hraničných distribučných miestach až po poskytnutie občerstvenia," dodal Okáli. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti SkyToll autodopravcovia môžu reklamovať prípadné sankcie, ktoré im hrozia za meškanie spôsobené čakaním na registráciu do mýtneho systému. "Každý jeden prepravca má možnosť podať reklamáciu alebo sťažnosť. Reklamácia bude posudzovaná podľa reklamačného poriadku a bude riešená separátne," uzavrel Okáli.
Únia autodopravcov Slovenska vyčíta mýtnemu systému najmä jeho nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje. "Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol dnes na tlačovej besede Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež prekáža nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedna z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť. "I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," uviedol hovorca dopravcov Jaroslav Polaček.
SITA
Systém elektronického výberu mýta, platný od 1. januára, komplikuje situáciu dopravcov na hraniciach. Napríklad na česko-slovenskom hraničnom priechode Mosty u Jablunkova prispôsobili jazdné pruhy, keďže sa tam stále tvorí kolóna kamiónov, ktorých vodiči si vybavujú palubné jednotky slovenského mýtneho systému. "Je to jeden z problémov, ktorý sme zaznamenali. Rady sme avizovali. Samozrejme tieto rady sú spôsobené primárne zahraničnými autodopravcami, ktorí sa registrujú," povedal Okáli. Podľa neho spoločnosť tento problém rieši rôznymi spôsobmi. "Riešime to od posilnenia pracovísk na hraničných distribučných miestach až po poskytnutie občerstvenia," dodal Okáli. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti SkyToll autodopravcovia môžu reklamovať prípadné sankcie, ktoré im hrozia za meškanie spôsobené čakaním na registráciu do mýtneho systému. "Každý jeden prepravca má možnosť podať reklamáciu alebo sťažnosť. Reklamácia bude posudzovaná podľa reklamačného poriadku a bude riešená separátne," uzavrel Okáli.
Únia autodopravcov Slovenska vyčíta mýtnemu systému najmä jeho nepripravenosť. Podľa Rudolfa Páleša z únie autodopravcov je mýtny systém spravodlivý len vtedy, keď funguje. "Mýtny systém vyhral najdrahší dodávateľ, tak sme očakávali, že bude fungovať ako v okolitých krajinách. Bohužiaľ to tak nie je," uviedol dnes na tlačovej besede Páleš. Ako ďalej pokračoval, dopravcovia nevedia, kedy jazdia po spoplatnenom úseku, úseky nie sú označené a sprístupnený kalkulátor mýta je podľa neho úplná katastrofa. Dopravcom taktiež prekáža nemožnosť platby palivovými kartami, hoci sú podľa Páleša uvedené ako jedna z možností platby. Problémy sú podľa neho i s dodávkou palubných jednotiek, ktorým zároveň vyčítal kazovosť. "I napriek vyjadreniam spoločnosti SkyToll a ministerstva dopravy, trváme na tom, že systém je nepripravený," uviedol hovorca dopravcov Jaroslav Polaček.
SITA