![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
26. marca 2019
Šedivý: Prvým diaľničným úsekom v SR bol úsek Bratislava - Malacky
Ilustračný snímok.
Zdieľať

Išlo o spojenie najväčšieho slovenského a českého mesta v rámci federácie, doplnil. Druhým slovenským diaľničným úsekom bol Bratislava - Senec a tretím Ivachnová - Liptovský Mikuláš. "V porovnaní s vtedajšou úrovňou výstavby a poznatkov pracujeme s inými technológiami a materiálmi," skonštatoval Šedivý.
V súčasnosti sa podľa neho treba zamerať najmä na okolie Bratislavy, kde sú postavené diaľnice, ktoré však už nestačia kapacite dopravy, a rozširovať ich profily. „Každá komunikácia, ktorá stiahne k sebe dopravu, pomôže Bratislave. Keď tranzit nepôjde cez mesto, ale okolo neho, tak sme si pomohli," uviedol na margo významu obchvatu hlavného mesta.
Za zložité dielo považuje Šedivý napríklad výstavbu úseku v Považskej Bystrici, voči ktorému bol veľký odpor. "Nakoniec sa to podarilo, a vyrástlo krásne inžinierske dielo," pripomenul.
Výstavbu líniových stavieb ovplyvňuje fakt, že Slovensko je hornatá krajina, preto treba stavať tunely a veľa mostov. Územie je "zosuvné", a preto je stavba inžinierskych diel náročná, uzavrel predseda Slovenskej cestnej spoločnosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR