|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. septembra 2013
Sedem tipov ako jazdiť v jesennom počasí, ktoré nič nestoja
BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY)- Médiá sú plné rád, často správnych, ktoré však vodičom siahajú do peňaženiek. Dookola odporúčajú kvalitné gumy s dobrým dezénom a správnym hustením, správne nastavené a výkonné svetlá, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY)- Médiá sú plné rád, často správnych, ktoré však vodičom siahajú do peňaženiek. Dookola odporúčajú kvalitné gumy s dobrým dezénom a správnym hustením, správne nastavené a výkonné svetlá, funkčné stierače... Samozrejme, súhlasím. No teraz ponúknem rady, ktoré nestoja vôbec nič a urobia ohromný rozdiel!
(autor je inštruktor školy šmyku SuperDRIVE)
Základné pravidlo: Ponáhľajte sa pomaly a venujte sa jazde! Platí po celý rok, samozrejme, nie len na jeseň.
1. Keď začína pršať, cesta dokáže byť veľmi šmykľavá, pre letné pneumatiky takmer ako pri námraze v zime! Prečo? Zmiešaním vody s prachom na asfalte vznikne mazľavý povrch. To platí približne prvých 15-20 minút dažďa. Keď už prší dlho situácia sa podstatne zlepší, lebo voda povrch spláchne a adhézia vzrastie.
2. Skontrolujte filter vetrania. Nech nie je zanesený. Veľmi hrozí rosenie okien a zlá viditeľnosť. Klimatizácia je skvelá vec, ak funguje správne rosenie okien je prakticky nemožné.
3. Prakticky všetky autá dnes majú ABS. Ak treba prudko brzdiť, neváhajte, nebojte sa a dupnite na brzdu (so stlačenou spojkou pre manuálne prevodovky). Aj keď nie je auto všetkými štyrmi kolesami na rovnakom povrchu, nie je dôvod na obavy. O všetko sa postará elektronika, auto ostane smerovo stabilné.
4. V hmle znížte rýchlosť. Niektorí ľudia podvedome zrýchľujú. Hmla vytvára optickú ilúziu, že idú pomaly a začnú pridávať.
5. V daždi a hmle majte vždy zapnuté skutočné svetlá. Nestačí len denné svietenie. Hlavne ak vaše auto nesvieti pri denných svetlách aj zadnými lampami. Mnohé moderné autá majú denné svietenie navyše vyriešené len zapnutými prednými svetlami a vzadu je úplná tma. Aj keď sa zdá, že bez svetiel vidíte lepšie, je dôležité, aby sme boli pre ostatných "videní". Hmlovky používajte správne, hlavne tie zadné dokážu otravovať vodičov za vami. Nepoužívajte diaľkové svetlá, všetko zhoršujú.
6. Jazdite s odstupom. Mnohí majú tendenciu sa v hmle alebo v daždivej noci za niekoho "zavesiť". To je veľmi zlé. Čo, ak auto pred vami zíde z vozovky? Čo, ak narazí do stojaceho auta pred ním? Čo ak nezvládne riadenie a dostane šmyk, alebo len prudko zabrzdí? V zhoršených poveternostných podmienkach si udržujte minimálny odstup 3 - 4 sekundy.
7. Ak je hmla veľmi hustá, mnohí sa rozhodnú zastaviť. To je v poriadku, ak to neurobíte uprostred cesty. Snažte sa zastaviť nie len na krajnici, ale celom mimo cesty na bezpečnom mieste (parkovisko, odpočívadlo, bočná cesta...). Keď situácia prinútila na danom mieste zastaviť vás, je veľmi pravdepodobné, že podobne sa bude správať aj ďalší vodič. Vytvorte preto bezpečný priestor.
autor: topspeed.sk
(autor je inštruktor školy šmyku SuperDRIVE)
Základné pravidlo: Ponáhľajte sa pomaly a venujte sa jazde! Platí po celý rok, samozrejme, nie len na jeseň.
1. Keď začína pršať, cesta dokáže byť veľmi šmykľavá, pre letné pneumatiky takmer ako pri námraze v zime! Prečo? Zmiešaním vody s prachom na asfalte vznikne mazľavý povrch. To platí približne prvých 15-20 minút dažďa. Keď už prší dlho situácia sa podstatne zlepší, lebo voda povrch spláchne a adhézia vzrastie.
2. Skontrolujte filter vetrania. Nech nie je zanesený. Veľmi hrozí rosenie okien a zlá viditeľnosť. Klimatizácia je skvelá vec, ak funguje správne rosenie okien je prakticky nemožné.
3. Prakticky všetky autá dnes majú ABS. Ak treba prudko brzdiť, neváhajte, nebojte sa a dupnite na brzdu (so stlačenou spojkou pre manuálne prevodovky). Aj keď nie je auto všetkými štyrmi kolesami na rovnakom povrchu, nie je dôvod na obavy. O všetko sa postará elektronika, auto ostane smerovo stabilné.
4. V hmle znížte rýchlosť. Niektorí ľudia podvedome zrýchľujú. Hmla vytvára optickú ilúziu, že idú pomaly a začnú pridávať.
5. V daždi a hmle majte vždy zapnuté skutočné svetlá. Nestačí len denné svietenie. Hlavne ak vaše auto nesvieti pri denných svetlách aj zadnými lampami. Mnohé moderné autá majú denné svietenie navyše vyriešené len zapnutými prednými svetlami a vzadu je úplná tma. Aj keď sa zdá, že bez svetiel vidíte lepšie, je dôležité, aby sme boli pre ostatných "videní". Hmlovky používajte správne, hlavne tie zadné dokážu otravovať vodičov za vami. Nepoužívajte diaľkové svetlá, všetko zhoršujú.
6. Jazdite s odstupom. Mnohí majú tendenciu sa v hmle alebo v daždivej noci za niekoho "zavesiť". To je veľmi zlé. Čo, ak auto pred vami zíde z vozovky? Čo, ak narazí do stojaceho auta pred ním? Čo ak nezvládne riadenie a dostane šmyk, alebo len prudko zabrzdí? V zhoršených poveternostných podmienkach si udržujte minimálny odstup 3 - 4 sekundy.
7. Ak je hmla veľmi hustá, mnohí sa rozhodnú zastaviť. To je v poriadku, ak to neurobíte uprostred cesty. Snažte sa zastaviť nie len na krajnici, ale celom mimo cesty na bezpečnom mieste (parkovisko, odpočívadlo, bočná cesta...). Keď situácia prinútila na danom mieste zastaviť vás, je veľmi pravdepodobné, že podobne sa bude správať aj ďalší vodič. Vytvorte preto bezpečný priestor.
autor: topspeed.sk