|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. novembra 2011
Sébastien Loeb sa stal osemnásobným majstrom sveta v rely
Tagy: Sébastien Loeb
Sébastien Loeb a Daniel Elena boli pripravení pobiť sa o víťazstvo s Jari-Matti Latvalom, avšak nepodarilo sa im preteky dokončiť. Citroën Total World Rally tím bol prinútený opustiť súťaž na začiatku posledného dňa pretekov, ...
Zdieľať
Sébastien Loeb a Daniel Elena boli pripravení pobiť sa o víťazstvo s Jari-Matti Latvalom, avšak nepodarilo sa im preteky dokončiť. Citroën Total World Rally tím bol prinútený opustiť súťaž na začiatku posledného dňa pretekov, pretože došlo k zrážke Citroënu DS3 WRC s vozidlom idúcim v protismere. Ani to však nezabránilo Citroënu Racing osláviť osemnásobný titul majstra sveta na stupni víťazov v Cardiffe. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia skončili v pretekoch na 11. mieste.
Štvrtý deň rely Veľkej Británie so šiestimi rýchlostnými skúškami a 84 kilometrami bol prísľubom veľkolepého duelu medzi Latvalom a Loebom. Nanešťastie, Citroën DS3 WRC musel predčasne ukončiť preteky na trati medzi RS18 a 19. „Je to škoda, pretože som veľmi chcel dať do súboja s Jari-Mattim všetko. To, čo sa stalo, bola banálna chyba. Boli sme na úzkej ceste a zrazili sme sa v mieste s veľmi zlou viditeľnosťou s oproti idúcim autom. Španielsky jazdec mal nešťastný nápad držať sa vpravo a tak sme sa zrazili“, objasnil Sébastien Loeb. „Chladič bol poškodený, tak sme tam museli zostať. Je to len dôkaz toho, že rely nekončí, kým nie je auto v cieli!“
Po odtiahnutí auta robil tím technikov všetko preto, aby sa DS3 WRC mohla predviesť na víťaznom pódiu naproti zámku v Cardiffe. „Nedovoľme tejto nehode, aby nám kazila oslavu“, vyhlásil Frédéric Banzet, generálny riaditeľ značky Citroën. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing majú za sebou výnimočnú sezónu. Desať víťazstiev v trinástich rely, titul konštruktérov a pilotov, dva nové rekordy: celý tím splnil očakávania značky. Od Švédska až po Veľkú Britániu nám WRC umožnila zviditeľniť Créative Technologie na štyroch kontinentoch. Tieto víťazstvá a tituly prispievajú k tomu, že rely sa stáva neoddeliteľnou súčasťou génov značky Citroën".
„Až doteraz sme naozaj nemali čas, aby sme oslávili tento titul, lebo rely bola v plnom prúde. Ešte aj dnes sme museli vstávať o pol piatej ráno, aby sme sa zúčastnili rýchlostných skúšok“ dodal Sébastien Loeb. „Teraz môžeme tento úspech osláviť s celým tímom. Všetky tituly sú dôležité a pamätné. Túto sezónu sme mali silných súperov a museli sme sa biť až do poslednej rely. Som hrdý, že som sa stal pilotom s najväčším počtom titulov, aj keď si myslím, že netreba porovnávať rozličné disciplíny. Na začiatku mojej kariéry by som nikdy neveril, že to dotiahnem až sem.“
Kým sa mechanici Citroën Racing zaoberali opravou prvej DS3 WRC, druhá posádka sa preháňala po anglických lesoch. Sébastien Ogier, ktorý mal v tento deň tri nehody, preteky skončil na 11. pozícii. „Možnosť prejsť si 2-krát každú rýchlostnú skúšku nám umožňuje predvídať problematické úseky rely. Využijeme to pri našej budúcej účasti. Chceli by sme absolvovať dostatok opakovaní pre úplnosť poznámok a radosť z jazdy. Gratulujem Sébastienovi a Danielovi k ich titulom. Zasa raz dokázali, že sú najlepší, čo budí veľký rešpekt.“, povedal Ogier.
Štvrtý deň rely Veľkej Británie so šiestimi rýchlostnými skúškami a 84 kilometrami bol prísľubom veľkolepého duelu medzi Latvalom a Loebom. Nanešťastie, Citroën DS3 WRC musel predčasne ukončiť preteky na trati medzi RS18 a 19. „Je to škoda, pretože som veľmi chcel dať do súboja s Jari-Mattim všetko. To, čo sa stalo, bola banálna chyba. Boli sme na úzkej ceste a zrazili sme sa v mieste s veľmi zlou viditeľnosťou s oproti idúcim autom. Španielsky jazdec mal nešťastný nápad držať sa vpravo a tak sme sa zrazili“, objasnil Sébastien Loeb. „Chladič bol poškodený, tak sme tam museli zostať. Je to len dôkaz toho, že rely nekončí, kým nie je auto v cieli!“
Po odtiahnutí auta robil tím technikov všetko preto, aby sa DS3 WRC mohla predviesť na víťaznom pódiu naproti zámku v Cardiffe. „Nedovoľme tejto nehode, aby nám kazila oslavu“, vyhlásil Frédéric Banzet, generálny riaditeľ značky Citroën. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing majú za sebou výnimočnú sezónu. Desať víťazstiev v trinástich rely, titul konštruktérov a pilotov, dva nové rekordy: celý tím splnil očakávania značky. Od Švédska až po Veľkú Britániu nám WRC umožnila zviditeľniť Créative Technologie na štyroch kontinentoch. Tieto víťazstvá a tituly prispievajú k tomu, že rely sa stáva neoddeliteľnou súčasťou génov značky Citroën".
„Až doteraz sme naozaj nemali čas, aby sme oslávili tento titul, lebo rely bola v plnom prúde. Ešte aj dnes sme museli vstávať o pol piatej ráno, aby sme sa zúčastnili rýchlostných skúšok“ dodal Sébastien Loeb. „Teraz môžeme tento úspech osláviť s celým tímom. Všetky tituly sú dôležité a pamätné. Túto sezónu sme mali silných súperov a museli sme sa biť až do poslednej rely. Som hrdý, že som sa stal pilotom s najväčším počtom titulov, aj keď si myslím, že netreba porovnávať rozličné disciplíny. Na začiatku mojej kariéry by som nikdy neveril, že to dotiahnem až sem.“
Kým sa mechanici Citroën Racing zaoberali opravou prvej DS3 WRC, druhá posádka sa preháňala po anglických lesoch. Sébastien Ogier, ktorý mal v tento deň tri nehody, preteky skončil na 11. pozícii. „Možnosť prejsť si 2-krát každú rýchlostnú skúšku nám umožňuje predvídať problematické úseky rely. Využijeme to pri našej budúcej účasti. Chceli by sme absolvovať dostatok opakovaní pre úplnosť poznámok a radosť z jazdy. Gratulujem Sébastienovi a Danielovi k ich titulom. Zasa raz dokázali, že sú najlepší, čo budí veľký rešpekt.“, povedal Ogier.
Tagy: Sébastien Loeb