|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. novembra 2013
Sebastian Vettel chce ďalší rekord na VC v Brazílii
Na jazdcov motoristickej formuly 1 čakajú počas nadchádzajúceho víkendu posledné preteky tohtoročnej sezóny - Veľká cena Brazílie na okruhu Interlagos v Sao Paule. O majstrovskom titule ...
Zdieľať
SAO PAULO 23. novembra (WEBNOVINY) - Na jazdcov motoristickej formuly 1 čakajú počas nadchádzajúceho víkendu posledné preteky tohtoročnej sezóny - Veľká cena Brazílie na okruhu Interlagos v Sao Paule.
O majstrovskom titule sa rozhodlo už na konci októbra, svoj štvrtý primát za sebou si pripísal na konto Nemec Sebastian Vettel z tímu Red Bull.
Dvadsaťšesťročný rodák z Heppenheimu na minulotýždňovom podujatí v americkom Austine dosiahol ôsme víťazstvo v sérii a prekonal rekord krajana Michaela Schumachera a Taliana Alberta Ascariho. Ak Vettel vyhrá aj v Brazílii, vyrovná Schumacherovo maximum v počte víťazstiev v jednej sezóne (13 v ročníku 2004). Nemecký pilot vyhral doteraz 12 veľkých cien.
Svoju poslednú VC v kariére efjednotky zažije druhý jazdec Red Bullu Mark Webber. Austrálčan oznámil pred pretekmi vo Veľkej Británii, že táto sezóna bude pre neho poslednou v kráľovskej motoristickej triede. Skúsený 37-ročný pilot zamieri do Porsche, kde sa bude venovať programu športových automobilov LMP1.
Video: Okruh Sao Paulo
Webber nechce darované víťazstvo
"Bolo by skvelé, keby Mark vyhral vo svojej poslednej veľkej cene, ale Sebastian si pôjde po rekord. Ako obyčajne, bude to medzi nimi súboj. Mark by nechcel darované víťazstvo. Aj keď sme už vyhrali majstrovstvá, stále tlačíme na pílu. O to isté sa budeme snažiť aj v Brazílii, až pokým jazdci neprejdú pod šachovnicovou vlajkou. Naším cieľom je, aby sa Mark dostal na tretie miesto v poradí jazdcov a zakončiť sezónu štýlovo. V stajni nenájdete nikoho, komu by chýbala motivácia, alebo by mal pocit uspokojenia," povedal pre autosport.com šéf Red Bullu Christian Horner.
Na Interlagose sa definitívne rozhodne o držiteľovi druhého miesta v Pohári konštruktérov. V najvýhodnejšej pozícii je Mercedes s 348 bodmi, pred tretím Ferrari má 15-bodový náskok. Šancu má ešte aj štvrtý Lotus (315 bodov).
Mercedes získal v ostatných troch pretekoch vždy viac bodov ako Ferrari a očakáva sa, že to nebude inak ani v Brazílii. V domácich pretekoch sa rozlúči s kokpitom Ferrari Felipe Massa. Talianska stajňa oznámila, že s brazílskym pilotom už nepočíta pre budúci rok a angažovala Fína Kimiho Räikkonena. Massa sa na Interlagose dvakrát tešil z víťazstva (2006 a 2008), obidva dosiahol v tíme Ferrari.
Sen každého brazílskeho pilota
"Jazdiť na brazílskej veľkej cene je snom pre každého brazílskeho pilota. Tu sa začala moja kariéra. Jazdiť na tomto mieste v aute formuly 1 je niečo, čo neviem slovami vyjadriť. Získavate energiu od fanúšikov na tribúnach, z okruhu samotného, z okolitej hudby. Pred mojou poslednou veľkou cenou sa musím poďakovať všetkým fanúšikom Ferrari, ktorí ma podporovali po celé tie roky. Budú to veľmi emotívne preteky," povedal Massa pre formula1.ferrari.com.
Výhradný dodávateľ pneumatík pre F1 Pirelli priviezol do Brazílie dve najtvrdšie zmesi - stredne tvrdé P Zero White a tvrdé P Zero Orange. Talianska spoločnosť podobne ako vlani poskytne tímom v piatkových tréningoch na otestovanie aj zmesi pre sezónu 2014.
Meteorológovia hlásia pre VC Brazílie daždivé počasie. V piatok predpovedajú až 90-percentnú pravdepodobnosť zrážok, v sobotu 60 a v nedeľu 30. Teplota by počas víkendu nemala presiahnuť hranicu 22 stupňov Celzia.
Veľká cena Brazílie:
Dejisko: autodróm Josého Carlosa Paceho (Interlagos)
Dĺžka okruhu: 4309 m
Dĺžka pretekov: 305,909 km (71 okruhov)
Minuloročný víťaz: Jenson Button (V. Brit.) McLaren
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams 1:11,473 (2004 - 217,04 km/h)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Alain Prost
Najviac víťazstiev - tím: 12 - McLaren
Víťazi uplynulých ročníkov VC Brazílie:
2012 Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2011 Mark Webber (Aus.) Red Bull
2010 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 Mark Webber (Austr.) Red Bull
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2005 Juan Pablo Montoya (Kol.) McLaren Mercedes
2004 Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams-BMW
2003 Giancarlo Fisichella (Tal.) Jordan-Ford
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 David Coulthard (V. Brit.) McLaren-Mercedes
2000 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren-Mercedes
1998 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren- Mercedes
1997 Jacques Villeneuve (Kan.) Williams-Renault
1996 David Hill (V. Brit.) Williams-Renault
1995 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
1994 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
História:
Okruh Interlagos postavili v roku 1940 neďaleko mesta Sao Paulo. Na jeho mieste mala stáť pôvodne obytná štvrť, ale krach na burze v roku 1929 spôsobil zmenu účelu pozemku. Meno Interlagos znamená "medzi jazerami".
Okruh skutočne leží medzi dvoma umelými jazerami Guarapiranga a Billings, ktoré slúžili na zásobovanie veľkomesta vodou a elektrickou energiou. Na pôvodnom takmer 8 km okruhu sa išla prvá veľká cena F1 v roku 1972, no nezapočítavala sa do MS.
Prvú oficiálnu VC Brazílie MS F1 hostil Interlagos až o rok neskôr a odvtedy nechýbala v kalendári MS. V roku 1978 sa preteky presunuli na okruh Jacarepaguá neďaleko Ria de Janeiro a hoci sa ešte počas ďalších dvoch sezón na "dlhý" okruh Interlagos vrátili, nespokojnosť časti jazdcov s týmto okruhom zapríčinila jeho vypadnutie zo seriálu MS, kde ho až do roku 1989 nahradila Jacarepagúa.
Po rekonštrukcii a výraznom skrátení trate na 4,3 km sa od roku 1990 vrátila F1 opäť na Interlagos. Ten však od roku 1985 oficiálne nesie meno brazílskeho pilota F1 Josého Carlosa Paceho, ktorý v roku 1977 zahynul pri leteckom nešťastí.
V roku 2007 prešiel Interlagos najväčšou rekonštrukciou vo svojej histórii, v rámci ktorej prišiel o svoj tradičný hrboľatý asfalt a dostal nový moderný povrch. O rok neskôr podpísal Bernie Ecclestone s organizátormi novú zmluvu na usporiadanie VC Brazílie až do roku 2015.
Kuriozity:
VC Brazílie na Autodróme Josého Carlosa Paceho sa jazdí netradične proti smeru hodinových ručičiek. Okruh Interlagos, ktorý bol na konci 70. rokov najdlhším v seriáli MS, je v súčasnosti po trati v Monaku druhou najkratšou traťou MS F1.
Na Interlagose je jedna z najdlhších boxových uličiek, jazdci do nej vchádzajú na začiatku cieľovej rovinky, na trať sa vracajú však až za treťou zákrutou od štartu. Súčasťou okruhu je trať pre motokáry pomenovaná po Ayrtonovi Sennovi.
Interlagos sa nachádza vo zvlnenej krajine s množstvom stúpaní a klesaní, vďaka čomu je obľúbeným miestom pre organizovanie cyklistických podujatí na tejto trati. V roku 2003 boli diváci svedkom kurióznej udalosti, keď po daždivých a predčasne ukončených chaotických pretekoch vyhlásili za víťaza nesprávneho muža - Fína Kimiho Räikkönena. Až odvolacia komisia FIA rozhodla, že víťazstvo patrilo Giancarlovi Fisichelovi na Jordane.
Priebežné poradie MS (po 18 z 19 pretekov):
1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 372 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 227, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 187, 4. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 183, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull 181, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 161
Pohár konštruktérov:
1. Red Bull 553 bodov, 2. Mercedes 348, 3. Ferrari 333, 4. Lotus 315, 5. McLaren 102, 6. Force India 77.
O majstrovskom titule sa rozhodlo už na konci októbra, svoj štvrtý primát za sebou si pripísal na konto Nemec Sebastian Vettel z tímu Red Bull.
Dvadsaťšesťročný rodák z Heppenheimu na minulotýždňovom podujatí v americkom Austine dosiahol ôsme víťazstvo v sérii a prekonal rekord krajana Michaela Schumachera a Taliana Alberta Ascariho. Ak Vettel vyhrá aj v Brazílii, vyrovná Schumacherovo maximum v počte víťazstiev v jednej sezóne (13 v ročníku 2004). Nemecký pilot vyhral doteraz 12 veľkých cien.
Svoju poslednú VC v kariére efjednotky zažije druhý jazdec Red Bullu Mark Webber. Austrálčan oznámil pred pretekmi vo Veľkej Británii, že táto sezóna bude pre neho poslednou v kráľovskej motoristickej triede. Skúsený 37-ročný pilot zamieri do Porsche, kde sa bude venovať programu športových automobilov LMP1.
Video: Okruh Sao Paulo
Webber nechce darované víťazstvo
"Bolo by skvelé, keby Mark vyhral vo svojej poslednej veľkej cene, ale Sebastian si pôjde po rekord. Ako obyčajne, bude to medzi nimi súboj. Mark by nechcel darované víťazstvo. Aj keď sme už vyhrali majstrovstvá, stále tlačíme na pílu. O to isté sa budeme snažiť aj v Brazílii, až pokým jazdci neprejdú pod šachovnicovou vlajkou. Naším cieľom je, aby sa Mark dostal na tretie miesto v poradí jazdcov a zakončiť sezónu štýlovo. V stajni nenájdete nikoho, komu by chýbala motivácia, alebo by mal pocit uspokojenia," povedal pre autosport.com šéf Red Bullu Christian Horner.
Na Interlagose sa definitívne rozhodne o držiteľovi druhého miesta v Pohári konštruktérov. V najvýhodnejšej pozícii je Mercedes s 348 bodmi, pred tretím Ferrari má 15-bodový náskok. Šancu má ešte aj štvrtý Lotus (315 bodov).
Mercedes získal v ostatných troch pretekoch vždy viac bodov ako Ferrari a očakáva sa, že to nebude inak ani v Brazílii. V domácich pretekoch sa rozlúči s kokpitom Ferrari Felipe Massa. Talianska stajňa oznámila, že s brazílskym pilotom už nepočíta pre budúci rok a angažovala Fína Kimiho Räikkonena. Massa sa na Interlagose dvakrát tešil z víťazstva (2006 a 2008), obidva dosiahol v tíme Ferrari.
Sen každého brazílskeho pilota
"Jazdiť na brazílskej veľkej cene je snom pre každého brazílskeho pilota. Tu sa začala moja kariéra. Jazdiť na tomto mieste v aute formuly 1 je niečo, čo neviem slovami vyjadriť. Získavate energiu od fanúšikov na tribúnach, z okruhu samotného, z okolitej hudby. Pred mojou poslednou veľkou cenou sa musím poďakovať všetkým fanúšikom Ferrari, ktorí ma podporovali po celé tie roky. Budú to veľmi emotívne preteky," povedal Massa pre formula1.ferrari.com.
Výhradný dodávateľ pneumatík pre F1 Pirelli priviezol do Brazílie dve najtvrdšie zmesi - stredne tvrdé P Zero White a tvrdé P Zero Orange. Talianska spoločnosť podobne ako vlani poskytne tímom v piatkových tréningoch na otestovanie aj zmesi pre sezónu 2014.
Meteorológovia hlásia pre VC Brazílie daždivé počasie. V piatok predpovedajú až 90-percentnú pravdepodobnosť zrážok, v sobotu 60 a v nedeľu 30. Teplota by počas víkendu nemala presiahnuť hranicu 22 stupňov Celzia.
Veľká cena Brazílie:
Dejisko: autodróm Josého Carlosa Paceho (Interlagos)
Dĺžka okruhu: 4309 m
Dĺžka pretekov: 305,909 km (71 okruhov)
Minuloročný víťaz: Jenson Button (V. Brit.) McLaren
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams 1:11,473 (2004 - 217,04 km/h)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Alain Prost
Najviac víťazstiev - tím: 12 - McLaren
Víťazi uplynulých ročníkov VC Brazílie:
2012 Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2011 Mark Webber (Aus.) Red Bull
2010 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 Mark Webber (Austr.) Red Bull
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
2005 Juan Pablo Montoya (Kol.) McLaren Mercedes
2004 Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams-BMW
2003 Giancarlo Fisichella (Tal.) Jordan-Ford
2002 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 David Coulthard (V. Brit.) McLaren-Mercedes
2000 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren-Mercedes
1998 Mika Häkkinen (Fín.) McLaren- Mercedes
1997 Jacques Villeneuve (Kan.) Williams-Renault
1996 David Hill (V. Brit.) Williams-Renault
1995 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
1994 Michael Schumacher (Nem.) Benetton
História:
Okruh Interlagos postavili v roku 1940 neďaleko mesta Sao Paulo. Na jeho mieste mala stáť pôvodne obytná štvrť, ale krach na burze v roku 1929 spôsobil zmenu účelu pozemku. Meno Interlagos znamená "medzi jazerami".
Okruh skutočne leží medzi dvoma umelými jazerami Guarapiranga a Billings, ktoré slúžili na zásobovanie veľkomesta vodou a elektrickou energiou. Na pôvodnom takmer 8 km okruhu sa išla prvá veľká cena F1 v roku 1972, no nezapočítavala sa do MS.
Prvú oficiálnu VC Brazílie MS F1 hostil Interlagos až o rok neskôr a odvtedy nechýbala v kalendári MS. V roku 1978 sa preteky presunuli na okruh Jacarepaguá neďaleko Ria de Janeiro a hoci sa ešte počas ďalších dvoch sezón na "dlhý" okruh Interlagos vrátili, nespokojnosť časti jazdcov s týmto okruhom zapríčinila jeho vypadnutie zo seriálu MS, kde ho až do roku 1989 nahradila Jacarepagúa.
Po rekonštrukcii a výraznom skrátení trate na 4,3 km sa od roku 1990 vrátila F1 opäť na Interlagos. Ten však od roku 1985 oficiálne nesie meno brazílskeho pilota F1 Josého Carlosa Paceho, ktorý v roku 1977 zahynul pri leteckom nešťastí.
V roku 2007 prešiel Interlagos najväčšou rekonštrukciou vo svojej histórii, v rámci ktorej prišiel o svoj tradičný hrboľatý asfalt a dostal nový moderný povrch. O rok neskôr podpísal Bernie Ecclestone s organizátormi novú zmluvu na usporiadanie VC Brazílie až do roku 2015.
Kuriozity:
VC Brazílie na Autodróme Josého Carlosa Paceho sa jazdí netradične proti smeru hodinových ručičiek. Okruh Interlagos, ktorý bol na konci 70. rokov najdlhším v seriáli MS, je v súčasnosti po trati v Monaku druhou najkratšou traťou MS F1.
Na Interlagose je jedna z najdlhších boxových uličiek, jazdci do nej vchádzajú na začiatku cieľovej rovinky, na trať sa vracajú však až za treťou zákrutou od štartu. Súčasťou okruhu je trať pre motokáry pomenovaná po Ayrtonovi Sennovi.
Interlagos sa nachádza vo zvlnenej krajine s množstvom stúpaní a klesaní, vďaka čomu je obľúbeným miestom pre organizovanie cyklistických podujatí na tejto trati. V roku 2003 boli diváci svedkom kurióznej udalosti, keď po daždivých a predčasne ukončených chaotických pretekoch vyhlásili za víťaza nesprávneho muža - Fína Kimiho Räikkönena. Až odvolacia komisia FIA rozhodla, že víťazstvo patrilo Giancarlovi Fisichelovi na Jordane.
Priebežné poradie MS (po 18 z 19 pretekov):
1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 372 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 227, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 187, 4. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 183, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull 181, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 161
Pohár konštruktérov:
1. Red Bull 553 bodov, 2. Mercedes 348, 3. Ferrari 333, 4. Lotus 315, 5. McLaren 102, 6. Force India 77.