|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2007
SDKÚ-DS hovorí o skrytej privatizácii letiska v Bratislave
Na bratislavskom letisku sa pripravuje najväčšia krádež a výpredaj za symbolickú korunu pod rúškom jeho zotrvania vo vlastníctve štátu, uviedol v piatok na tlačovej besede poslanec SDKÚ-DS Pavol ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Na bratislavskom letisku sa pripravuje najväčšia krádež a výpredaj za symbolickú korunu pod rúškom jeho zotrvania vo vlastníctve štátu, uviedol v piatok na tlačovej besede poslanec SDKÚ-DS Pavol Prokopovič v súvislosti s návrhom ministerstva dopravy na prípravu nového osobného terminálu na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave. "Je teraz jedno, či Fico letisko Schwechatu prenajme, alebo urobí s ním spoločný podnik. Akokoľvek sa bude premiér brániť slovu privatizácia, tu nejde o nič iné než o jej skrytú formu," uviedol bývalý minister dopravy v reakcii na slová Roberta Fica, že o investorovi bratislavského letiska sa musí rozhodnúť do konca tohto roka. "Robert Fico im chce dať letisko zadarmo," dodal Prokopovič.
Prokopovič zároveň pripomenul, že predchádzajúca vláda pripravila medzinárodný tender na privatizáciu 66 % akcií letiska v Bratislave, strategickým investorom sa malo stať ako víťaz tendra medzinárodné konzorcium TwoOne. V súvislosti s plánom rozvoja bratislavského letiska Prokopovič ďalej uviedol, že premiérovi odrazu neprekáža, že by sa mohla vytvoriť koncentrácia viedenského a bratislavského letiska. Fica pritom obvinil, že zrušením privatizácie letiska v Bratislave pripravil štát o 20 mld. Sk, z toho 11 mld. Sk mal štát získať za samotný predaj akcií a ďalších 9 mld. Sk chcel investor vložiť do rozvoja letiska počas piatich rokov. Podľa Prokopoviča Fico sa už ani nebojí, že viedenské letisko sa chce lacno zbaviť konkurencie. V opozícii podľa neho Fico tvrdil, že bratislavské letisko žiadneho strategického investora nepotrebuje.
"Dnes to však pán premiér pociťuje ako naliehavé a musí to byť do konca roka. Minulosťou je už aj obava, že Viedeň urobí z nášho letiska regionálny doplnok zameraný na nákladné lety," poznamenal Prokopovič. Porovnal aj hospodárenie bývalého a súčasného manažmentu letiska v Bratislave. Pri predchádzajúcom vedení bolo postavené parkovisko na letisku za 11 mil. Sk a pri terajšom firma Ikores postavila rovnaké parkovisko už za 38 mil. Sk. Pokiaľ bratislavské letisko podľa Prokopoviča stagnuje, košické letisko, kde sa privatizácia ukončila podľa schváleného rozhodnutia, sa rýchlo rozvíja a rastie počet cestujúcich.
Zrušenie privatizácie bratislavského letiska je podľa poslanca SDKÚ-DS Ivana Štefanca príkladom zlých rozhodnutí vlády, na ktoré doplácajú predovšetkým ľudia. "Som presvedčený, že ľuďom nezáleží na tom, či je vlastníctvo štátne alebo súkromné, ale aké sú služby. Či sú kvalitné a za dobrú cenu, alebo nie," dodal Štefanec. V porovnaní s prípravou privatizácie letiska v Bratislave bývalou vládou je podľa neho prípadné vytvorenie spoločného podniku netransparentná forma. Ako ďalej uviedol, projekt na rozvoj bratislavského letiska za 9,5 mld. Sk je nereálny. "Letisko je vzdušným prístavom, ale vláda v tomto prípade stavia vzdušné zámky," porovnal Štefanec.
SITA
Prokopovič zároveň pripomenul, že predchádzajúca vláda pripravila medzinárodný tender na privatizáciu 66 % akcií letiska v Bratislave, strategickým investorom sa malo stať ako víťaz tendra medzinárodné konzorcium TwoOne. V súvislosti s plánom rozvoja bratislavského letiska Prokopovič ďalej uviedol, že premiérovi odrazu neprekáža, že by sa mohla vytvoriť koncentrácia viedenského a bratislavského letiska. Fica pritom obvinil, že zrušením privatizácie letiska v Bratislave pripravil štát o 20 mld. Sk, z toho 11 mld. Sk mal štát získať za samotný predaj akcií a ďalších 9 mld. Sk chcel investor vložiť do rozvoja letiska počas piatich rokov. Podľa Prokopoviča Fico sa už ani nebojí, že viedenské letisko sa chce lacno zbaviť konkurencie. V opozícii podľa neho Fico tvrdil, že bratislavské letisko žiadneho strategického investora nepotrebuje.
"Dnes to však pán premiér pociťuje ako naliehavé a musí to byť do konca roka. Minulosťou je už aj obava, že Viedeň urobí z nášho letiska regionálny doplnok zameraný na nákladné lety," poznamenal Prokopovič. Porovnal aj hospodárenie bývalého a súčasného manažmentu letiska v Bratislave. Pri predchádzajúcom vedení bolo postavené parkovisko na letisku za 11 mil. Sk a pri terajšom firma Ikores postavila rovnaké parkovisko už za 38 mil. Sk. Pokiaľ bratislavské letisko podľa Prokopoviča stagnuje, košické letisko, kde sa privatizácia ukončila podľa schváleného rozhodnutia, sa rýchlo rozvíja a rastie počet cestujúcich.
Zrušenie privatizácie bratislavského letiska je podľa poslanca SDKÚ-DS Ivana Štefanca príkladom zlých rozhodnutí vlády, na ktoré doplácajú predovšetkým ľudia. "Som presvedčený, že ľuďom nezáleží na tom, či je vlastníctvo štátne alebo súkromné, ale aké sú služby. Či sú kvalitné a za dobrú cenu, alebo nie," dodal Štefanec. V porovnaní s prípravou privatizácie letiska v Bratislave bývalou vládou je podľa neho prípadné vytvorenie spoločného podniku netransparentná forma. Ako ďalej uviedol, projekt na rozvoj bratislavského letiska za 9,5 mld. Sk je nereálny. "Letisko je vzdušným prístavom, ale vláda v tomto prípade stavia vzdušné zámky," porovnal Štefanec.
SITA