![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

"Bezpečnosť je najvyššou prioritou pre naše ministerstvo," uviedla ministerka dopravy Elaine Chaová. Dodala, že preskúmanie poprednými externými odborníkmi má pomôcť konštatovať možné zlepšenia povoľovacieho procesu. Osobitný výbor bude pôsobiť ako nezávislá jednotka, ktorá svoje závery oznámi FAA.
Dve havárie lietadiel Boeing 737 Max 8 za menej ako pol roka sa vo FAA prijímajú s veľkým rozhorčením. Úrad sa dostal do podozrenia, že pri certifikovaní "prižmúril jedno oko" a veľkú časť kontroly bezpečnosti stroja ponechal na samotnom výrobcovi. Prípad už preveruje generálny inšpektor ministerstva dopravy. Do kontroly sa zapoja aj ministerstvo spravodlivosti a FBI.
Skepsu vyvoláva predovšetkým povolenie Boeingu, aby využíval sporný systém kontroly letu MCAS. Podľa vyšetrovateľov havárií zohral rozhodujúcu úlohu pri páde Boeingu 737 Max 8 koncom októbra v Indonézii a zrejme rovnaký podiel viny mal aj na páde stroja rovnakého typu tento mesiac v Etiópii. Pri oboch nešťastiach zahynulo 346 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR