|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júla 2006
Schumacherova domáca výhoda, Alonso chce oslavovať
Súboj o titul majstra sveta vo formule 1 pokračuje nasledujúci víkend na Veľkej cene Nemecka na Hockenheimringu. Domáci pilot Michael Schumacher bude mať v pretekoch extramotiváciu. Okrem zníženia straty ...
Zdieľať
HOCKENHEIM 27. júla (WEBNOVINY) - Súboj o titul majstra sveta vo formule 1
pokračuje nasledujúci víkend na Veľkej cene Nemecka na Hockenheimringu.
Domáci pilot Michael Schumacher bude mať v pretekoch extramotiváciu.
Okrem zníženia straty na lídra seriálu Fernanda Alonsa bude chcieť
vyhrať po Veľkých cenách USA a Francúzska tretie preteky v rade a
vrátiť Renaultu vlaňajšiu prehru. Kľúčom k úspechu budú podobne ako na
posledných dvoch veľkých cenách v Indianapolise a Magny Cours
pravdepodobne pneumatiky. Ferrari s Bridgestone má oproti Renaultu s
Michelinom v poslednom čase menšiu výhodu. "Som presvedčený, že
Michelin sa bude chcieť stať opäť majstrom sveta. Aj preto by malo
odviesť čo najlepšiu prácu," vyjadril sa pred dvanástymi pretekmi
sezóny Alonso, ktorý má pred Schumacherom sedemnásťbodový náskok. Pred
pretekmi v USA a Francúzsku to bolo ešte o osem bodov viac. "Nie je
žiadnym tajomstvom, že chceme skompletizovať víťazný hetrik. Preteky na
Hockenheime sú však len ďalšou súčasťou našej cesty za úspechom,"
hovorí Michael Schumacher. Alonso má obhajobu titulu na dosah. Ak by
konštantne končil na 2. miestach, musel by Nemec vyhrať všetkých
zvyšných sedem pretekov. Víťaz 88 veľkých cien sa bude spoliehať na 30.
nemeckej Grand Prix aj na podporu tisícok fanúšikov, čo by preňho mohlo
znamenať psychologickú výhodu. Je to možno posledná Schumacherova Veľká
cena Nemecka na okruhu Hockenheimring. Nad jeho ďalšou kariérou visí
otáznik, rovnako ako aj nad zotrvaním nemeckej Grand Prix na motodrome
v spolkovej krajine Badensko-Württembergsko. Je možné, že o rok sa
pôjde už na Nürburgringu.
Bez motivácie sa na štart nepostaví ani Alonso. V sobotu bude mať 25.
narodeniny a osláviť by ich chcel siedmym tohtosezónnym víťazstvom.
Španiel verí, že jeho tím Renault v Nemecku uspeje. Potom by sa jeho
náskok pred Schumacherom mohol zvýšiť. "Bola by to veľká výhoda. Potom
by som bol oveľa bližšie k zopakovaniu vlaňajšieho titulu," hovorí
Alonso, ktorý na VC Nemecka bude obhajovať minuloročné víťazstvo.
Schumacher na domácej Veľkej cene doteraz triumfoval trikrát (1995,
2002, 2004).
Veľká cena Nemecka patrí k najstarším v seriáli majstrovstiev sveta, v kalendári figuruje nepretržite od roku 1951. V Hockenheime sa prvýkrát jazdilo až v roku 1970, počas prestavby trate Nürburgring. Pravidelne sa tu jazdí od roku 1977, keď rok predtým prežil ťažkú haváriu na Nürburgringu Rakúšan Nicky Lauda a jazdci odmietli pretekať na tamojšej nebezpečnej trati. V roku 2002 prešiel areál v Hockenheime veľkou rekonštrukciou, ktorá dosť výrazne zmenila charakter trate. Okruh sa z pôvodných 6 825 metrov "scvrkol" na 4 574 m. Ubudli dlhé rovinky a pribudlo viac zákrut, takže o priebehu pretekov už menej rozhodujú silné motory a jazdci sa musia viac spoliehať na vlastné umenie. Organizátori takisto pristavili nové tribúny, ktoré zvýšili kapacitu hľadiska z 83 000 na 120 000 miest. Okruh pri historickom meste Heidelberg si získal aj svoju zlú povesť. Ešte dva roky pred vôbec prvým podujatím F1 sa na tejto trati zabil na pretekoch formuly 2 legendárny dvojnásobný majster sveta Škót Jim Clark. V roku 1980 tu pri testoch zahynul aj Patrick Depaillar.
Okruh v súčasnosti meria 4,574 km a VC Nemecka sa pôjde na 306,458 km, čo je 67 kôl. Preteky sa začínajú v tradičnom čase o 14.00 h.
Charakteristika okruhu Hockenheimring:
Dĺžka okruhu: 4,574 km
Dĺžka pretekov: 67 okruhov (306,458 km)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya - 1:14,917 min (sezóna 2003)
Víťaz v roku 2005: Fernando Alonso (Renault)
Prehľad posledných víťazov:
2005 - Fernando Alonso (Renault)
2004 - Michael Schumacher (Ferrari)
2003 - Juan Pablo Montoya (Williams)
2002 - Michael Schumacher (Ferrari)
2001 - Ralf Schumacher (Williams)
2000 - Rubens Barrichello (Ferrari)
1999 - Eddie Irvine (Ferrari)
1998 - Mika Häkkinen (McLaren)
1997 - Gerhard Berger (Benetton)
1996 - Damon Hill (Williams)
1995 - Michael Schumacher (Benetton)
1994 - Gerhard Berger (Ferrari)
SITA,AP
Veľká cena Nemecka patrí k najstarším v seriáli majstrovstiev sveta, v kalendári figuruje nepretržite od roku 1951. V Hockenheime sa prvýkrát jazdilo až v roku 1970, počas prestavby trate Nürburgring. Pravidelne sa tu jazdí od roku 1977, keď rok predtým prežil ťažkú haváriu na Nürburgringu Rakúšan Nicky Lauda a jazdci odmietli pretekať na tamojšej nebezpečnej trati. V roku 2002 prešiel areál v Hockenheime veľkou rekonštrukciou, ktorá dosť výrazne zmenila charakter trate. Okruh sa z pôvodných 6 825 metrov "scvrkol" na 4 574 m. Ubudli dlhé rovinky a pribudlo viac zákrut, takže o priebehu pretekov už menej rozhodujú silné motory a jazdci sa musia viac spoliehať na vlastné umenie. Organizátori takisto pristavili nové tribúny, ktoré zvýšili kapacitu hľadiska z 83 000 na 120 000 miest. Okruh pri historickom meste Heidelberg si získal aj svoju zlú povesť. Ešte dva roky pred vôbec prvým podujatím F1 sa na tejto trati zabil na pretekoch formuly 2 legendárny dvojnásobný majster sveta Škót Jim Clark. V roku 1980 tu pri testoch zahynul aj Patrick Depaillar.
Okruh v súčasnosti meria 4,574 km a VC Nemecka sa pôjde na 306,458 km, čo je 67 kôl. Preteky sa začínajú v tradičnom čase o 14.00 h.
Charakteristika okruhu Hockenheimring:
Dĺžka okruhu: 4,574 km
Dĺžka pretekov: 67 okruhov (306,458 km)
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya - 1:14,917 min (sezóna 2003)
Víťaz v roku 2005: Fernando Alonso (Renault)
Prehľad posledných víťazov:
2005 - Fernando Alonso (Renault)
2004 - Michael Schumacher (Ferrari)
2003 - Juan Pablo Montoya (Williams)
2002 - Michael Schumacher (Ferrari)
2001 - Ralf Schumacher (Williams)
2000 - Rubens Barrichello (Ferrari)
1999 - Eddie Irvine (Ferrari)
1998 - Mika Häkkinen (McLaren)
1997 - Gerhard Berger (Benetton)
1996 - Damon Hill (Williams)
1995 - Michael Schumacher (Benetton)
1994 - Gerhard Berger (Ferrari)
SITA,AP