|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. mája 2016
SaS vyzýva Brecelyho, aby nepodpisoval zmluvu na obchvat Bratislavy
Na snímke vľavo minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely a štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček počas 7. schôdze vlády SR. Bratislava, 11. mája 2016.
Zdieľať
Na snímke vľavo minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely a štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček počas 7. schôdze vlády SR. Bratislava, 11. mája 2016. Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 12. mája (TASR) – Minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete) by nemal podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu Bratislavy. Vyzval ho k tomu dnes opozičný poslanec za SaS Miroslav Ivan.Dôvody sú podľa neho predovšetkým dva. V prvom rade to, že PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) na obchvat sa posudzoval len s hodnotou, ktorú určila štátna expertíza. Čiže s nákladmi na jeho výstavbu vo výške približne jednej miliardy eur.
Na základe tejto sumy sa preto podľa Ivana môže zdať výsledná suma za obchvat po výstavbe a 30-ročnej prevádzke a údržbe vo výške približne 1,9 miliardy eur, ako nie zlá. "Tvrdíme ale, že keby sa urobilo verejné obstarávanie na klasickú formu výstavby, tak by sme sa dostali na výrazne nižšiu cenu," uviedol Ivan na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Minulosť totiž podľa neho ukazuje, že výsledné sumy zo súťaží sú na úrovni približne 70 % z pôvodného odhadu uvedeného v expertíze.
"Druhým dôvodom, prečo chceme, aby to minister nepodpísal je, že nebola dostatočne preukázaná nutnosť obchvatu ako jediného riešenia dopravnej situácie v Bratislave," doplnil Ivan. Podľa neho existujú aj ďalšie možnosti. Napríklad komunikovať s Bratislavským krajom a s mestom Bratislava o riešení hromadnej dopravy.
"Ďalej vieme o tom, že Bratislavský kraj má schválený územný plán a v ňom je aj takzvaný malý okruh, ktorý začína na Galvaniho ulici a ide krátkym tunelom do Lamača," opísal Ivan. Zároveň podľa neho existujú aj ďalšie technické možnosti na to, ako by sa dala napríklad zvýšiť kapacita Prístavného mosta. Práve ten je kritickým bodom v meste a práve tento most vyvolal podľa Ivana úvahy o obchvate.
"Samozrejme, nehovorme o úseku rýchlostnej cesty R7, ktorý považujem za nevyhnutný," doplnil. Časť rýchlocesty R7, ktorá je súčasťou PPP projektu na obchvat hlavného mesta, totiž je spolu s novým mostom cez Dunaj podľa neho veľmi potrebná.
PPP projekt, ktorého súčasťou je výstavba časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, v stredu 11. mája opätovne odobrila vláda. Minister Brecely tak môže podpísať zmluvu s víťazným uchádzačom z tendra, ktorým je konzorcium firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Združenie sľubuje obchvat postaviť za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.
"V momente, keď otvoríme úseky diaľnice D4, budeme mať tadiaľ prejazdnosť zhruba 30.000 vozidiel denne," vyčíslil v stredu minister. To je podľa neho dvakrát toľko, ako jazdí po liptovskej diaľnici a trikrát toľko, ako medzi Prešovom a Košicami. "Toto je samotný fakt, ktorý môže napovedať tomu, že toto je zmysluplný projekt," doplnil Brecely. Súčasne dodal, že suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR