![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. augusta 2016
SaS: Tunely okolo Ružomberka by nemali byť tunelmi do financií
Na snímke je parlamentný poslanec Miroslav Ivan (SaS).
Zdieľať

"Národná diaľničná spoločnosť (NDS) aj ministerstvo dopravy mali ešte za prvej vlády Roberta Fica (Smer-SD) k dispozícii dosť stanovísk a analýz, aby dokázali situáciu kvalifikovane posúdiť. Namiesto toho radšej verejnosti sľubovali šibeničné termíny diaľničného prepojenia Košíc s Bratislavou a následne svoje sľuby chronicky porušovali," zdôraznil poslanec Národnej rady SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.
Poznamenal, že aj staronové tunelové riešenie by podľa diaľničnej spoločnosti znamenalo ďalší odklad termínu kompletného diaľničného prepojenia západu Slovenska s východom. Takže všetci, ktorí uprednostňujú ekologické riešenie, sú takto postavení do opozície voči tým, ktorí chcú jazdiť po kompletnej diaľnici čo najskôr.
Podľa Ivana je to nespravodlivé. "Strana SaS v tejto súvislosti žiada ministerstvo dopravy a NDS, aby inkriminovaný diaľničný úsek pri Ružomberku posúdili nielen z hľadiska dopadov na životné prostredie, ale aj z hľadiska projektu hodnoty za peniaze. Rovnako žiadame ministerstvo o aktívny vstup do optimálneho nastavenia výberových kritérií pre zhotoviteľa, aby boli pri razení tunelov používané najekonomickejšie moderné technológie razenia a skúsenosti z iných krajín," dodal.
Pripomenul zároveň, že diaľnica musí byť prienikom optimálnych riešení pre dopravu, prírodu, životné prostredie, ale aj rozumných ekonomických nákladov. "Aby sa tunelové riešenie v tretej Ficovej vláde nepresadilo len preto, že bude ďalším koaličným tunelom do verejných financií," uzatvoril Ivan.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR