|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. augusta 2013
SaS: Taxislužbu zavalila hlúpa regulácia, ktorú treba zrušiť
Taxislužbu podľa opozičnej strany Sloboda a Solidarita (SaS) zavalila hlúpa regulácia, ktorú treba zrušiť.
Zdieľať
Bratislava 16. augusta (TASR) - Taxislužbu podľa opozičnej strany Sloboda a Solidarita (SaS) zavalila hlúpa regulácia, ktorú treba zrušiť.
Poslanci za stranu SaS Richard Sulík, Jozef Mihál a Lucia Nicholsonová preto predkladajú na septembrovú schôdzu Národnej rady (NR) SR návrh zákona o cestnej doprave, ktorým upravujú podmienky udelenia koncesií vozidlám taxislužieb. Strana týmto návrhom napráva chybu z minulosti, keďže táto podľa SaS nezmyselná podmienka sa dostala do zákona za vlády Ivety Radičovej.
Podľa súčasnej právnej úpravy musí totiž vozidlo taxislužby spĺňať aj podmienku, že má najviac päť rokov odo dňa uvedenia do prevádzky alebo najazdených najviac 100.000 km s benzínovým alebo hybridným pohonom alebo najviac 150.000 km s naftovým pohonom. Táto podmienka sa vzťahuje na vozidlo len v momente vydania koncesie na prevádzkovanie taxislužby.
Toto pravidlo vytvára absurdné situácie, lebo z vydania koncesie pre taxislužby na jednej strane môžu vylúčiť majiteľa 6-ročného vozidla s najazdeným počtom 105.000 km, ale nevylúčia majiteľa 15-ročného vozidla, ktoré má najazdených 80.000 km.
"Navrhujeme vypustiť túto obmedzujúcu podmienku. Ak je cieľom zákonodarcov zabezpečiť bezpečnosť vozidiel v taxislužbe, tak to je možné dosiahnuť napríklad prísnejšími a častejšími technickými kontrolami vozidiel taxislužby, prípadne prísnejšími emisnými limitmi a častejšími emisnými kontrolami, ak cieľom bolo zvýšenie ochrany životného prostredia," povedal predseda SaS Richard Sulík.
Zaujímavé je, že zákon o cestnej doprave bol v značnej miere ovplyvnený legislatívou EÚ a implementáciou smerníc EÚ, avšak podobnú alebo rovnakú podmienku táto legislatíva nestanovuje. "Odstránením tejto podmienky neporušíme žiadnu povinnosť vo vzťahu k EÚ. Na druhej strane umožníme taxikárom, ktorým v súčasnej situácii nastavené pravidlá bránia v získaní koncesie, aby mohli vykonávať svoje povolanie bez nutnosti zakúpiť si nové vozidlo," dodal podpredseda SaS Jozef Mihál.
Na tom, že sa zmenia podmienky pre vozidlá taxislužieb, sa 9. apríla 2013 dohodlo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR na stretnutí so zástupcami taxislužieb. Koncom marca 2013 totiž taxikári protestovali proti novému cestnému zákonu, ktorý platí od marca minulého roka. Tvrdili, že ich obmedzuje.
"Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany. Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov," uviedol vtedy štátny tajomník MDVRR SR Andrej Holák. Konkrétne riešenie podľa neho ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
Poslanci za stranu SaS Richard Sulík, Jozef Mihál a Lucia Nicholsonová preto predkladajú na septembrovú schôdzu Národnej rady (NR) SR návrh zákona o cestnej doprave, ktorým upravujú podmienky udelenia koncesií vozidlám taxislužieb. Strana týmto návrhom napráva chybu z minulosti, keďže táto podľa SaS nezmyselná podmienka sa dostala do zákona za vlády Ivety Radičovej.
Podľa súčasnej právnej úpravy musí totiž vozidlo taxislužby spĺňať aj podmienku, že má najviac päť rokov odo dňa uvedenia do prevádzky alebo najazdených najviac 100.000 km s benzínovým alebo hybridným pohonom alebo najviac 150.000 km s naftovým pohonom. Táto podmienka sa vzťahuje na vozidlo len v momente vydania koncesie na prevádzkovanie taxislužby.
Toto pravidlo vytvára absurdné situácie, lebo z vydania koncesie pre taxislužby na jednej strane môžu vylúčiť majiteľa 6-ročného vozidla s najazdeným počtom 105.000 km, ale nevylúčia majiteľa 15-ročného vozidla, ktoré má najazdených 80.000 km.
"Navrhujeme vypustiť túto obmedzujúcu podmienku. Ak je cieľom zákonodarcov zabezpečiť bezpečnosť vozidiel v taxislužbe, tak to je možné dosiahnuť napríklad prísnejšími a častejšími technickými kontrolami vozidiel taxislužby, prípadne prísnejšími emisnými limitmi a častejšími emisnými kontrolami, ak cieľom bolo zvýšenie ochrany životného prostredia," povedal predseda SaS Richard Sulík.
Zaujímavé je, že zákon o cestnej doprave bol v značnej miere ovplyvnený legislatívou EÚ a implementáciou smerníc EÚ, avšak podobnú alebo rovnakú podmienku táto legislatíva nestanovuje. "Odstránením tejto podmienky neporušíme žiadnu povinnosť vo vzťahu k EÚ. Na druhej strane umožníme taxikárom, ktorým v súčasnej situácii nastavené pravidlá bránia v získaní koncesie, aby mohli vykonávať svoje povolanie bez nutnosti zakúpiť si nové vozidlo," dodal podpredseda SaS Jozef Mihál.
Na tom, že sa zmenia podmienky pre vozidlá taxislužieb, sa 9. apríla 2013 dohodlo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR na stretnutí so zástupcami taxislužieb. Koncom marca 2013 totiž taxikári protestovali proti novému cestnému zákonu, ktorý platí od marca minulého roka. Tvrdili, že ich obmedzuje.
"Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany. Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov," uviedol vtedy štátny tajomník MDVRR SR Andrej Holák. Konkrétne riešenie podľa neho ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR