|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2015
SaS: Projekt D4 je veľký podvod a tunel, mohol by byť oveľa lacnejšie
Richard Sulík ilustračné foto
Zdieľať
Richard Sulík ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 21. januára (TASR) – Projekt diaľničného obchvatu Bratislavy D4, ktorý má byť postavený formou verejno-súkromného partnerstva (PPP), je jeden veľký podvod a tunel, ktorý zadlží budúce generácie. Uviedol to dnes na tlačovej besede predseda opozičnej strany Sloboda a Solidarita (SaS) a europoslanec Richard Sulík v reakcii na dnešné schválenie PPP projektu slovenskou vládou."Vláda dnes schválila PPP projekt na výstavbu diaľnice D4, ktorý nás najbližších 30 rokov má stáť 130 až 150 miliónov eur ročne, to znamená celkom 4 až 4,5 miliardy eur. Toto sú strašidelné peniaze. Je to približne jedna tretina štátneho rozpočtu. My sme presvedčení, že tu ide o veľké plytvanie a celý projekt by sa dal spraviť oveľa lacnejšie," spresnil. Uvažované náklady na výstavbu obchvatu sú podľa neho v hodnote približne 1,3 miliardy eur.
Schválený vládny materiál podľa experta SaS pre dopravu a stavebníctvo Miroslava Ivana javí znaky, že metóda financovania formou PPP bola pri schvaľovaní vládou vyslovene uprednostňovaná. Výstavba D4 by sa mohla podľa neho financovať s použitím eurofondov. "Myslíme si, že zásobník projektov, ktorý vláda má, by sa mal rozšíriť aj o tento projekt. Vláda sa musí postarať o presunutie čo najväčšej časti eurofondov na financovanie ciest, ktoré sú v katastrofálnom stave," doplnil.
Dobrou súťažou by sa podľa Ivana dala vysúťažiť za vybudovanie 64 kilometrov obchvatu D4 aj lepšia cena, ako je 1,3 miliardy eur. "Náš návrh predpokladá presunúť všetky eurofondy, ktoré môžeme, do diaľnic tak, aby sa aj projekt D4 mohol financovať z eurofondov. Projekt diaľnice D4 nachádzajúcej sa v Bratislavskom kraji môžeme z eurofondov financovať na 50 %. To by znamenalo z rozpočtovanej sumy projektu 1,3 miliardy eur zaplatiť 650 miliónov eur zo štátneho rozpočtu SR a toľko isto z eurofondov len počas piatich rokov výstavby D4, čo v prepočte vychádza na 130 miliónov eur ročne. To je toľko, ako je jedna splátka schváleného PPP projektu. Neplatili by sme ju však 30, ale len päť rokov," dodal Ivan.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR