|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2010
SaS podporuje podmienky autodopravcov, blokádu nie
Sloboda a solidarita (SaS) podporuje autodopravcov, nespokojných s podmienkami elektronického mýta ako aj v ďalších ich požiadavkách. "V týchto dňoch zažívame ...
Zdieľať
SaSFoto: SITA
BRATISLAVA 10. januára (WEBNOVINY) - Sloboda a solidarita (SaS) podporuje autodopravcov, nespokojných s podmienkami elektronického mýta ako aj v ďalších ich požiadavkách. "V týchto dňoch zažívame ďalší ukážkový príklad arogancie vládnej moci a preto podporujeme štrajkujúcich autodopravcov v ich ťažení. Minister Vážny sa mal dávno snažiť o kompenzácie vysokého mýtneho a vláde predložiť návrhy, ktoré by zmiernili dopady vysokých poplatkov," vyhlásila SaS. Blokovanie ciest ako formu protestu však vníma ako krajnú možnosť. "Tisíce Bratislavčanov predsa nemôžu za to, že vláda pokútnym spôsobom vybrala najdrahšiu spoločnosť, ktorá teraz zlyhala," nesúhlasí SaS.
Strane sa nepáči, že má Slovensko druhú najvyššiu daň z nafty v Európe a jednu z najvyšších cien nafty na svete. "Daň z motorových vozidiel je tiež niekoľkonásobne vyššia, ako Európska únia požaduje. Napríklad, pri kamióne s 2 + 3 nápravami, je to asi 2 100 eur na rok, pričom minimálna sadzba požadovaná Európskou úniou je 700 eur," uvádza strana vo svojom vyhlásení. Podľa SaS síce spoločnosť SkyToll spustila mýtny systém, ktorý bol najdrahší, no napriek tomu má výrazné nedostatky. Samotné mýto je pritom u nás jedným z najvyšších v Európe.
Slabinu systému vidí SaS v tarifikácii celého úseku, aj keď vozidlo prejde len časť. Prirovnáva to k sekundovej tarifikácii pri mobilných telefónoch. "V minulosti sa účtovala celá minúta od prvej sekundy hovoru, dnes sa účtujú len skutočne prevolané sekundy," uvádza SaS, ktorá je za účtovanie len takej vzdialenosti, akú vozidlá reálne prejdú. Problémy autodopravcom spôsobuje spoplatnenie celého úseku aj v prípadoch, keď je len križovaný. Príkladom sú diaľničné nadjazdy alebo prípady, keď nespoplatnená cesta druhej triedy križuje cestu prvej triedy. Strana Richarda Sulíka žiada kompenzáciu vysokých poplatkov pre domácich dopravcov.
SaS navrhuje zníženie dane z nafty na minimálnu úroveň predpísanú Úniou, teda zo súčasných 48,1 centu za liter na 30,2 centu za liter. "Podľa prepočtov SaS je zníženie dane voči rozpočtu neutrálne, predá sa totiž oveľa viac nafty," odôvodňujú Sulíkovci. Navrhujú tiež zníženie dane z motorových vozidiel na minimálnu úroveň predpísanú EÚ, pričom výpadok by mali vykryť výnosy z mýtneho systému. Do tretice chce SaS zavedenie takzvanej metrovej tarifikácie. "Pokiaľ spoločnosť SkyToll nedokáže technicky zabezpečiť presnú metrovú tarifikáciu, nesmú sa mýtne poplatky účtovať. To sa týka aj duplicitných platieb. Výpadky oproti predpokladaným výnosom by mala znášať spoločnosť SkyToll," uvádza strana.
SITA
BRATISLAVA 10. januára (WEBNOVINY) - Sloboda a solidarita (SaS) podporuje autodopravcov, nespokojných s podmienkami elektronického mýta ako aj v ďalších ich požiadavkách. "V týchto dňoch zažívame ďalší ukážkový príklad arogancie vládnej moci a preto podporujeme štrajkujúcich autodopravcov v ich ťažení. Minister Vážny sa mal dávno snažiť o kompenzácie vysokého mýtneho a vláde predložiť návrhy, ktoré by zmiernili dopady vysokých poplatkov," vyhlásila SaS. Blokovanie ciest ako formu protestu však vníma ako krajnú možnosť. "Tisíce Bratislavčanov predsa nemôžu za to, že vláda pokútnym spôsobom vybrala najdrahšiu spoločnosť, ktorá teraz zlyhala," nesúhlasí SaS.
Strane sa nepáči, že má Slovensko druhú najvyššiu daň z nafty v Európe a jednu z najvyšších cien nafty na svete. "Daň z motorových vozidiel je tiež niekoľkonásobne vyššia, ako Európska únia požaduje. Napríklad, pri kamióne s 2 + 3 nápravami, je to asi 2 100 eur na rok, pričom minimálna sadzba požadovaná Európskou úniou je 700 eur," uvádza strana vo svojom vyhlásení. Podľa SaS síce spoločnosť SkyToll spustila mýtny systém, ktorý bol najdrahší, no napriek tomu má výrazné nedostatky. Samotné mýto je pritom u nás jedným z najvyšších v Európe.
Slabinu systému vidí SaS v tarifikácii celého úseku, aj keď vozidlo prejde len časť. Prirovnáva to k sekundovej tarifikácii pri mobilných telefónoch. "V minulosti sa účtovala celá minúta od prvej sekundy hovoru, dnes sa účtujú len skutočne prevolané sekundy," uvádza SaS, ktorá je za účtovanie len takej vzdialenosti, akú vozidlá reálne prejdú. Problémy autodopravcom spôsobuje spoplatnenie celého úseku aj v prípadoch, keď je len križovaný. Príkladom sú diaľničné nadjazdy alebo prípady, keď nespoplatnená cesta druhej triedy križuje cestu prvej triedy. Strana Richarda Sulíka žiada kompenzáciu vysokých poplatkov pre domácich dopravcov.
SaS navrhuje zníženie dane z nafty na minimálnu úroveň predpísanú Úniou, teda zo súčasných 48,1 centu za liter na 30,2 centu za liter. "Podľa prepočtov SaS je zníženie dane voči rozpočtu neutrálne, predá sa totiž oveľa viac nafty," odôvodňujú Sulíkovci. Navrhujú tiež zníženie dane z motorových vozidiel na minimálnu úroveň predpísanú EÚ, pričom výpadok by mali vykryť výnosy z mýtneho systému. Do tretice chce SaS zavedenie takzvanej metrovej tarifikácie. "Pokiaľ spoločnosť SkyToll nedokáže technicky zabezpečiť presnú metrovú tarifikáciu, nesmú sa mýtne poplatky účtovať. To sa týka aj duplicitných platieb. Výpadky oproti predpokladaným výnosom by mala znášať spoločnosť SkyToll," uvádza strana.
SITA