|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24hod.sk Ekonomika Dlhová kríza
06. februára 2009
Sarkozyho plán vrátiť späť automobilky by podľa Jahnátka uškodil
Iniciatíva Francúzska, ktoré sa podľa jeho premiéra Nicolasa Sarkozyho bude snažiť o návrat pracovných miest v automobilovom priemysle do krajiny, je veľmi kontraproduktívna. Povedal to v piatok ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) - Iniciatíva Francúzska, ktoré sa podľa jeho premiéra Nicolasa Sarkozyho bude snažiť o návrat pracovných miest v automobilovom priemysle do krajiny, je veľmi kontraproduktívna. Povedal to v piatok minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek a reagoval tak na štvrtkové vyjadrenia Sarkozyho, ktorý sa vyslovil proti presúvaniu výroby z Francúzska napríklad do krajín strednej Európy. "Bolo by veľmi zlé, keby začali jednotlivé členské štáty Európskej únie (EÚ) uplatňovať určité protekcionárske opatrenia. My sme skôr zástancami toho, že budeme akceptovať závery, ktoré vzniknú na pôde Európskej komisie z hľadiska podpory automobilového priemyslu, ale musia byť celoplošne platné pre všetky členské štáty EÚ," povedal Jahnátek.
Sarkozy chce pritom podľa jeho štvrtkových vyjadrení dotiahnuť automobilky a ich dodávateľov späť do Francúzska najmä cez masívnu štátnu podporu v objeme niekoľkých miliárd eur. Malo by ísť okrem priamej finančnej injekcie aj o významné zníženie dane z príjmov, aby sa znížili rozdiely vo výrobných nákladoch v porovnaní s novými členskými štátmi únie. Poskytovanie štátnej podpory pritom podmieňuje takmer výlučne francúzskymi dodávateľmi. "Odliv subdodávateľov, alebo iné umelé zásahy by veľmi narušili krehkú rovnováhu a vôbec si nemyslím, že by viedli k úspechu," pokračoval Jahnátek. Podľa neho si treba uvedomiť predovšetkým skutočnosť, že subdodávky z nových členských štátov únie sú lacnejšie, ako keby boli realizované napríklad z Nemecka alebo Francúzska. "Čiže aj automobilky si musia uvedomiť, že keď chcú mať lacnejšie vstupy a lepšie zisky z produkcie, takýto krok, ktorý deklarovalo Francúzsko, by bol kontraproduktívny," dodal minister hospodárstva.
Na Slovensku z francúzskych automobiliek pôsobí PSA Peugeot Citroën. Trnavský závod koncernu je pritom technologicky najmodernejším v skupine. Strategická investícia dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Koncom marca bude na trh uvedená novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa bude vyrábať výhradne na Slovensku. Investície do spustenia jej výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. Objem výroby závodu má byť aj po spustení sériovej výroby nového modelu 850 vozidiel denne, pričom Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať súčasne s modelom Peugeot 207.
SITA
Sarkozy chce pritom podľa jeho štvrtkových vyjadrení dotiahnuť automobilky a ich dodávateľov späť do Francúzska najmä cez masívnu štátnu podporu v objeme niekoľkých miliárd eur. Malo by ísť okrem priamej finančnej injekcie aj o významné zníženie dane z príjmov, aby sa znížili rozdiely vo výrobných nákladoch v porovnaní s novými členskými štátmi únie. Poskytovanie štátnej podpory pritom podmieňuje takmer výlučne francúzskymi dodávateľmi. "Odliv subdodávateľov, alebo iné umelé zásahy by veľmi narušili krehkú rovnováhu a vôbec si nemyslím, že by viedli k úspechu," pokračoval Jahnátek. Podľa neho si treba uvedomiť predovšetkým skutočnosť, že subdodávky z nových členských štátov únie sú lacnejšie, ako keby boli realizované napríklad z Nemecka alebo Francúzska. "Čiže aj automobilky si musia uvedomiť, že keď chcú mať lacnejšie vstupy a lepšie zisky z produkcie, takýto krok, ktorý deklarovalo Francúzsko, by bol kontraproduktívny," dodal minister hospodárstva.
Na Slovensku z francúzskych automobiliek pôsobí PSA Peugeot Citroën. Trnavský závod koncernu je pritom technologicky najmodernejším v skupine. Strategická investícia dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Koncom marca bude na trh uvedená novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa bude vyrábať výhradne na Slovensku. Investície do spustenia jej výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. Objem výroby závodu má byť aj po spustení sériovej výroby nového modelu 850 vozidiel denne, pričom Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať súčasne s modelom Peugeot 207.
SITA