|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2010
SARIO sa chce zamerať na nových investorov
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) by sa mala v najbližšom období zamerať najmä na aktívne vyhľadávanie potenciálnych investorov. ...
Zdieľať
Robert ŠimončičFoto: microsoft.skBRATISLAVA 3. decembra (WEBNOVINY) - Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) by sa mala v najbližšom období zamerať najmä na aktívne vyhľadávanie potenciálnych investorov.
Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol staronový riaditeľ SARIO Róbert Šimončič, ak chce byť Slovensko v blízkej budúcnosti úspešné, malo by sa zamerať najmä na silné krajiny s najrýchlejším rastom ekonomiky. “Treba sa zamerať na určité sektory, na určité typy investícií. Treba pripraviť určitú hodnotovú propozíciu, a potom veľmi cielene ísť po nich,“ zdôraznil Šimončič. Intenzívne vyhľadávanie potenciálnych investorov bolo podľa neho doteraz zo strany SARIO sčasti zanedbávané.
SARIO sa podľa Šimončiča bude snažiť prilákať na Slovensko aj investície s vyššou pridanou hodnotou. Podľa neho však agentúra zatiaľ nemá stanovenú metódu, ako tieto investície aktívne hľadať. “Množstvo vecí na Slovensku je relatívne pokrokových. Máme predpoklad aj čo sa týka pracovnej sily. Tie predpoklady na to máme relatívne dobré, nemáme metódu ako hľadať tieto investície,“ dodal Šimončič. Podľa neho sa bude musieť agentúra pozrieť na “úspešné príbehy“, ktoré sa v oblasti investovania na Slovensku udiali. “Sú tú takí investori, ktorí prišli s nejakou “montovňou“, potom priniesli technológiu a dneska tú majú vývoj a výskum. Čiže sú také dobré prípady. Treba sa ich snažiť zopakovať. Je potrebné proaktívne vyhľadať týchto investorov,“ doplnil Šimončič.
Okrem zahraničných investorov sa chce SARIO zamerať aj na domácich. “Napríklad čo sa týka investičných stimulov, tie sú určené pre domácich ako aj zahraničných investorov. Myslím, že tak by to malo aj ostať. Čo sa týka nejakého rozšírenia zamerania agentúry, bolo by vhodné sa zamerať na podporu veľmi inovatívnych technologických firiem, ktorým potom by mohla agentúra pomôcť sa dostať na zahraničný trh. To vytvára vysokú pridanú hodnotu a takáto aktivita bude veľmi dôležitá,“ spresnil plány agentúry pod jeho vedením Šimončič.
Veľkú perspektívu pre Slovensko vidí Šimončič aj v oblasti turizmu. “Tu je dôležitá veľmi dobrá spolupráca s agentúrou pre cestovný ruch. Ja si myslím, že táto oblasť má väčší potenciál, ako sme doteraz realizovali. Stačí sa pozrieť na susedné Rakúsko. Veľa je tu takých skvostov, ktoré treba zaobaliť do nejakej peknej ponuky, ktorá bude veľmi zaujímavá pre investorov,“ dodal Šimončič.
Treba oživiť zaostalé regióny
Agentúra musí podľa staronového šéfa zmeniť svoj postoj aj pri výstavbe priemyselných parkov na Slovensku. Podľa ŠImončica potrebné je najprv nájsť investora a až potom vytvoriť pre neho konkrétnu lokalitu. “Urobiť výstavbu alebo revitalizáciu parkov ako oddelenú oblasť, nie je celkom podľa mňa vhodný prístup. Asi nebude jednoduché začať od parkov a potom hľadať investorov. Musíme hľadať najprv investorov, a až potom sa pozerať na lokality,“ dodal Šimončič. Podľa neho sa bude snažiť SARIO lákať investorov najmä do zaostalých regiónov. “Určite sa v najbližšej budúcnosti budú podporovať investície viac na východe Slovenska, sú tam regióny, ktoré sú predsa len ekonomicky slabšie,“ povedal Šimončič.
Staronový šéf agentúry chce urobiť viacero zmien do vnútra organizácie ako aj smerom von. “Čo sa týka tej vnútornej záležitosti treba rozhodne zefektívniť organizačnú štruktúru, aby bola pružnejšia. Dôležitá je aj zavedenie lepšej spolupráce napríklad s obchodnými komorami a inými organizáciami. Čiže tých úloh je niekoľko, či už interných ale aj externých. Rozhodne treba stavať na tom, čo je dobré. Veľa dobrého sa urobilo, netreba všetko kritizovať, je tam veľa dobrých ľudí,“ uviedol Šimončič.
SARIO by podľa neho mala byť hnacím motorom slovenskej ekonomiky. “Pripravil som s pomocou konzultantov stratégiu ako urobiť zo SARIO agentúru svetového mena a ako z nej urobiť výkladnú skriňu Slovenska. Ja si myslím, že investičná agentúra takéhoto typu môže byť vážnym komponentom hnacieho motora ekonomiky v krajine. Bez ďalšieho investovania nie je možný ekonomický rast,“ konštatoval Šimončič.
Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol staronový riaditeľ SARIO Róbert Šimončič, ak chce byť Slovensko v blízkej budúcnosti úspešné, malo by sa zamerať najmä na silné krajiny s najrýchlejším rastom ekonomiky. “Treba sa zamerať na určité sektory, na určité typy investícií. Treba pripraviť určitú hodnotovú propozíciu, a potom veľmi cielene ísť po nich,“ zdôraznil Šimončič. Intenzívne vyhľadávanie potenciálnych investorov bolo podľa neho doteraz zo strany SARIO sčasti zanedbávané.
SARIO sa podľa Šimončiča bude snažiť prilákať na Slovensko aj investície s vyššou pridanou hodnotou. Podľa neho však agentúra zatiaľ nemá stanovenú metódu, ako tieto investície aktívne hľadať. “Množstvo vecí na Slovensku je relatívne pokrokových. Máme predpoklad aj čo sa týka pracovnej sily. Tie predpoklady na to máme relatívne dobré, nemáme metódu ako hľadať tieto investície,“ dodal Šimončič. Podľa neho sa bude musieť agentúra pozrieť na “úspešné príbehy“, ktoré sa v oblasti investovania na Slovensku udiali. “Sú tú takí investori, ktorí prišli s nejakou “montovňou“, potom priniesli technológiu a dneska tú majú vývoj a výskum. Čiže sú také dobré prípady. Treba sa ich snažiť zopakovať. Je potrebné proaktívne vyhľadať týchto investorov,“ doplnil Šimončič.
Okrem zahraničných investorov sa chce SARIO zamerať aj na domácich. “Napríklad čo sa týka investičných stimulov, tie sú určené pre domácich ako aj zahraničných investorov. Myslím, že tak by to malo aj ostať. Čo sa týka nejakého rozšírenia zamerania agentúry, bolo by vhodné sa zamerať na podporu veľmi inovatívnych technologických firiem, ktorým potom by mohla agentúra pomôcť sa dostať na zahraničný trh. To vytvára vysokú pridanú hodnotu a takáto aktivita bude veľmi dôležitá,“ spresnil plány agentúry pod jeho vedením Šimončič.
Veľkú perspektívu pre Slovensko vidí Šimončič aj v oblasti turizmu. “Tu je dôležitá veľmi dobrá spolupráca s agentúrou pre cestovný ruch. Ja si myslím, že táto oblasť má väčší potenciál, ako sme doteraz realizovali. Stačí sa pozrieť na susedné Rakúsko. Veľa je tu takých skvostov, ktoré treba zaobaliť do nejakej peknej ponuky, ktorá bude veľmi zaujímavá pre investorov,“ dodal Šimončič.
Treba oživiť zaostalé regióny
Agentúra musí podľa staronového šéfa zmeniť svoj postoj aj pri výstavbe priemyselných parkov na Slovensku. Podľa ŠImončica potrebné je najprv nájsť investora a až potom vytvoriť pre neho konkrétnu lokalitu. “Urobiť výstavbu alebo revitalizáciu parkov ako oddelenú oblasť, nie je celkom podľa mňa vhodný prístup. Asi nebude jednoduché začať od parkov a potom hľadať investorov. Musíme hľadať najprv investorov, a až potom sa pozerať na lokality,“ dodal Šimončič. Podľa neho sa bude snažiť SARIO lákať investorov najmä do zaostalých regiónov. “Určite sa v najbližšej budúcnosti budú podporovať investície viac na východe Slovenska, sú tam regióny, ktoré sú predsa len ekonomicky slabšie,“ povedal Šimončič.
Staronový šéf agentúry chce urobiť viacero zmien do vnútra organizácie ako aj smerom von. “Čo sa týka tej vnútornej záležitosti treba rozhodne zefektívniť organizačnú štruktúru, aby bola pružnejšia. Dôležitá je aj zavedenie lepšej spolupráce napríklad s obchodnými komorami a inými organizáciami. Čiže tých úloh je niekoľko, či už interných ale aj externých. Rozhodne treba stavať na tom, čo je dobré. Veľa dobrého sa urobilo, netreba všetko kritizovať, je tam veľa dobrých ľudí,“ uviedol Šimončič.
SARIO by podľa neho mala byť hnacím motorom slovenskej ekonomiky. “Pripravil som s pomocou konzultantov stratégiu ako urobiť zo SARIO agentúru svetového mena a ako z nej urobiť výkladnú skriňu Slovenska. Ja si myslím, že investičná agentúra takéhoto typu môže byť vážnym komponentom hnacieho motora ekonomiky v krajine. Bez ďalšieho investovania nie je možný ekonomický rast,“ konštatoval Šimončič.