|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. marca 2011
Šampionát Moto GP má nový Safety Car
Športová divízia mníchovskej automobilky BMW, M GmbH, spolupracuje s organizátorom šampionátu Moto GP, spoločnosťou Dorna Sports, už od roku 1999. Nebolo teda žiadnym prekvapením, že ...
Zdieľať
Foto: BMW
BRATISLAVA 21. marca (WEBNOVINY) - Športová divízia mníchovskej automobilky BMW, M GmbH, spolupracuje s organizátorom šampionátu Moto GP, spoločnosťou Dorna Sports, už od roku 1999. Nebolo teda žiadnym prekvapením, že aj tohto roku sa ako Safety Car na prvých pretekoch v Katare objavilo vozidlo značky BMW.
Ide o špeciálnu verziu novinky 1 M Coupé, ktorá má však podľa tlačovej správy so sériovým autom spoločný iba motor. Pod kapotou teda pracuje radový preplňovaný šesťvalec s objemom tri litre a výkonom 250 kW (340 k) pri 5 900 ot./min., ktorý disponuje krútiacim momentom 450 Nm a to v rozsahu od 1 500 do 4 500 ot./min.. Vďaka funkcii Overboost má vodič krátkodobo k dispozícii dokonca 500 Nm.
Karoséria bola odľahčená. Predná kapota je z karbónu, rovnako ako niektoré ďalšie diely. Bočné okná sú z ľahkého polykarbonátu. Titánový výfuk dodala spoločnosť Akrapovič. Na veku batožinového priestoru pribudlo nastaviteľné krídlo. Aerodynamiku prednej časti upravuje malý spojler na prednom nárazníku. Samozrejme, že na streche nesmú chýbať majáky.
Vo vnútri pribudol ochranný rám a hasiaci prístroj. Nechýbajú športové sedadlá značky Recaro so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, či trojramenný športový volant čalúnený alcantarou.
Auto dostalo aj prepracovaný podvozok. Jazdí na ľahučkých 19-palcových kolesách, ktoré vpredu obávajú pneumatiky značky Pirelli s rozmerom 255/35 a vzadu dokonca až 285/30. O spomaľovanie sa starajú posilnené pretekárske brzdy, ktoré majú na predných kolesách až šesť piestikov.
Ide o špeciálnu verziu novinky 1 M Coupé, ktorá má však podľa tlačovej správy so sériovým autom spoločný iba motor. Pod kapotou teda pracuje radový preplňovaný šesťvalec s objemom tri litre a výkonom 250 kW (340 k) pri 5 900 ot./min., ktorý disponuje krútiacim momentom 450 Nm a to v rozsahu od 1 500 do 4 500 ot./min.. Vďaka funkcii Overboost má vodič krátkodobo k dispozícii dokonca 500 Nm.
Karoséria bola odľahčená. Predná kapota je z karbónu, rovnako ako niektoré ďalšie diely. Bočné okná sú z ľahkého polykarbonátu. Titánový výfuk dodala spoločnosť Akrapovič. Na veku batožinového priestoru pribudlo nastaviteľné krídlo. Aerodynamiku prednej časti upravuje malý spojler na prednom nárazníku. Samozrejme, že na streche nesmú chýbať majáky.
Vo vnútri pribudol ochranný rám a hasiaci prístroj. Nechýbajú športové sedadlá značky Recaro so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, či trojramenný športový volant čalúnený alcantarou.
Auto dostalo aj prepracovaný podvozok. Jazdí na ľahučkých 19-palcových kolesách, ktoré vpredu obávajú pneumatiky značky Pirelli s rozmerom 255/35 a vzadu dokonca až 285/30. O spomaľovanie sa starajú posilnené pretekárske brzdy, ktoré majú na predných kolesách až šesť piestikov.