![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. júla 2019
SAMO: Usmernenie k letákom dáva ministerstvu bianko šek na pokuty
Ilustračná snímka.
Zdieľať

"Usmernenie zavádza viacero pojmov súvisiacich so zverejnením potraviny v letáku, výklad ktorých bude čisto na ľubovôli kontrolného orgánu," uviedol predseda SAMO Martin Krajčovič. Potraviny v letákoch majú byť podľa usmernenia vyobrazené v "primeranej" veľkosti a v "jednotnej forme grafiky a dizajnu". Zároveň nesmie dochádzať "k zjavnej diskriminácii určitých poľnohospodárskych produktov a potravín" a minimálna veľkosť musí zodpovedať "fyzickej možnosti bežného spotrebiteľa" oboznámiť sa s každým výrobkom.
Podľa SAMO uvedená špecifikácia dáva v podstate neobmedzené možnosti kontrolnému orgánu identifikovať porušenia zákona. "Ani zahraničné potraviny nie sú vyobrazené všetky rovnako, respektíve celkový dizajn letákov často smeruje k upútaniu pozornosti napríklad na najvýhodnejšie ponuky," dodal Krajčovič.
Novela zákona o potravinách, ktorá obchodníkom prikazuje, aby v reklamných letákoch bol nadpolovičný podiel slovenských potravín, platí od začiatku mája. Ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná (SNS) začiatkom mája ustanovenie zákona o reklamných letákoch obhajovala tým, že "nezanedbateľné množstvo spotrebiteľov sa pri kúpe potravín rozhoduje podľa reklamných letákov" a ministerstvo sa usiluje o zvýšenie podielu slovenských potravín na pultoch obchodov. Podľa Potravinárskej komory Slovenska podiel slovenských výrobkov v predajniach už druhý rok po sebe mierne rastie a v obchodoch je v súčasnosti 38,6 % domácich výrobkov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR