|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júla 2019
SAMO: Usmernenie k letákom dáva ministerstvu bianko šek na pokuty
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 9. júla (TASR) – Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) kritizuje usmernenie Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR k reklamným letákom obchodných reťazcov. Nepáči sa im najmä nejednoznačnosť pojmov. Tá umožní kontrolórom subjektívne posudzovanie a podľa SAMO tak spolu so zrušením odkladného účinku odvolania vystavuje ministerstvu bianko šek na udeľovanie miliónových pokút obchodným reťazcom. MPRV sa k obavám obchodníkov nevyjadrilo."Usmernenie zavádza viacero pojmov súvisiacich so zverejnením potraviny v letáku, výklad ktorých bude čisto na ľubovôli kontrolného orgánu," uviedol predseda SAMO Martin Krajčovič. Potraviny v letákoch majú byť podľa usmernenia vyobrazené v "primeranej" veľkosti a v "jednotnej forme grafiky a dizajnu". Zároveň nesmie dochádzať "k zjavnej diskriminácii určitých poľnohospodárskych produktov a potravín" a minimálna veľkosť musí zodpovedať "fyzickej možnosti bežného spotrebiteľa" oboznámiť sa s každým výrobkom.
Podľa SAMO uvedená špecifikácia dáva v podstate neobmedzené možnosti kontrolnému orgánu identifikovať porušenia zákona. "Ani zahraničné potraviny nie sú vyobrazené všetky rovnako, respektíve celkový dizajn letákov často smeruje k upútaniu pozornosti napríklad na najvýhodnejšie ponuky," dodal Krajčovič.
Novela zákona o potravinách, ktorá obchodníkom prikazuje, aby v reklamných letákoch bol nadpolovičný podiel slovenských potravín, platí od začiatku mája. Ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná (SNS) začiatkom mája ustanovenie zákona o reklamných letákoch obhajovala tým, že "nezanedbateľné množstvo spotrebiteľov sa pri kúpe potravín rozhoduje podľa reklamných letákov" a ministerstvo sa usiluje o zvýšenie podielu slovenských potravín na pultoch obchodov. Podľa Potravinárskej komory Slovenska podiel slovenských výrobkov v predajniach už druhý rok po sebe mierne rastie a v obchodoch je v súčasnosti 38,6 % domácich výrobkov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR