|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2018
SAMO: Pre 47 % Slovákov je pri nákupe potravín najdôležitejšia kvalita
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 19. apríla (TASR) - Pre 47 % slovenských spotrebiteľov je pri nákupe potravín, drogérie a kozmetiky najdôležitejšia kvalita, pre 26 % cena a pre 10 % krajina pôvodu. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý pre Slovenskú alianciu moderného obchodu (SAMO) vypracovala agentúra GfK. Prieskum sa uskutočnil v období 9. až 13. februára na vzorke 1000 respondentov starších ako 18 rokov.Podľa prieskumu viac ako polovica spotrebiteľov si myslí, že kvalita slovenských potravín sa určite (6 %) alebo skôr (49 %) zlepšuje. Slovenskí spotrebitelia uprednostňujú potraviny zo Slovenska najmä v kategóriách čerstvých potravín.
Sortiment slovenských výrobkov na pultoch obchodných spoločností združených v SAMO sa podľa združenia neustále rozširuje. Obchodné reťazce vyvíjajú rôzne programy, aby mohli domáci výrobcovia, aj malí a strední, jednoduchšie dodávať tovar na pulty veľkých sietí.
"Prispôsobujú podmienky spolupráce malým a regionálnym výrobcom, lokálnym farmárom, poskytujú poradenstvo pri výbere správnych obalov produktov, čím im pomáhajú naplniť aj legislatívne požiadavky, zabezpečujú, aby spotrebitelia našli svoje obľúbené produkty od domácich výrobcov na pultoch každý deň a pre tradičné výrobky pochádzajúce zo Slovenska pripravili na svojich regáloch špeciálny priestor, aby ich spotrebiteľ vedel ľahšie nájsť," priblížila predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.
V súčasnosti už podľa nej nie je výnimkou, že lokálni výrobcovia medu, mliečnych výrobkov, pečiva, parených buchiet či čerstvých štiav, ktorí sú schopní naplniť dopyt len v obmedzenom množstve obchodov, dodávajú svoje produkty len do prevádzok vo svojom najbližšom okolí. Reťazce tak odpovedajú na záujem spotrebiteľov o čerstvé a kvalitné potraviny z domáceho prostredia.
Najväčšie zastúpenie slovenských potravín na pultoch reťazcov majú podľa Fašiangovej výrobky z cukrovarníckeho, hydinárskeho, mliekarenského, pivovarníckeho a vinárskeho priemyslu. Ale aj mlynského, pekárskeho a cukrárskeho priemyslu a týka sa to aj medu, lahôdok a chladeného, baleného hotového jedlá.
Aliancia je presvedčená o tom, že podporné aktivity reťazcov našli u slovenských výrobcov aj spotrebiteľov odozvu. "Za rok 2017 predali členovia SAMO potraviny pochádzajúce zo Slovenska za viac ako 1,5 miliardy eur," vyčíslila Fašiangová.
Na pulty obchodných reťazcov združených v SAMO ide podľa Fašiangovej aj produkcia slovenských poľnohospodárov. "Jeden z našich členov predal v roku 2017 viac ako 50 miliónov kilogramov ovocia a zeleniny pochádzajúcich od slovenských pestovateľov. Je pochopiteľné, že niektoré druhy ovocia a zeleniny sa v našich klimatických podmienkach nedajú dopestovať. Ale Slovensko nemá dostatočné výrobné kapacity ani v sortimente, ktorý nie je taký závislý na počasí a prírodných podmienkach," dodala Fašiangová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR