|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. mája 2011
Sadzby mýta by nemali nútiť obchádzať spoplatnené úseky
Sadzby mýta by mali byť podľa prezidenta Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavla Jančoviča také, aby nenútili dopravcov používať nespoplatnené a vedľajšie zlé cesty. ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 18. mája (WEBNOVINY) - Sadzby mýta by mali byť podľa prezidenta Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavla Jančoviča také, aby nenútili dopravcov používať nespoplatnené a vedľajšie zlé cesty. "Zodpovedný dopravca po takých cestách nejazdí, som o tom presvedčený. Častokrát má naložené 20 až 24 ton," povedal Jančovič v stredu na stretnutí s novinármi. Náhradné cesty sú podľa neho v rôznom stave, čo ohrozuje prepravu tovaru. "Častokrát tie cesty ani nemajú žiadnu logiku," dodal s tým, že obchádzanie spoplatnených úsekov zároveň zvyšuje náklady za prejdené kilometre navyše a vyššiu spotrebu.
Česmad protestuje proti zákazu vjazdu ťažkých nákladných automobilov nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy, s čím počíta návrh novely zákona o cestnej premávke. Parlament v utorok posunul novelu cestného zákona do druhého čítania. Odmieta aj plánované rozšírenie platenia mýta na ďalších cestách 1. triedy či prípadné zvýšenie mýtnych sadzieb od začiatku budúceho roka. Združenie sa však chce vyhnúť nátlakovým akciám pri presadzovaní svojich požiadaviek. "Tomu by sme sa najradšej vyhli," informoval ďalej Jančovič.
Obmedzovanie verejnosti by bola podľa neho posledná možnosť. "Chceme využiť všetky dostupné prostriedky. Pokiaľ by sme mali byť takým tvrdým spôsobom atakovaní a nedôjde k ničomu zásadnému, tak akcia vyvoláva reakciu. A tá bude podobná," pokračoval šéf Česmadu. Členovia združenia podľa neho už dlho vyvíjajú tlak pre nespokojnosť s podmienkami pre dopravcov. "Už dnes sú na kolenách. Ďalšia rana, ktorú by dostali, je neprijateľná," dodal.
Česmad chce kvôli novele cestného zákona a zákazu vjazdu kamiónov na regionálne cesty osloviť premiérku, ministrov vnútra a dopravy, ako aj poslancov a jednotlivé poslanecké kluby. Podľa združenia by mal byť zákaz vjazdu z návrhu zákona vypustený, pretože je nezmyselný. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) pred tlačovou besedou Česmadu telefonoval Jančovičovi. "Ubezpečoval ma, že tlak na cestnú dopravu nie je preto, aby sa pomohlo železničnej doprave," uviedol šéf Česmadu. Väčšina dopravných firiem je podľa neho zadlžená, žije z úverov a v červených číslach.
Česmad protestuje proti zákazu vjazdu ťažkých nákladných automobilov nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy, s čím počíta návrh novely zákona o cestnej premávke. Parlament v utorok posunul novelu cestného zákona do druhého čítania. Odmieta aj plánované rozšírenie platenia mýta na ďalších cestách 1. triedy či prípadné zvýšenie mýtnych sadzieb od začiatku budúceho roka. Združenie sa však chce vyhnúť nátlakovým akciám pri presadzovaní svojich požiadaviek. "Tomu by sme sa najradšej vyhli," informoval ďalej Jančovič.
Obmedzovanie verejnosti by bola podľa neho posledná možnosť. "Chceme využiť všetky dostupné prostriedky. Pokiaľ by sme mali byť takým tvrdým spôsobom atakovaní a nedôjde k ničomu zásadnému, tak akcia vyvoláva reakciu. A tá bude podobná," pokračoval šéf Česmadu. Členovia združenia podľa neho už dlho vyvíjajú tlak pre nespokojnosť s podmienkami pre dopravcov. "Už dnes sú na kolenách. Ďalšia rana, ktorú by dostali, je neprijateľná," dodal.
Česmad chce kvôli novele cestného zákona a zákazu vjazdu kamiónov na regionálne cesty osloviť premiérku, ministrov vnútra a dopravy, ako aj poslancov a jednotlivé poslanecké kluby. Podľa združenia by mal byť zákaz vjazdu z návrhu zákona vypustený, pretože je nezmyselný. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) pred tlačovou besedou Česmadu telefonoval Jančovičovi. "Ubezpečoval ma, že tlak na cestnú dopravu nie je preto, aby sa pomohlo železničnej doprave," uviedol šéf Česmadu. Väčšina dopravných firiem je podľa neho zadlžená, žije z úverov a v červených číslach.