|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2013
S odstránením mriežky v automobiloch sú papierovačky
Ťahákom na kúpu auta s mriežkou bol odpočet dane. Mnoho firiem a živnostníkov s obľubou kupovalo motorové vozidlá prerobené z kategórie M1(osobné vozidlá) na N1 (nákladné vozidlá), a to s ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) - Ťahákom na kúpu auta s mriežkou bol odpočet dane. Mnoho firiem a živnostníkov s obľubou kupovalo motorové vozidlá prerobené z kategórie M1(osobné vozidlá) na N1 (nákladné vozidlá), a to s cieľom odpočtu DPH.
Ich jedinou nevýhodou bolo nutné osadenie deliacej mreže, ktorá v mnohých prípadoch variabilné použitie vozidla skôr obmedzila, zhoršila estetickú stránku vozidla a zhoršovala výhľad šoféra dozadu.
Odpočet 19% z ceny auta bol pre mnohých živnostníkov a firmy dostatočným dôvodom na výber vozidla z kategórie N1, ktoré sa odlišovali prakticky len mriežkou či počtom miest na sedenie.
Zásadná zmena nastala v roku 2010, kedy si firmy a živnostníci mohli začať uplatňovať odpočet DPH aj na osobné vozidlá, teda vozidlá kategórie M1. Po tomto opatrení samozrejme začal záujem o vozidlá N1 s deliacou mrežou klesať a v súčasnosti sa z tejto kategórie predávajú najmä vozidlá, ktoré naozaj slúžia na prepravu tovaru - skriňové dodávky, resp. malé dodávky na prepravu ľahšieho nákladu.
Definitívnym krokom, ktorý nás zbavil priečkových systémov (mriežok) v „osobných vozidlách" N1 zakúpených pred rokom 2010 je novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Táto zmena nadobudla účinnosť 1. marca 2012. Ukončila tak éru priečkových systémov a výrazne zjednodušila proces odstránenia mriežky.
Čo ak je mriežka zapísaná v osvedčení o evidencii a aký je postup z praxe, sa dočítate TU
Ich jedinou nevýhodou bolo nutné osadenie deliacej mreže, ktorá v mnohých prípadoch variabilné použitie vozidla skôr obmedzila, zhoršila estetickú stránku vozidla a zhoršovala výhľad šoféra dozadu.
Odpočet 19% z ceny auta bol pre mnohých živnostníkov a firmy dostatočným dôvodom na výber vozidla z kategórie N1, ktoré sa odlišovali prakticky len mriežkou či počtom miest na sedenie.
Zásadná zmena nastala v roku 2010, kedy si firmy a živnostníci mohli začať uplatňovať odpočet DPH aj na osobné vozidlá, teda vozidlá kategórie M1. Po tomto opatrení samozrejme začal záujem o vozidlá N1 s deliacou mrežou klesať a v súčasnosti sa z tejto kategórie predávajú najmä vozidlá, ktoré naozaj slúžia na prepravu tovaru - skriňové dodávky, resp. malé dodávky na prepravu ľahšieho nákladu.
Definitívnym krokom, ktorý nás zbavil priečkových systémov (mriežok) v „osobných vozidlách" N1 zakúpených pred rokom 2010 je novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Táto zmena nadobudla účinnosť 1. marca 2012. Ukončila tak éru priečkových systémov a výrazne zjednodušila proces odstránenia mriežky.
Čo ak je mriežka zapísaná v osvedčení o evidencii a aký je postup z praxe, sa dočítate TU