![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
S malou pomocou k veľkej radosti
Slovenský Červený kríž, Procter & Gamble a Coop Jednota spúšťajú novú iniciatívu na pomoc deťom v núdzi
Zdieľať

Podľa údajov Štatistického úradu z EU SILC 2015 12,3% (okolo 640 000) obyvateľov na Slovensku žije na hranici chudoby. Najzraniteľnejšou vekovou skupinou sú práve deti do 17 rokov, ktoré sú vystavené vyššiemu riziku než dospelí a starí ľudia. Ich miera chudoby sa pohybuje na 20,1% a odráža príjmovú situáciu domácnosti, v ktorej dieťa žije. „Minuloročná kampaň, ktorú sme realizovali spolu so spoločnosťou P&G, priniesla deťom veľa radosti. S cieľom zlepšiť deťom pohodlie ich domova sme stovkám z nich rozdali hygienické balíčky, toaletné potreby, deky, ruksaky či reflexné predmety. Na Slovensku je veľa rodín, ktorým takéto gesto pomôže a deti sa potešia každému malému darčeku. Aj tohtoročnou kampaňou chceme prejaviť spolupatričnosť rodinám v núdzi,“ hovorí Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.
Aby sa mohlo pomôcť tým najzraniteľnejším, Červený kríž, P&G a Coop Jednota spúšťajú iniciatívu
S malou pomocou k veľkej radosti, ktorú podporila aj Barbora Rakovská, mamina 6-ročnej Amii. „Vytvoriť skutočný domov pre moju dcéru je najdôležitejšia vec v mojom živote. Páči sa mi, že aj takou maličkosťou, akou je nákup bežných výrobkov, môžeme všetci prispieť k vytvoreniu pohodlia domova pre deti, ktoré to potrebujú. Som rada, že môžem byť súčasťou tejto iniciatívy a verím, že sa nás zapojí čo najviac,” vysvetľuje Barbora Rakovská.

Do iniciatívy sa môže zapojiť každý, kto si zakúpi produkty Always, plienky Pampers, prípravky pre vlasovú starostlivosť Head & Shoulders a Pantene, prostriedky pre domácnosť Ariel, Bonux, Lenor, Jar či kozmetiku pre mužov Old Spice a Gillette od dnes až do 31. decembra v ktorejkoľvek predajni Coop Jednota. Z predaja uvedených značiek bude 1% prostredníctvom Slovenského Červeného kríža venované na pomoc deťom po celom Slovensku.
„Procter & Gamble na Slovensku aktívne podporuje mieste komunity, v ktorých žijeme a pracujeme. Aj prostredníctvom iniciatívy, ktorú dnes v spolupráci s Červeným krížom a Coop Jednota spúšťame, P&G pomôže deťom nielen finančne, ale aj svojimi produktmi. Najmladšie deti napríklad dostanú prostredníctvom Červeného kríža zásobu plienok Pampers, ktoré ich udržia v suchu a zaistia im ničím nerušený spánok,“ hovorí Barbora Kratochvílova, Customer & Channel Marketing Leader pre strednú Európu v spoločnosti Procter & Gamble.

Kľúčovým partnerom iniciatívy je Coop Jednota, najstarší maloobchod na Slovensku. COOP Jednota ako najväčší slovenský maloobchodný reťazec si uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť a preto sa angažuje a pomáha vo viacerých oblastiach, či už prostredníctvom vlastnej nadácie COOP Jednota alebo priamo. Pomoc smeruje do špecializovaných zdravotníckych zariadení, školstva, podpory voľnočasových aktivít a samozrejme ľuďom, ktorí sa ranou osudu dostali do núdze a sú odkázaní na pomoc druhých. Preto sa COOP Jednota zapojila aj do tohto projektu, pretože je príležitosťou nielen pre COOP Jednotu ale pre všetkých, ktorí chcú pomôcť tým, ktorí to potrebujú a zmierniť ich ťažkú životnú situáciu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR