|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. januára 2021
S finančnou správou stále viac subjektov komunikuje elektronicky, dôvodom je pandémia koronavírusu
S finančnou správou čoraz viac subjektov komunikuje elektronicky. Počty elektronických podaní dokazujú, že sa pre elektronickú komunikáciu rozhodli aj klienti, ktorí takúto povinnosť doteraz nemali.
Zdieľať
15.1.2021 (Webnoviny.sk) - S finančnou správou čoraz viac subjektov komunikuje elektronicky. Počty elektronických podaní dokazujú, že sa pre elektronickú komunikáciu rozhodli aj klienti, ktorí takúto povinnosť doteraz nemali.
Daňové subjekty doručili vlani prostredníctvom portálu finančnej správe takmer 10 miliónov elektronických podaní. Najviac, vyše 1,3 milióna, podali daňové subjekty v marci 2020, a to aj napriek koronakríze.
Ako informovala Martina Rybanská, hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR, počet elektronicky komunikujúcich subjektov s finančnou správou z roka na rok stúpa.
Oproti roku 2019 vzrástol počet klientov, ktorí sa v roku 2020 rozhodli pre elektronické podanie, viac ako o 5 percent. Elektronicky daňové priznania tak v minulom roku podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou - teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B.
Okrem nárastu počtu elektronicky komunikujúcich klientov zaznamenáva finančná správa aj nárast elektronických podaní. Finančná správa ich prijala od daňových subjektov v minulom roku celkom 9 628 566, medziročne ich počet vzrástol o 129 513.
Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2020 (1 328 235), najmenej v auguste (623 098). Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) – DP k dani z príjmov fyzických osôb, či k dani z príjmov právnických osôb. V priemere daňové subjekty doručili finančnej správe denne 26 342 elektronických podaní.
Pod nárast elektronizácie sa podpísala podľa finančnej správy pandémia koronavírusu. Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014.
Povinnosť doručovať podania elektronicky má väčšina klientov registrovaných k dani z príjmov: fyzické osoby- podnikatelia, právnické osoby zapísané v obchodnom registri, platitelia DPH, daňový poradca a advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, ako aj iný zástupca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní.
Dobrovoľne elektronicky s finančnou správou však môže komunikovať ktokoľvek, kto si zriadi s finančnou správou elektronickú komunikáciu.
Zdroj: Webnoviny.sk - S finančnou správou stále viac subjektov komunikuje elektronicky, dôvodom je pandémia koronavírusu © SITA Všetky práva vyhradené.
Daňové subjekty doručili vlani prostredníctvom portálu finančnej správe takmer 10 miliónov elektronických podaní. Najviac, vyše 1,3 milióna, podali daňové subjekty v marci 2020, a to aj napriek koronakríze.
Ako informovala Martina Rybanská, hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR, počet elektronicky komunikujúcich subjektov s finančnou správou z roka na rok stúpa.
Nárast elektronických podaní
Oproti roku 2019 vzrástol počet klientov, ktorí sa v roku 2020 rozhodli pre elektronické podanie, viac ako o 5 percent. Elektronicky daňové priznania tak v minulom roku podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou - teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B.
Okrem nárastu počtu elektronicky komunikujúcich klientov zaznamenáva finančná správa aj nárast elektronických podaní. Finančná správa ich prijala od daňových subjektov v minulom roku celkom 9 628 566, medziročne ich počet vzrástol o 129 513.
Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2020 (1 328 235), najmenej v auguste (623 098). Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) – DP k dani z príjmov fyzických osôb, či k dani z príjmov právnických osôb. V priemere daňové subjekty doručili finančnej správe denne 26 342 elektronických podaní.
Za nárastom elektronizácie stojí pandémia
Pod nárast elektronizácie sa podpísala podľa finančnej správy pandémia koronavírusu. Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné od roku 2014.
Povinnosť doručovať podania elektronicky má väčšina klientov registrovaných k dani z príjmov: fyzické osoby- podnikatelia, právnické osoby zapísané v obchodnom registri, platitelia DPH, daňový poradca a advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, ako aj iný zástupca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní.
Dobrovoľne elektronicky s finančnou správou však môže komunikovať ktokoľvek, kto si zriadi s finančnou správou elektronickú komunikáciu.
Zdroj: Webnoviny.sk - S finančnou správou stále viac subjektov komunikuje elektronicky, dôvodom je pandémia koronavírusu © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Renault po zrážke s Octaviou odhodilo do protismeru a čelne sa zrazil s Volkswagenom
Renault po zrážke s Octaviou odhodilo do protismeru a čelne sa zrazil s Volkswagenom