|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2010
Rýchlovlak dosiahol z Pekingu do Šanghaja rekordnú rýchlosť
Čínsky rýchlovlak CRH380A dosiahol počas testovacej jazdy na trase medzi Pekingom a Šanghajom rýchlosť 486 kilometrov za hodinu, čo predstavuje rýchlostný rekord v kategórii ...
Zdieľať
Foto: sitfu.comBRATISLAVA 3. decembra (WEBNOVINY) - Čínsky rýchlovlak CRH380A dosiahol počas testovacej jazdy na trase medzi Pekingom a Šanghajom rýchlosť 486 kilometrov za hodinu, čo predstavuje rýchlostný rekord v kategórii klasických, neupravených vlakov. Vlak dosiahol rekordnú rýchlosť medzi mestami Cao-čuang v provincii Šan-tung a Peng-pu v provincii An-chuej. Absolútny rýchlostný rekord drží momentálne japonský vlak JR-Maglev, ktorý v roku 2003 dosiahol rýchlosť 581 kilometrov za hodinu.
Predstavitelia čínskych železníc oznámili, že rýchlovlaky by mali na 1 318 kilometrov dlhej trase medzi Pekingom a Šanghajom premávať od roku 2012. Tým sa čas cestovania medzi týmito dvoma veľkomestami skráti z dnešných osem hodín na polovicu. Čína má v súčasnosti najdlhšiu sieť železníc určených pre rýchlovlaky, do roku 2012 by chcela dosiahnuť celkovú dĺžku tratí 13-tisíc kilometrov a do roku 2020 až 16-tisíc kilometrov. Taktiež rýchlosť vlakov by sa mala zvýšiť nad 500 kilometrov za hodinu.
Predstavitelia čínskych železníc oznámili, že rýchlovlaky by mali na 1 318 kilometrov dlhej trase medzi Pekingom a Šanghajom premávať od roku 2012. Tým sa čas cestovania medzi týmito dvoma veľkomestami skráti z dnešných osem hodín na polovicu. Čína má v súčasnosti najdlhšiu sieť železníc určených pre rýchlovlaky, do roku 2012 by chcela dosiahnuť celkovú dĺžku tratí 13-tisíc kilometrov a do roku 2020 až 16-tisíc kilometrov. Taktiež rýchlosť vlakov by sa mala zvýšiť nad 500 kilometrov za hodinu.