|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2013
Rýchlikom zostanú tradičné mená, osobáky môžu mať komerčné
Tradičné IC vlaky a rýchliky si podľa ministra dopravy Jána Počiatka ponechajú svoje rokmi zaužívané názvy. Komerčné názvy by mali mať iné vlaky. Ako agentúru SITA v pondelok ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Tradičné IC vlaky a rýchliky si podľa ministra dopravy Jána Počiatka ponechajú svoje rokmi zaužívané názvy. Komerčné názvy by mali mať iné vlaky.
Ako agentúru SITA v pondelok informoval rezortný hovorca Martin Kóňa, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., ktorá prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu, navrhla zlepšiť svoje hospodárenie aj predávaním názvov jednotlivých vlakov na reklamné účely. Podobne ako v nedávnej minulosti.
"Niektoré IC vlaky a rýchliky si svoje tradičné meno zaslúžia. Ich pomenovanie je roky zaužívané a cestujúcim uľahčuje orientáciu v grafikone i samotné cestovanie," tvrdí Počiatek. Svoje mená si ponechajú prvé ranné IC vlaky na trase Bratislava - Košice. Prvý spoj na tejto trase v oboch smeroch sa tak aj naďalej bude volať Tatran. Rovnako by sa nemal meniť ani názov posledného večerného IC vlaku na rovnakej trase Kriváň.
Rovnako dôležitú úlohu majú podľa ministra dopravy aj zaužívané miestopisné pomenovania významných rýchlikov na hlavných železničných ťahoch. Na trati Bratislava - Žilina - Košice ide o rýchliky Čingov, Spišan a Považan a na trati Bratislava - Zvolen, resp. Banská Bystrica pôjde o rýchliky Sitno a Tekov. O tejto problematike v súčasnosti rezort dopravy rokuje so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).
"Chápem snahu ZSSK o čo možno najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov, ktoré sa dajú využiť na lepšie fungovanie železničnej dopravy," dodal Počiatek. Preto ministerstvo nemá v ostatných prípadoch zásadné námietky voči tomu, aby štátny osobný prepravca využil marketingový potenciál vlakov a rokovalo s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci. Podmienkou však je, že komerčné názvy vlakov nebudú dehonestovať osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich.
Podľa rezortu dopravy v blízkej budúcnosti bude vytvorená názvoslovná komisia, ktorá bude názvy odsúhlasovať. Práve ona bude posudzovať, či by nové názvy mohli priviesť cestujúcich do omylu alebo boli inak nevhodné.
Ako agentúru SITA v pondelok informoval rezortný hovorca Martin Kóňa, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., ktorá prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu, navrhla zlepšiť svoje hospodárenie aj predávaním názvov jednotlivých vlakov na reklamné účely. Podobne ako v nedávnej minulosti.
"Niektoré IC vlaky a rýchliky si svoje tradičné meno zaslúžia. Ich pomenovanie je roky zaužívané a cestujúcim uľahčuje orientáciu v grafikone i samotné cestovanie," tvrdí Počiatek. Svoje mená si ponechajú prvé ranné IC vlaky na trase Bratislava - Košice. Prvý spoj na tejto trase v oboch smeroch sa tak aj naďalej bude volať Tatran. Rovnako by sa nemal meniť ani názov posledného večerného IC vlaku na rovnakej trase Kriváň.
Rovnako dôležitú úlohu majú podľa ministra dopravy aj zaužívané miestopisné pomenovania významných rýchlikov na hlavných železničných ťahoch. Na trati Bratislava - Žilina - Košice ide o rýchliky Čingov, Spišan a Považan a na trati Bratislava - Zvolen, resp. Banská Bystrica pôjde o rýchliky Sitno a Tekov. O tejto problematike v súčasnosti rezort dopravy rokuje so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).
"Chápem snahu ZSSK o čo možno najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov, ktoré sa dajú využiť na lepšie fungovanie železničnej dopravy," dodal Počiatek. Preto ministerstvo nemá v ostatných prípadoch zásadné námietky voči tomu, aby štátny osobný prepravca využil marketingový potenciál vlakov a rokovalo s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci. Podmienkou však je, že komerčné názvy vlakov nebudú dehonestovať osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich.
Podľa rezortu dopravy v blízkej budúcnosti bude vytvorená názvoslovná komisia, ktorá bude názvy odsúhlasovať. Práve ona bude posudzovať, či by nové názvy mohli priviesť cestujúcich do omylu alebo boli inak nevhodné.