|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2009
Rýchlejšie rozšírenie D1 Bratislava - Trnava vyšlo lacnejšie
Dočasné rozšírenie 38-kilometrového úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava na tri pruhy v oboch smeroch bolo oproti plánom rýchlejšie o viac ako polroka a lacnejšie zhruba o desať percent. Národnú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Dočasné rozšírenie 38-kilometrového úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava na tri pruhy v oboch smeroch bolo oproti plánom rýchlejšie o viac ako polroka a lacnejšie zhruba o desať percent. Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. vyšla dočasná rekonštrukcia diaľničného úseku namiesto predpokladaným 36,5 mil. eur na okolo 33 mil. eur. Šesťpruhová diaľnica, ktorá bola vo štvrtok oficiálne odovzdaná, zvýšila priepustnosť dopravy na mimoriadne preťaženom úseku s intenzitou cestnej premávky 45 tis. až 50 tis. vozidiel denne v jednom smere.
"Mohlo by sa zdať, že táto investičná aktivita nebola náročná, pretože sa vybral iba stred a nahradili sa železné zvodidlá niečim iným. Stavba bola realizovaná za plnej premávky, tak do ako aj z Bratislavy, čo mimoriadne sťažovalo stavebné práce. Vysporiadať sa s takýmto stavom nebolo celkom jednoduché," ocenil premiér Robert Fico počas oficiálneho otvorenia diaľničného úseku. Premiér pripomenul, že zatiaľ ide len o provizórny stav šesťpruhovej diaľnice, ale je nevyhnutným predpokladom pre úplné dokončenie stavby. Stavebné práce na úseku D1 po príprave druhej etapy by sa podľa neho mali začať v roku 2012. Fico je presvedčený, že dovtedy táto diaľnica splní svoje poslanie.
Národná diaľničná spoločnosť začala postupne otvárať trojpruhové obojsmerné rozšírenie na najdôležitejšom cestnom ťahu krajiny D1 Bratislava - Trnava v noci z 24. na 25. októbra. Investícia mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka. Diaľničná spoločnosť však na žiadosť premiéra Roberta Fica prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo najskôr. Po ukončení prvej etapy rozšírenia úseku D1 plánuje Národná diaľničná spoločnosť pokračovať prácami v druhej etape. Jej cieľom bude násypové rozšírenie telesa diaľnice tak, aby vznikol aj štandardný odstavný pruh. Súčasťou projektu by mal byť aj nedávno schválený zámer ministerstva dopravy, podľa ktorého sa paralelne s telesom diaľnice D1 vybudujú dve súbežné dvojpruhové cesty s jednosmerným vedením premávky po každej strane. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava, by sa mala začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie majú byť totiž pripravené do konca roka 2012.
SITA
"Mohlo by sa zdať, že táto investičná aktivita nebola náročná, pretože sa vybral iba stred a nahradili sa železné zvodidlá niečim iným. Stavba bola realizovaná za plnej premávky, tak do ako aj z Bratislavy, čo mimoriadne sťažovalo stavebné práce. Vysporiadať sa s takýmto stavom nebolo celkom jednoduché," ocenil premiér Robert Fico počas oficiálneho otvorenia diaľničného úseku. Premiér pripomenul, že zatiaľ ide len o provizórny stav šesťpruhovej diaľnice, ale je nevyhnutným predpokladom pre úplné dokončenie stavby. Stavebné práce na úseku D1 po príprave druhej etapy by sa podľa neho mali začať v roku 2012. Fico je presvedčený, že dovtedy táto diaľnica splní svoje poslanie.
Národná diaľničná spoločnosť začala postupne otvárať trojpruhové obojsmerné rozšírenie na najdôležitejšom cestnom ťahu krajiny D1 Bratislava - Trnava v noci z 24. na 25. októbra. Investícia mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka. Diaľničná spoločnosť však na žiadosť premiéra Roberta Fica prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo najskôr. Po ukončení prvej etapy rozšírenia úseku D1 plánuje Národná diaľničná spoločnosť pokračovať prácami v druhej etape. Jej cieľom bude násypové rozšírenie telesa diaľnice tak, aby vznikol aj štandardný odstavný pruh. Súčasťou projektu by mal byť aj nedávno schválený zámer ministerstva dopravy, podľa ktorého sa paralelne s telesom diaľnice D1 vybudujú dve súbežné dvojpruhové cesty s jednosmerným vedením premávky po každej strane. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava, by sa mala začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie majú byť totiž pripravené do konca roka 2012.
SITA