|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2013
Ryanair odškodní cestujúcu, ktorá pre popol čakala na let
Írska letecká spoločnosť Ryanair musí odškodniť svoju krajanku, ktorá pre popol z islandskej sopky Eyjafjallajökull musela v apríli 2010 v Portugalsku čakať sedem dní na svoj let. ...
Zdieľať
LUXEMBURG 31. januára (WEBNOVINY) - Írska letecká spoločnosť Ryanair musí odškodniť svoju krajanku, ktorá pre popol z islandskej sopky Eyjafjallajökull musela v apríli 2010 v Portugalsku čakať sedem dní na svoj let.
Rozhodol o tom vo štvrtok Súdny dvor EÚ. Podľa neho neexistuje žiadne obmedzenie, ktoré by leteckej spoločnosti malo brániť v plnení si svojich povinností vo veci starostlivosti o svojho klienta. Platí to aj pre výbuch sopky.
Ryanair tak musí plne odškodniť poškodenú pasažierku, ktorá na ubytovanie, jedlo a dopravu minula viac ako 1300 eur, ktoré jej írska spoločnosť dodnes nepreplatila.
Eyjafjallajökull sa vtedy po dlhom čase prebrala k životu a na dlhé dni ochromila leteckú dopravu v Európe. Zrušených bolo vyše 100-tisíc letov, čo postihlo osem miliónov pasažierov. Išlo o najrozsiahlejšie uzavretie vzdušného priestoru od druhej svetovej vojny.
Letecké spoločnosti vtedy prichádzali o stovky miliónov eur denne v rámci starostlivosti o uviaznutých pasažierov. To podľa najvyššieho súdu EÚ sídliaceho v Luxemburgu platí aj pre tie nízkonákladové aerolinky.
Ryanair pritom dlhodobo čelí kritike z viacerých strán, ktorým sa nepozdáva jeho hospodárenie ani úroveň prepravy za oveľa nižšie ceny, ako ponúkajú tradičné letecké spoločnosti.
Rozhodol o tom vo štvrtok Súdny dvor EÚ. Podľa neho neexistuje žiadne obmedzenie, ktoré by leteckej spoločnosti malo brániť v plnení si svojich povinností vo veci starostlivosti o svojho klienta. Platí to aj pre výbuch sopky.
Ryanair tak musí plne odškodniť poškodenú pasažierku, ktorá na ubytovanie, jedlo a dopravu minula viac ako 1300 eur, ktoré jej írska spoločnosť dodnes nepreplatila.
Eyjafjallajökull sa vtedy po dlhom čase prebrala k životu a na dlhé dni ochromila leteckú dopravu v Európe. Zrušených bolo vyše 100-tisíc letov, čo postihlo osem miliónov pasažierov. Išlo o najrozsiahlejšie uzavretie vzdušného priestoru od druhej svetovej vojny.
Letecké spoločnosti vtedy prichádzali o stovky miliónov eur denne v rámci starostlivosti o uviaznutých pasažierov. To podľa najvyššieho súdu EÚ sídliaceho v Luxemburgu platí aj pre tie nízkonákladové aerolinky.
Ryanair pritom dlhodobo čelí kritike z viacerých strán, ktorým sa nepozdáva jeho hospodárenie ani úroveň prepravy za oveľa nižšie ceny, ako ponúkajú tradičné letecké spoločnosti.