|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2019
Ryanair je v prvej desiatke najväčších znečisťovateľov v Európe
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Brusel 2. apríla (TASR) - Írska letecká spoločnosť Ryanair patrí medzi desiatich najväčších znečisťovateľov v Európe. Ukázali to údaje európskej spoločnosti Transport & Environment. Je to prvýkrát, čo sa firma, ktorá neprevádzkuje uhoľné elektrárne, dostala na vrchol rebríčka.V prvej desiatke znečisťovateľov je okrem Ryanairu sedem uhoľných elektrární v Nemecku a po jednej v Poľsku a Bulharsku.
Údaje odhalili, že emisie oxidu uhličitého (CO2) spoločnosti Ryanair v minulom roku vzrástli o 6,9 %. Aerolínie pritom tvrdia, že sú "najzelenšia a najčistejšia letecká spoločnosť v Európe".
Írsky nízkonákladový dopravca vo svojom vyhlásení napísal, že "cestujúci spoločnosti Ryanair vyprodukovali nižšie emisie CO2 na kilometer ako ktorákoľvek iná letecká spoločnosť".
Najväčšie nízkonákladové aerolínie v Európe v minulom roku odštartovali novú politiku v oblasti životného prostredia, v rámci ktorej svojim zákazníkom ponúknu možnosť kompenzovať "uhlíkové náklady" na svoje lety.
Európska únia sa od roku 2012 snaží kontrolovať emisie z leteckej dopravy prostredníctvom systému obchodovania s emisiami (ETS), ktorý spustila už v roku 2005. V rámci tohto systému je stanovený strop na celkové množstvo určitých skleníkových plynov a firmy, ktorých sa to týka, môžu prijímať emisné kvóty, nakupovať ich alebo podľa potreby s nimi obchodovať. Môžu tiež nakupovať obmedzené množstvo medzinárodných kreditov z projektov na úsporu emisií vo svete.
Letecký priemysel tiež zavádza vlastné iniciatívy. Prvým krokom je schéma znižovania emisií oxidu uhličitého v medzinárodnom letectve, ktorá vyžaduje, aby letecké spoločnosti monitorovali a hlásili svoje emisie od tohto roku. Naplno sa tento systém rozbehne v roku 2021.
Európska únia tvrdí, že bez prijatia potrebných opatrení by sa emisie CO2 z leteckej dopravy do roku 2050 zvýšili až o 300 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR