Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

12. februára 2016

RVR začína špeciálny monitoring vysielania pred voľbami do NR SR



Na snímke predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík



Zdieľať
Na snímke predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 12. februára (TASR) - Od soboty 13. februára až do volieb do NR SR bude Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vykonávať špeciálny monitoring vysielania. Jeho cieľom je dohľad nad dodržiavaním zákonnej úpravy vysielania v čase predvolebnej kampane a samotných volieb.


Rada bude monitorovať spolu 12 televíznych a osem rozhlasových spravodajských a publicistických relácií verejnoprávneho vysielateľa i komerčných staníc. Okrem pravidelne vysielaných programov sú medzi nimi aj špeciálne predvolebné diskusie, ktorých vysielanie musí záujemcom schváliť Rada. "Predložené projekty diskusných relácií Rada schválila trom vysielateľom. Televízia Markíza má podľa neho odvysielať päť diskusií s názvom Parlamentné voľby 2016, Rádio Expres štyri relácie Braňo Závodský Naživo – volebný duel a televízia IN TV mimoriadne zaradí tri diskusie s názvom IN VOĽBY 2016," spresnil predseda RVR Miloš Mistrík. Projekty predkladajú len komerční vysielatelia. Verejnoprávnej RTVS vyplýva povinnosť odvysielať diskusné programy v rozsahu 10 hodín pre televízne a 10 hodín pre rozhlasové okruhy priamo zo zákona.

Zákon určuje aj podmienky pre vysielanie politickej reklamy. Tú v prípade tohtoročných parlamentných volieb možno vysielať od 13. februára do 2. marca. Od 3. do 5. marca, teda 48 hodín pred dňom konania volieb a počas neho, bude plynúť volebné moratórium, počas ktorého je zakázané viesť volebnú kampaň. Už 14 dní pred konaním volieb a rovnako aj v deň ich konania, teda od 20. februára do 5. marca je zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.

Na vysielanie politickej reklamy vo verejnoprávnom vysielaní majú kandidujúce strany a hnutia právny nárok. Vysielatelia s licenciou sa môžu sami rozhodnúť, či pre politickú reklamu vyhradia vysielací čas. "Každý vysielateľ však musí dodržať maximálne povolené množstvo politickej reklamy aj pravidlá o proporčnom rozdelení času vyhradenom na jej vysielanie medzi jednotlivé subjekty. Zodpovednosť za obsah politickej reklamy nesú kandidujúce strany a hnutia," doplnil predseda RVR.

Okrem kontroly dodržiavania povinností, ktoré vysielateľom vyplývajú z volebného zákona, bude RVR v období kampane a konania volieb venovať zvýšenú pozornosť aj ustanoveniam o všestrannosti informácií, pluralite názorov, objektivite a nestrannosti vysielaného obsahu. Popri plánovanom monitoringu vybraných relácií bude Rada vysielanie monitorovať aj na základe prípadných sťažností.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Poraďte sa s tímom Profesia days v Auparku Bratislava
<< predchádzajúci článok
Slovenské predsedníctvo v EÚ je pripravené na agendu daňových únikov