|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. marca 2009
RVR bude v kampani monitorovať vybrané médiá a relácie
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) bude v čase predvolebnej kampane pred prezidentskými voľbami monitorovať vybrané médiá a v nich vybrané relácie. "Veríme, že nebudú problémy," povedal dnes na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. marca (WEBNOVINY) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) bude v čase predvolebnej kampane pred prezidentskými voľbami monitorovať vybrané médiá a v nich vybrané relácie. "Veríme, že nebudú problémy," povedal dnes na tlačovej besede predseda rady Miloš Mistrík. Kampaň pred prvým kolom volieb sa začína 6. marca a končí sa 19. marca o siedmej. Verejnoprávne médiá v čase kampane sú povinné poskytnúť priestor kandidátom. Súkromné médiá takýto priestor poskytnúť môžu. Rada bude monitorovať deväť relácií Slovenskej televízie, štyri relácie TV Markíza, dve TV Joj, tri TA3, štyri relácie Slovenského rozhlasu, jednu reláciu na Rádiu Regina, dve v Rádiu Patria a jednu v Rádiu Expres.
Slovenský rozhlas (SRo) dá kandidátom priestor od 9. do 17. marca a Slovenská televízia (STV) od 10. do 18. marca. Obe médiá venujú pre každého kandidáta jednu hodinu vysielania. Súkromné rádiá a televízie nemusia, ale môžu vysielať predvolebnú kampaň. Podľa zákona ju však musia označiť ako platenú politickú reklamu, ktorá ale nesmie byť súčasťou bežného reklamného vysielania. V STV a SRo sa vysielací čas pre kampaň hradí zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných vysielateľov si ju platia kandidáti na prezidenta. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať tak, aby boli vyvážené a nestranné. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie.
Rada sa bude prípadnými podnetmi zaoberať na pravidelných zasadaniach 10. marca, 24. marca a 7. apríla. Podľa Mistríka členovia rady sa dohodli, že nebudú pre podnety zasadať mimoriadne. Podnety môžu podávať aj občania. Ak rada zistí porušenie zákona, televízie môžu dostať pokuty až do 165 969,59 eur a rádiá do 49 791 eur. Okrem finančnej sankcie prichádza do úvahy pri porušení zákona aj miernejší trest, ktorým je upozornenie. Prísnejšími ako peňažná pokuta sú oznam o porušení zákona a pozastavenie vysielania relácie. Od roku 2000 rada podľa Mistríka uložila 30 sankcií. Najvyššiu dostala v roku 2002 TV Markíza vo výške 500 000 korún za politickú reklamu. Zároveň dodal, že od roku 2006 rada evidovala porušenia zákona skôr u regionálnych médií.
Kampaň pred prípadným druhým kolom sa začína vyhlásením výsledkov prvého kola, teda pravdepodobne 22. marca, a končí sa 2. apríla o siedmej ráno.