|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2013
Rušňovodič vlaku smrti ignoroval tri varovania na zníženie rýchlosti
Rušňovodič vykoľajeného španielskeho vlaku Francisco José Garzón ignoroval tri varovania na zníženie rýchlosti v priebehu dvoch minút pred tým, ako sa vlak vykoľajil v zákrute, uviedla dnes tlačová ...
Zdieľať
Madrid 2. augusta (TASR) - Rušňovodič vykoľajeného španielskeho vlaku Francisco José Garzón ignoroval tri varovania na zníženie rýchlosti v priebehu dvoch minút pred tým, ako sa vlak vykoľajil v zákrute, uviedla dnes tlačová agentúra AP.
Vo vyhlásení španielskeho súdu sa uvádza, že rušňovodič telefonoval s kolegom, keď dostal prvé automatické varovanie o zóne s výrazne zníženou rýchlosťou, ktorá bola pred ním. Varovanie malo formu "počuteľného zvuku", ďalšie podrobnosti však vyhlásenie neobsahovalo.
Záznamy z čiernej skrinky vlaku ukázali, že posledné varovanie na zníženie rýchlosti dostal rušňovodič len 250 metrov pred nebezpečnou zákrutou, kde došlo k nešťastiu.
V čase posledného varovania išiel vlak rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu, pričom maximálna povolená rýchlosť v úseku bola 80 kilometrov za hodinu. O štyri sekundy neskôr Garzón aktivoval núdzové brzdy.
Vo chvíli, keď rušňovodič aktivoval brzdy, vlak už začínal strácať kontakt s koľajnicami. K úplnému vykoľajeniu došlo pri rýchlosti 179 kilometrov za hodinu.
Garzón na súde pripustil, že išiel príliš rýchlo, avšak vyšetrujúcemu sudcovi nevedel vysvetliť, prečo nespomalil skôr. Zatkli ho krátko po havárii, no potom prepustili, pričom je predbežne obžalovaný z mnohopočetného zabitia z nedbanlivosti.
Telefonát sprievodcu Antonia Martína Marugána, ktorý telefonoval Garzónovi dve minúty pred haváriou, bol podľa vyhlásenia nevhodný. Avšak zdá sa, že nehodu nepochybne spôsobil rušňovodič nevhodnou a nepredvídateľnou jazdou, uviedol španielsky sudca.
Počas dnešného dňa sa ešte v nemocnici nachádzalo 54 zo zranených pasažierov vlaku, pričom deväť osôb bolo v kritickom stave. Očakáva sa, že vyšetrovanie potrvá niekoľko týždňov.
Vysokorýchlostný vlak Alvia sa 24. júla vykoľajil v ostrej zákrute a rozpadol sa v blízkosti severozápadného španielskeho mesta Santiago de Compostela. Pri nehode zahynulo 79 ľudí a zranenia utrpelo vyše 150 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
a videosnímke letecký pohľad na miesto vlakového nešťastia 25. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela. Foto: TASR/AP
Vo vyhlásení španielskeho súdu sa uvádza, že rušňovodič telefonoval s kolegom, keď dostal prvé automatické varovanie o zóne s výrazne zníženou rýchlosťou, ktorá bola pred ním. Varovanie malo formu "počuteľného zvuku", ďalšie podrobnosti však vyhlásenie neobsahovalo.
Záznamy z čiernej skrinky vlaku ukázali, že posledné varovanie na zníženie rýchlosti dostal rušňovodič len 250 metrov pred nebezpečnou zákrutou, kde došlo k nešťastiu.
V čase posledného varovania išiel vlak rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu, pričom maximálna povolená rýchlosť v úseku bola 80 kilometrov za hodinu. O štyri sekundy neskôr Garzón aktivoval núdzové brzdy.
Vo chvíli, keď rušňovodič aktivoval brzdy, vlak už začínal strácať kontakt s koľajnicami. K úplnému vykoľajeniu došlo pri rýchlosti 179 kilometrov za hodinu.
Garzón na súde pripustil, že išiel príliš rýchlo, avšak vyšetrujúcemu sudcovi nevedel vysvetliť, prečo nespomalil skôr. Zatkli ho krátko po havárii, no potom prepustili, pričom je predbežne obžalovaný z mnohopočetného zabitia z nedbanlivosti.
Telefonát sprievodcu Antonia Martína Marugána, ktorý telefonoval Garzónovi dve minúty pred haváriou, bol podľa vyhlásenia nevhodný. Avšak zdá sa, že nehodu nepochybne spôsobil rušňovodič nevhodnou a nepredvídateľnou jazdou, uviedol španielsky sudca.
Počas dnešného dňa sa ešte v nemocnici nachádzalo 54 zo zranených pasažierov vlaku, pričom deväť osôb bolo v kritickom stave. Očakáva sa, že vyšetrovanie potrvá niekoľko týždňov.
Vysokorýchlostný vlak Alvia sa 24. júla vykoľajil v ostrej zákrute a rozpadol sa v blízkosti severozápadného španielskeho mesta Santiago de Compostela. Pri nehode zahynulo 79 ľudí a zranenia utrpelo vyše 150 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR