|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2015
Ruský trh s módou sa tento rok prepadne minimálne o 20 %
Ruský trh s módou sa tento rok prepadne minimálne o 20 % a niektoré známe svetové značky sa môžu úplne stiahnuť z ruského trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg s ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Moskva 12. septembra (TASR) - Ruský trh s módou sa tento rok prepadne minimálne o 20 % a niektoré známe svetové značky sa môžu úplne stiahnuť z ruského trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na analýzu poradenskej spoločnosti Fashion Consulting Group.Oslabenie rubľa oproti kľúčovým zahraničným menám znížilo kúpyschopnosť ruských spotrebiteľov. Mnohí obyvatelia krajiny utratia teraz približne polovicu zo svojho rozpočtu na potraviny, a tak im zostáva menej peňazí na nákup oblečenia.
Niektoré odevné reťazce, napríklad britské značky New Look a River Island, už odišli z ruského trhu. Ďalšie, ako napríklad britský Marks & Spencer, švédsky Stockmann či španielske Mango zase zredukovali počet obchodov v Rusku. A tie reťazce, ktoré ešte len plánovali vstup na obrovský ruský trh, svoje plány odložili na neurčito.
Na druhej strane, v Moskve sa koncom augusta otvorili brány nového obchodného centra Aviapark, najväčšieho v Európe, a v ňom pribudli aj nové prevádzky odevných reťazcov Hennes & Mauritz (H&M) a Debenhams. Tie boli ale naplánované ešte pred niekoľkými rokmi, keď bola situácia v Rusku "normálna". Teda ešte pred vyhlásením západných sankcií proti Moskve a pred pádom cien ropy, ktorý dohnal ruskú ekonomiku do recesie.
Nepriaznivá situácia na ruskom trhu však so sebou prináša aj určité výhody - reťazcom totiž klesli náklady na prenájom obchodov až o 35 %, keďže voľných priestorov je viac ako záujemcov. S výstavbou nových centier sa totiž začalo ešte pred krízou.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR