|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. novembra 2005
Rusko chce konkurovať Airbusu a Boeingu
Flotila ruských dopravných lietadiel bude čoskoro potrebovať zásadnú obnovu. Mnohé z nich pochádzajú ešte zo sovietskych čias a ich životnosť sa už končí.
Zdieľať
Iba na stredných tratiach bude potrebných v budúcich 20 rokoch vyše 600 nových lietadiel, odhadujú experti Airbusu, ktorí dúfajú, že aspoň 300 kusov v cene 20 miliárd dolárov by mohol dodať Airbus. V súčasnosti má už ruský Aeroflot podpísaný kontrakt na dodávku siedmich Airbusov A321 a európske konzorcium sa teraz snaží zabezpečiť si trojmiliardový dolárový kontrakt na dodávku lietadiel na dlhé trate, ktoré by však chcel ponúknuť aj americký Boeing. O tom, kto kontrakt dostane, by mal Aeroflot rozhodnúť ešte tento mesiac.
Avšak ruský prezident Vladimir Putin má iné predstavy. Obaja západní výrobcovia by mali na lukratívnom ruskom trhu dostať silnú domácu konkurenciu. Vláda preto podporuje plány konzorcia ruských leteckých firiem - Suchoj, MiG, Irkut a Jakovlev - ktoré vyvíjajú dve moderné lietadlá na stredné trate. Mali by byť rovnako kvalitné, ak nie lepšie než airbusy, boeingy, embraery či bombardéry.
Proti úspešnému Boeingu 737 a menším modelom Airbusu - A319 a A320 by malo nastúpiť strednotraťové lietadlo MS-21 s doletom asi 6 500 km. Bude mať kapacitu 130 až 170 cestujúcich a do výroby by sa malo dostať v roku 2012. Podľa ruských konštruktérov by malo mať toto lietadlo nižšiu spotrebu ako západná konkurencia asi o 15 % a prevádzkové náklady nižšie o 20 %.
Ešte lepšie šance na úspech by mal mať ďalší ruský pokročilý projekt sibírskeho výrobcu stíhacích bombardérov Suchoj - Ruský regionálny jet (RRJ) na krátke trate s kapacitou 60, 75 a 90 miest. Oficiálny termín dodávky je určený na rok 2007. Motory doň sú výsledkom rusko-francúzskej spolupráce a o spoluprácu a odbyt už prejavila vážny záujem aj talianska spoločnosť Alenia Aeronautica.
Proti úspešnému Boeingu 737 a menším modelom Airbusu - A319 a A320 by malo nastúpiť strednotraťové lietadlo MS-21 s doletom asi 6 500 km. Bude mať kapacitu 130 až 170 cestujúcich a do výroby by sa malo dostať v roku 2012. Podľa ruských konštruktérov by malo mať toto lietadlo nižšiu spotrebu ako západná konkurencia asi o 15 % a prevádzkové náklady nižšie o 20 %.
Ešte lepšie šance na úspech by mal mať ďalší ruský pokročilý projekt sibírskeho výrobcu stíhacích bombardérov Suchoj - Ruský regionálny jet (RRJ) na krátke trate s kapacitou 60, 75 a 90 miest. Oficiálny termín dodávky je určený na rok 2007. Motory doň sú výsledkom rusko-francúzskej spolupráce a o spoluprácu a odbyt už prejavila vážny záujem aj talianska spoločnosť Alenia Aeronautica.
(apl, Spiegel)