|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. novembra 2014
Rusko by chcelo vybudovať novú rýchlostnú železničnú trať do Pekingu
Rusko by chcelo vybudovať novú rýchlostnú železničnú trať do Pekingu. Moskva sa usiluje ešte viac posilniť svoje väzby s druhou najväčšou ekonomikou sveta po úspechu s podpisom ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Moskva 22. novembra (TASR) - Rusko by chcelo vybudovať novú rýchlostnú železničnú trať do Pekingu. Moskva sa usiluje ešte viac posilniť svoje väzby s druhou najväčšou ekonomikou sveta po úspechu s podpisom dohody o dodávkach plynu do Číny, ktoré prekročia aj jeho vývoz do Európy. Informovala o tom agentúra Bloomberg.Ruské železnice teraz plánujú postaviť medzi Moskvou a Pekingom trať pre rýchlovlaky. Podľa viceprezidenta štátnych železníc Alexandra Mišarina náklady na vybudovanie trate po hranice s Čínou sa odhadujú na 2,8 bilióna rubľov (50,44 miliardy eur). Ale rýchlovlaky skrátia čas potrebný na prekonanie vzdialenosti Moskva-Peking na 30 hodín zo súčasných viac ako päť dní, tvrdí Miškarin.
Ruskej ekonomike hrozí recesia. A jeho vzťahy s Európskou úniou a USA sa prepadli na najhoršiu úroveň od skočenia studenej vojny. Západ uvalil na Rusko sankcie pre anexiu Krymu a podporu ukrajinských separatistov. Moskva sa teraz usiluje rozšíriť väzby s Čínou a nahradiť výpadok príjmov z Európy.
Ruský štátny energetický gigant Gazprom uzavrel s Čínou dohodu o vybudovaní plynovodu, ktorým bude môcť vyvážať plyn na východ. Dohode predchádzali zhruba dve desaťročia rokovaní.
Výstavba by trvala roky
O výstavbu železničnej trate, ktorou sa budú prepravovať nielen pasažieri, ale aj tovar z Európy do Ázie, už prejavili záujem aj čínske banky a firmy. Jej dĺžka sa odhaduje na 7800 až 8000 kilometrov. Konečné číslo bude závisieť od toho, či povedie cez Kazachstan. Výstavba trate by mala trvať osem až 10 rokov, ale Moskva si potrebuje najskôr zabezpečiť finančné zdroje pre celý projekt.
No ani zmena orientácie smerom na východ a rozširovanie spolupráce s Čínou nemusia pomôcť ruskej ekonomike. Kurz jeho meny - rubeľ je totiž rekordne nízky a pre sankcie čelí aj odlivu zahraničných investícií. Dohody s Čínou tak môžu ešte prehĺbiť závislosť ruskej ekonomiky od príjmov z predaja nerastných surovín a zmariť snahu vlády o väčšiu diverzifikáciu hospodárstva. A napokon môže Moskva uviaznuť v sporoch s Pekingom o cenu ropy a plynu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR