![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. júna 2019
Rusi sa zmenili: Vodku kupujú v menších baleniach a pijú sami
Na archívnej snímke si šťastní Rusi odnášajú škatule plné fliaš vodky, ktoré si kúpili po vystátí dlhého radu pred obchodom s alkoholom v moskovskej továrni na vodku, archívna snímka.
Zdieľať

"Kultúra pitia vodky sa mení," uviedol podľa Interfaxu prezident Zväzu výrobcov alkoholu Igor Kosarev. Podľa neho sú "ľudia viac zaneprázdnení, nemajú čas zísť sa v trojici a vypiť spolu - ako bolo zvykom - pollitrovú fľašu vodky", takže "fľaštička s objemom 0,1 alebo 0,25 litra je pre nich vhodnejšia, keď sa po ceste z práce zastavia v obchode, rýchlo sa zbavia stresu (vypitím vodky) a idú domov".
"V (ekonomickej) kríze ľudia často pijú sami, preto si kupujú fľaše s menším objemom," uviedol Vadim Drobiz, riaditeľ Centra na výskum trhov na federálnej a regionálnej úrovni (CIFRRA). Upozornil, že tento trend netreba spájať len so snahou spotrebiteľa ušetriť, lebo fľaša s objemom 0,5 litra stojí zvyčajne menej ako dve s objemom 0,25 litra.
Oľga Daškevičová z marketingovej agentúry Nielsen Russia informovala, že fľaše s objemom menej ako pol litra zostávajú jediným rastúcim segmentom v kategórii vodka a predstavujú 23 percent celkového objemu predaja vodky na ruskom trhu. Predaj vodky v malých baleniach narastá posledné dva roky, dodala. Podľa nej vodka v takýchto obaloch je pre kupujúcich cenovo dostupnejšia.
Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom - výrobcu a predajcu alkoholických nápojov v Rusku - potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky podľa prieskumu jeho spoločnosti je fľaša s objemom 250 mililitrov. Dodal, že popularita malých balení pre alkoholické nápoje rastie aj v segmente brandy. Tieto zmeny v správaní spotrebiteľov spája so znížením kúpnej sily občanov, ktorí sú nútení prejsť na lacnejší alkohol alebo na menší objem.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR