|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2011
Rušenie vlakových spojov je podľa Maňku nesystémové
Rušenie osobnej železničnej dopravy na niektorých tratiach, ktoré podľa železničiarskych odborov plánuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Michal BurzaBANSKÁ BYSTRICA 18. januára (WEBNOVINY) - Rušenie osobnej železničnej dopravy na niektorých tratiach, ktoré podľa železničiarskych odborov plánuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK), považuje banskobystrický župan Vladimír Maňka za nesystémový krok, ktorý ohrozí dopravnú obslužnosť a bude mať negatívny dopad na zamestnanosť.
"Štát sa takto zbaví zodpovednosti a finančne ešte viac zaťaží obyvateľov jednotlivých regiónov," uviedol Maňka s tým, že je neseriózne, aby samosprávne kraje, trpiace nedostatkom prostriedkov, museli vykrývať straty, za ktoré je zodpovedný štát. Podľa Maňku Európska únia preferuje posilňovanie železničnej dopravy a minister dopravy Ján Figeľ to ešte ako eurokomisár podporoval. "Predsedovia samosprávnych krajov ešte v minulom roku požiadali ministra Figeľa o stretnutie ohľadne problematiky dopravy a čakajú na termín," dodal Maňka.
Podľa železničných odborárov plánuje ŽSSK zrušiť alebo obmedziť osobnú dopravu na 30 tratiach. V Banskobystrickom kraji ide o trate Plešivec - Muráň, Plešivec - Jesenské, Fiľakovo - Fiľakovo-hranica, Brezno - Červená Skala, Brezno - Tisovec, Červená Skala - Hnilec. Náhradou za zrušené vlakové spoje by mohlo byť posilnenie prímestskej autobusovej dopravy zvýšením počtu spojov na súbežných linkách, prípadne zavedenie nových autobusových liniek. To by si však u autobusových dopravcov musel objednať samosprávny kraj, ktorý má prímestskú autobusovú dopravu na rozdiel od regionálnej železničnej dopravy v kompetencii, a za výkony vo verejnom záujme im aj zaplatiť. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) by v takom prípade podľa jeho hovorcu Petra Hajnalu požadoval kompenzácie od štátu.
"Rozpočet je uzavretý a peniaze navyše nie sú," uviedol pre agentúru SITA Hajnala. Župan Maňka už v minulosti upozorňoval na to, že regionálnu autobusovú aj železničnú osobnú dopravu by mal mať v kompetencii jeden subjekt - buď župa alebo štát. Bola by potom lepšie koordinovaná.
"Štát sa takto zbaví zodpovednosti a finančne ešte viac zaťaží obyvateľov jednotlivých regiónov," uviedol Maňka s tým, že je neseriózne, aby samosprávne kraje, trpiace nedostatkom prostriedkov, museli vykrývať straty, za ktoré je zodpovedný štát. Podľa Maňku Európska únia preferuje posilňovanie železničnej dopravy a minister dopravy Ján Figeľ to ešte ako eurokomisár podporoval. "Predsedovia samosprávnych krajov ešte v minulom roku požiadali ministra Figeľa o stretnutie ohľadne problematiky dopravy a čakajú na termín," dodal Maňka.
Podľa železničných odborárov plánuje ŽSSK zrušiť alebo obmedziť osobnú dopravu na 30 tratiach. V Banskobystrickom kraji ide o trate Plešivec - Muráň, Plešivec - Jesenské, Fiľakovo - Fiľakovo-hranica, Brezno - Červená Skala, Brezno - Tisovec, Červená Skala - Hnilec. Náhradou za zrušené vlakové spoje by mohlo byť posilnenie prímestskej autobusovej dopravy zvýšením počtu spojov na súbežných linkách, prípadne zavedenie nových autobusových liniek. To by si však u autobusových dopravcov musel objednať samosprávny kraj, ktorý má prímestskú autobusovú dopravu na rozdiel od regionálnej železničnej dopravy v kompetencii, a za výkony vo verejnom záujme im aj zaplatiť. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) by v takom prípade podľa jeho hovorcu Petra Hajnalu požadoval kompenzácie od štátu.
"Rozpočet je uzavretý a peniaze navyše nie sú," uviedol pre agentúru SITA Hajnala. Župan Maňka už v minulosti upozorňoval na to, že regionálnu autobusovú aj železničnú osobnú dopravu by mal mať v kompetencii jeden subjekt - buď župa alebo štát. Bola by potom lepšie koordinovaná.
Rušenie vlakových spojov je podľa Maňku nesystémové - diskusné fórum čitateľov