|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2015
RTVS opäť získala divákov, Markíza Group a JOJ Group stratili
Boj o diváka na televíznom trhu pokračuje. Súkromné televízne skupiny naďalej strácajú sledovanosť na úkor verejnoprávnej RTVS. Trend ukázal aj najnovší ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 17. augusta (TASR) – Boj o diváka na televíznom trhu pokračuje. Súkromné televízne skupiny naďalej strácajú sledovanosť na úkor verejnoprávnej RTVS. Trend ukázal aj najnovší národný prieskum MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.Počas prvého a druhého kvartálu tohto roka klesla o jedno percento sledovanosť kanálov televíznych skupín Markíza Group (z 57 % na 56 %) a JOJ Group (z 35 % na 34 %). Sledovanosť televíznych kanálov RTVS stúpla (z 25 % na 26 %).
Hlavný verejnoprávny kanál - Jednotka - si vylepšil postavenie na trhu. Jeho podiel stúpol o dve percentá na celkovo 16 percent. Trhový podiel TV Markíza poklesol o jedno percento na aktuálnych 37 percent. TV JOJ má oproti predošlému sledovanému obdobiu (4. kvartál 2014 + 1. kvartál 2015) nezmenený podiel na trhu vo výške 21 percent.
Najsledovanejšou televíznou stanicou na slovenskom trhu je aj naďalej TV Markíza, ktorá si už tri obdobia po sebe udržuje sledovanosť na úrovni 53 percent. Sledovanosť druhého televízneho kanálu - TV JOJ - rovnako dlhý čas padá, aktuálne je na úrovni 32 percent. Jednotka naproti tomu rastie, v súčasnosti má 25-percentnú sledovanosť.
Televízia priťahuje najväčšiu pozornosť Slovákov. Sledovanosť všetkých televízií bola v 1. a 2. kvartáli tohto roku na úrovni 88 percent, čo sú takmer štyri milióny divákov. Tlačené denníky naproti tomu čítalo iba 31 percent a rozhlasové stanice počúvalo iba 68 percent populácie. Kým televíziám sa podarilo celkovú sledovanosť v prvom polroku zvýšiť o jedno percento, denníky a rádiá v tomto parametri opäť klesli.
Údaje v rámci prieskumu agentúra zbierala v období od 5. januára do 21. júna 2015, realizovaný bol na vzorke 4385 občanov Slovenska vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum MML-TGI na Slovensku prebieha kontinuálne od roku 1997.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR