|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2015
Rozvoj trolejbusovej dopravy v Košiciach závisí od peňazí z eurofondov
Z predstavenia prvých nových trolejbusov v rámci obnovy vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava. Na snímke nový trolejbus.
Zdieľať
Z predstavenia prvých nových trolejbusov v rámci obnovy vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava. Na snímke nový trolejbus. Foto: FOTO TASR/Michal Svítok
Košice 26. novembra (TASR) – Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) deklaruje, že má záujem o prevádzkovanie trolejbusovej dopravy v meste, hoci na celkovom dopravnom výkone má tento druh dopravy iba 6-% podiel. "Pri obnove vozového parku trolejbusov sme však obmedzení financiami. Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície bude možné čerpať fondy EÚ," uvádza hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.V Košiciach sú podľa podniku potrebné nielen nové trolejbusy, ale najmä investície do trolejového vedenia aj meniarní, rádovo ide o desiatky miliónov eur. DPMK sa uchádzal o schválenie finančných prostriedkov z eurofondov na nákup ekologických trolejbusov. V roku 2014 podal tri žiadosti o nenávratný finančný príspevok a v tejto súvislosti boli vyhlásené tri verejné súťaže. Prvá žiadosť bola pre pochybenie zo strany DPMK zamietnutá, pri druhej sa do súťaže prihlásil len jeden uchádzač (česká Škoda Electric), pri tretej už neevidovali žiadneho uchádzača. V zmysle odporúčania riadiaceho orgánu boli preto súťaže zrušené a žiadosti neboli úspešné.
V porovnaní s ostatnými slovenskými mestami, kde sa používajú trolejbusy, má trolejbusová doprava v Košiciach najmenší podiel na celkovej MHD. Podľa DPMK sú nevyhnutné investície do trolejového vedenia, meniarní a nových trolejbusov pri 13 kilometroch trolejbusových tratí, dvoch linkách a iba 6-% podiele na dopravných výkonoch nerentabilné. "Naša spoločnosť chce preto preferovať ďalšiu ekologickú formu dopravy - električkovú," konštatovala Karaffová.
V Košiciach už za takmer 75 miliónov eur zrekonštruovali električkové trate aj uzly a za uplynulé dva roky sa vozový park MHD rozšíril o 33 nových električiek. "Zámerom DPMK je integrácia dopravy, a to predovšetkým skracovaním autobusových liniek a vytváraním prestupných uzlov na električkových zastávkach. Súbežné trasy električiek a autobusov sú totiž nežiaduce nielen z ekonomického, ale aj ekologického hľadiska, preto v tomto prípade dostane prednosť ekologická električková doprava," uviedla hovorkyňa DPMK.
Utlmiť prevádzku trolejbusov odporúča Stratégia rozvoja dopravy, ktorú si dalo vypracovať mesto. Autori dokumentu odporúčajú pripraviť pre Košice projekt duobusov – teda vozidiel, ktoré sú poháňané alternatívnym pohonom, napr. akumulátorovým, resp. dieselovým. Vo väčšej miere by sa mali využívať aj elektrobusy, ktorých má DPMK v súčasnosti päť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR