|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júla 2007
Rozvoj leteckej dopravy v SR má podporiť aj členstvo v EÚ
Liberalizácia trhu, členstvo v Európskej únii, ako aj situovanie Bratislavy v tzv. zlatom trojuholníku v blízkosti Viedne a Győru by mali podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. júla (WEBNOVINY) - Liberalizácia trhu, členstvo v Európskej únii, ako aj situovanie Bratislavy v tzv. zlatom trojuholníku v blízkosti Viedne a Győru by mali podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR zabezpečiť stabilný rozvoj leteckej dopravy na Slovensku. Garantovať by ho mal aj rozvoj bratislavského letiska ako strategického podniku, ako aj ostatných letísk a taktiež pokračovanie doterajšieho hospodárskeho rastu v krajine. Vyplýva to z návrhu novej koncepcie rozvoja leteckej dopravy na Slovensku do roku 2010 z dielne ministerstva dopravy. Rezort ju vypracoval na základe schváleného strategického dokumentu Dopravná politika SR do roku 2015.
"Celkovým cieľom dopravnej politiky SR v leteckej doprave je zabezpečovanie trvalo udržateľného rozvoja mobility, čím rozumieme dlhodobé zabezpečenie narastajúcich dopravných služieb v požadovanej kvalite, pri súčasnom regulovaní dopadu na životné prostredie," uvádza sa v návrhu novej koncepcie rozvoja leteckej dopravy. Podľa MDPT SR ju však nemožno zamieňať s obchodným plánom leteckej spoločnosti alebo generálnym plánom letiska. Cieľom totiž nie je dosiahnutie vopred stanoveného počtu prepravených cestujúcich a objemu nákladu za rok, ale vytvorenie predpokladov pre uvedenú mobilitu.
Na základe údajov ministerstva dopravy počet cestujúcich v leteckej doprave na Slovensku v roku 2006 predstavoval 2 354 854, čo znamenalo medziročné zvýšenie o 43,2 %. Najviac sa na vlaňajšej bilancii stále podieľalo letisko v Bratislave s 1 937 642 pasažiermi pri náraste oproti predchádzajúcemu roku o 46,1 %. Z celkového objemu osobnej leteckej prepravy v SR to bolo 82,3 %. Na košické letisko v uplynulom roku pripadlo 343 818 cestujúcich a ich počet sa v porovnaní s rokom predtým zvýšil o 27,4 %. Na celkovej preprave malo podiel 14,6 %. Zvyšok pripadal na ostatné menšie letiská.
MDPT SR pritom počíta s postupným spomalením rastu osobnej dopravy na letisku v Bratislave vzhľadom na jej vysoké zvýšenie v uplynulých troch rokoch na úrovni 60 %. V prípade pesimistického predpokladu rastu o 10 % by mal počet vybavených osôb na tomto letisku v roku 2007 dosiahnuť 2,2 mil. a v roku 2010 by sa mal zvýšiť na 2 928 200. Optimistický scenár pri raste o 23 % počíta na bratislavskom letisku v tomto roku s 2,4 mil. cestujúcich a o tri roky so 4,5 mil. pasažierov. Na košickom letisku by mal počet cestujúcich dosiahnuť v tomto roku pravdepodobne vyše 412 tis. a v roku 2010 by sa mal zvýšiť na takmer 713 tis. osôb.
Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a. s. (BTS) vybavilo za prvý polrok tohto roka spolu 839 357 pasažierov, z čoho 18 847 bolo tranzitných. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, kedy letisko vybavilo 836 958 cestujúcich, je to avizovaný nárast o 1 %. V šiestom mesiaci tohto roka prešlo bránami letiska Bratislava 200 605 cestujúcich, čo v porovnaní s júnom minulého roka predstavuje pokles o takmer 600 pasažierov. Počet nepravidelných letov aj naďalej narastá vysokým tempom, keď v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2006 zaznamenalo BTS ich nárast takmer o 28 %. Až o 43 % vzrástlo aj množstvo vnútroštátnych letov medzi Bratislavou a Košicami. Kým vlani letelo medzi metropolou východu a Bratislavou 55 233 cestujúcich, tento rok to bolo takmer 79 000 pasažierov. Letisko aj napriek plánom predchádzajúcej vlády na jeho privatizáciu ostane v rukách štátu. Súčasná vláda dala totiž privatizácii červenú po tom, ako víťazné konzorcium TwoOne nezískalo do 15. augusta súhlas Protimonopolného úradu SR. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho je prioritou v investičných aktivitách letiska terminál, ktorý by mal byť otvorený na jar 2011.
Za šesť mesiacov tohto roku košické letisko vybavilo 169 682 cestujúcich, čo bolo medziročne viac o 24 %. V medzinárodnej doprave využilo jeho služby v 1. polroku tohto roku 86 958 cestujúcich a vo vnútroštátnej 82 724 pasažierov. V júni tohto roku vzrástol počet cestujúcich na košickom letisku medziročne o 23 % na 44 315 osôb. Nárast bol evidentný predovšetkým na vnútroštátnych linkách so zvýšením o 46 % a pri nepravidelných charterových letoch. Väčšinovým, 66-percentným vlastníkom Letiska Košice, sa v októbri minulého roka oficiálne stalo konzorcium TwoOne spájajúce private equity skupinu Penta, viedenské letisko a rakúsku Raiffeisen Zentralbank. Vo vlastníctve štátu zostal 34-percentný podiel.
SITA