|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. mája 2010
Rozšírenie Prístavného mosta môže trvať rok
Plánované rozšírenie časti diaľnice D1 na šesť pruhov na Prístavnom moste v Bratislave by malo podľa predbežných odhadov stáť od 40 mil. do 50 mil. eur. Príprava projektovej ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP BRATISLAVA 19. mája (WEBNOVINY) - Plánované rozšírenie časti diaľnice D1 na šesť pruhov na Prístavnom moste v Bratislave by malo podľa predbežných odhadov stáť od 40 mil. do 50 mil. eur. Príprava projektovej dokumentácie môže trvať trištvrte roka až rok a samotné práce ďalší rok. "Stále zostáva otázne finančné zabezpečenie tejto stavby," povedal minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom rokovaní vlády.
Rozšírenie Prístavného mosta je podľa ministra dopravy nevyhnutné vzhľadom na neúnosnú dopravnú situáciu. "Táto stavba rieši najmä tranzit. Táto problematika sa definitívne vyrieši až výstavbou D4, čo je horizont roku 2015. Čím skôr s tým začať, tým lepšie. Uvidíme, ako to dopadne s peniazmi," pokračoval Vážny.
Generálny riaditeľ NDS Igor Choma v utorok informoval, že v tomto roku má byť v tendri vybraný dodávateľ projektovej dokumentácie a práce na rozšírenie jazdných pruhov na moste by sa mali začať v roku 2012.
Na Prístavnom moste by mali byť aj odstavné pruhy, avšak menšie ako štandardné. "Pilóty, na ktorých stojí most, majú dostatočnú nosnosť. Čo sa týka základových pomerov, je to v poriadku. Ale pilóty treba zvýšiť o 25 metrov a na laná zavesiť celý most, vrátane tretieho pruhu. To je technické riešenie, ktoré je v podstate jediné," vysvetlil Vážny. Staticky podľa neho dovoľujú pilóty takéto zaťaženie. Dá sa to pomerne rýchlo urobiť, problémom sú peniaze.
SITA
Rozšírenie Prístavného mosta je podľa ministra dopravy nevyhnutné vzhľadom na neúnosnú dopravnú situáciu. "Táto stavba rieši najmä tranzit. Táto problematika sa definitívne vyrieši až výstavbou D4, čo je horizont roku 2015. Čím skôr s tým začať, tým lepšie. Uvidíme, ako to dopadne s peniazmi," pokračoval Vážny.
Generálny riaditeľ NDS Igor Choma v utorok informoval, že v tomto roku má byť v tendri vybraný dodávateľ projektovej dokumentácie a práce na rozšírenie jazdných pruhov na moste by sa mali začať v roku 2012.
Na Prístavnom moste by mali byť aj odstavné pruhy, avšak menšie ako štandardné. "Pilóty, na ktorých stojí most, majú dostatočnú nosnosť. Čo sa týka základových pomerov, je to v poriadku. Ale pilóty treba zvýšiť o 25 metrov a na laná zavesiť celý most, vrátane tretieho pruhu. To je technické riešenie, ktoré je v podstate jediné," vysvetlil Vážny. Staticky podľa neho dovoľujú pilóty takéto zaťaženie. Dá sa to pomerne rýchlo urobiť, problémom sú peniaze.
SITA