|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júna 2013
Rozhovor: Večný manžel – súboj manžela a milenca v jednej osobe – “ nový Dostojevskij na scéne Malej scéne STU
Večný súboj večného manžela a večného milenca- partnerský trojuholník spracovaný na scéne divadla Malá scéna STU, pod ktorého dramatizáciu a réžiu sa podpísal Štefan Korenči.
Zdieľať
Pod dramaturgiu predstavenia sa podpísal Anti Korenči, mladý a talentovaný umelec so sviežim pohľadom na svet a problémy. Dramatizácia Večného manžela je v tomto prípade prvou na Slovensku, čím sa tvorcovia z Malej scény STU podpisujú pod unikátnosť a jedinečnosť divadla. Dramaturg Anti Korenči zaradil inscenáciu k línii Malej scény STU, ktorá si predsavzala práve oživovanie nepoznaného.
Dostojevského novela Večný manžel a jej vôbec prvé uvedenie na Slovensku - v tvojom dramaturgickom prevedení...
Áno, Dostojevského novela Večný manžel nie je na Slovensku príliš známa. Aj preto sa ju môj otec Štefan Korenči rozhodol zdramatizovať. Ponechal len dve hlavné a dve vedľajšie postavy, inak sa však držal predlohy celkom v duchu Dostojevského videnia sveta...
Čo sa týka teba, preferuješ skôr nihilistickejší a kritickejší pohľad na spoločnosť... Toto je skôr taká psychoanalýza vzťahového trojuholníka...
Nepovedal by som, že nihilistickejší, skôr agresívnejší alebo bezostyšnejší? Ale to nie je otázka svetonázoru alebo umeleckého vkusu, skôr veku...
Veď práve, otec si zrejme vyberá iné témy než ty alebo Juraj Bielik...
Áno, ale práve v tom vidím pozitívum celej dramaturgickej skladby Malej scény, že v nej funguje akýsi generačný dialóg... Vedel som, že Dostojevskij a jeho témy sú otcovi blízke a nebude mať problém sa s ním stotožniť.
Hra Večný manžel, o ktorej je reč, mala premiéru pred niekoľkými týždňami. Dokážeš už zhodnotiť, s akým ohlasom sa stretlo jej prvé uvedenie na Slovensku?
Od premiéry mala už niekoľko repríz, myslím si, že diváci ju prijali tak, ako mali, v tom zmysle, že sa tam nachádzajú aj komické momenty, čo sa pri Dostojevskom málokedy podarí prečítať a preniesť na javisko. Ale rovnako diváci prečítali, pochopili a precítili aj príbeh tejto hry. Je to veľmi zrozumiteľná a hlboko spracovaná téma...
Ide v nej o večný boj večného milenca s večným manželom, čiže o klasický manželský trojuholník. Prečo práve táto hra?
Jednak máme v dramaturgickom pláne zlatý fond svetovej literatúry, do ktorej Dostojevskij nepochybne patrí. Ďalej chceme uvádzať neošúchané, neoverené, dávno alebo nikdy neuvedené texty a táto novela takým textom je. V neposlednom rade divadlo sa nachádza na Dostojevského rade, takže patrilo sa mať Dostojevského v repertoári..
Pokračuješ v línii a práci svojho otca na pôde Malej scény STU. Ak by si mal s odstupom zhodnotiť, ako sa končiaca sezóna vydarila, aké slová by zazneli?
Aj vďaka benefičnému večeru v úvode sezóny sa nám podarilo dramaturgický plán, ktorý sme si stanovili pred sezónou, naplniť do posledného titulu. Podarilo sa nám zrealizovať všetko, čo sme chceli a nebolo toho málo: Mizantrop, Spiróovo Kvarteto, dve Dobšinského rozprávky – Zlatovláska a Tri groše, ďalej pôvodná slovenská hra Laca Keratu Peceň, no a na jar sme uviedli Jarryho Kráľa Ubu a ako posledný mal premiéru práve spomínaný Večný manžel...
Čo by ste si teda želali do nasledujúcej sezóny? S akými plánmi do nej vstúpite?
Na začiatku sezóny bude otec režírovať Strindbergovho Otca, slávnu hru, ktorú na Slovensku prvý a posledný krát uviedlo SND v roku 1922. Do Vianoc by mal mať premiéru pôvodný slovenský komorný muzikál Peter a Lucia s hudbou Deža Ursinyho v naštudovaní Vladislava Šarišského a jeho kapely Talent Transport – v réžii Juraja Bielika a mojej. Na jar by sme chceli uviesť ešte aspoň dva tituly, ktoré nechcem konkretizovať. Želal by som si, aby sa nám tieto plány opäť podarilo finančne utiahnuť...
Autor: Jana Jurkovičová, foto: René Miko
Súvisiace články:
Recenzia a rozhovor: Ťažký týždeň „ Venusshe“ pre násťročných ako aj ich rodičov (3. 5. 2013)
Rozhovor: Matkina guráž je spojením hereckej a inscenačnej zručnosti na javisku (11. 4. 2013)
Rozhovor: Pre dramaturga a dramatika Petra Pavlaca je dramatizácia próz dobrodružstvom (8. 4. 2013)
Rozhovor: Herečka Zuzana Martinková-Znášiková žije na striedačku v Kanade a na Slovensku. (2. 4. 2013)
Drotárka Anna Valterová: „ Pokúšam sa živiť nekonvenčným spôsobom“... (25. 3. 2013)
Rozhovor: Karol Trnka sníva svoj sen o skutočnosti (17. 3. 2013)
Rozhovor: Ján Mistrík hrá v sedemdesiatke, ale podáva výkon štyridsiatnika (12. 3. 2013)
Rozhovor: Režisérka a autorka Viera Dubačová: “Rada hľadám, skúmam a odkrývam utajené príbehy... (9. 3. 2013)
„Dlh Laholovi je nesplatiteľný“: hovorí Viki Janoušková (9. 2. 2013)
Rozhovor: Schopnosť presadiť sa chlapcom nechýba (7. 2. 2013)